Netgear Nighthawk R8000 digitale tv krijgt geen internet

Pagina: 1
Acties:

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-02 17:41
hallo

sinds een weekje heb ik mij de r8000 van netgear gekocht.
alles doet het prima behalve mijn decorder van digitale tv krijgt geen internetverbinding.
een statisch of dynamisch ip adres kiezen maakt niks uit, ik krijg geen verbinding.

alle apparaten werken vlekkeloos behalve mijn digitale tv niet, hierdoor kan ik bepaalde zenders niet meer ontvangen. alles is wired aangesloten rechtstreeks op de r8000.
via de settings zie ik dat mijn decorder wel een ip adres doorkrijgt.

toegangscontrole staat uit, ik weet echt niet hoe ik dit probleem kan oplossen.

iemand een idee ?

[ Voor 6% gewijzigd door razerBE op 22-05-2015 00:27 ]

• h0us3cat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 18:25
Uw digicorder moet een ip krijgen van de modem en niet van een andere router.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:42

Speedmaster

Make my day...

Zoek eens in het KPN ITV topic naar VLAN en hoe dat werkt.

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
neem ook hier eens een kijkje -- http://netwerkje.com/

Battle.net :: FazerFreak#2695

• razerBE
ik heb dit filmpje gevolgd maar zonder succes: YouTube: video Setting your Router's VLAN tagging Manually R8000

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:42

Speedmaster

Make my day...

Begin eerst eens met te vertellen bij welke provider je ITV hebt. Heb je de VLAN ID gebruikt die je provider gebruikt voor ITV?

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-01 14:28
Zolang de vraagstelling zo algemeen blijft en de beschrijving van de situatie zo summier is, verwacht ik dat de antwoorden ook algemeen blijven.

De orginele post doet vermoeden dat een deel van de zenders het niet doen echter een aantal andere zenders wel. Dit wekt bij mij het idee dat het geen verbindingsprobleem is. Dit staat echter lijnrecht tegenover hetgeen eerder aangegeven word, dat een en ander niet werkt omdat de decoder geen verbinding krijgt.

In de eerste reactie word de indruk gewekt dat het om een digitaal kastje van een belgische provider gaat, er word echter geen naam genoemd.

Daarna komen een aantal mensen met oplossingen voor de nederlandse provider KPN.

Als laatste komt TS met een oplossing op YouTube specifiek voor twee providers in Singapore.

Hoewel de principes die genoemd worden van toepassing zijn op veel providers, kun je niet verwachten dat de specifieke instellingen van provider X werken voor provider Y.

Gaarne meer informatie dus.
- Welke provider levert de TV dienst?
- Welk type verbinding heb je? (denk hierbij aan glasvezel/FttH, VDSL, ADSL, Kabel)
- Hoe zag de situatie eruit toen alles wel naar behoren functioneerde? (maak een tekening)
- Hoe ziet de situatie er nu uit? (maak een tekening)

[ Voor 11% gewijzigd door luxan op 22-05-2015 21:11 ]

• razerBE
sorry ik had niet veel tijd.
ik ben bij telenet, de extra zenders waarvoor ik extra betaal werken niet. (controleer je netwerkinstellingen)

tot voor kort lukte dit prima toen ik mijn router had ( een dlink)

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-01 14:28
En welke D-link hebben we het over? Hoe zat die aangesloten? Wat is er veranderd ten opzichte van de werkende opstelling?

Nogmaals, we willen best helpen maar met de beprekte informatie kunnen we alleen algemene tips geven zoals:
- Zorg dat je het juiste VLAN ID gebruikt
- Zorg dat de kabels in de juiste poorten zitten
- Zorg dat de netwerkinstellingen correct zijn.

Indien je deze informatie niet kunt geven, is het misschien een idee om contact op te nemen met de helpdesk van Telenet? Zij hebben misschien direct een oplossing voorhanden. Of je plaatst de D-link terug en brengt de netgear R8000 terug naar de winkel, ben je ook van het probleem af.

• razerBE
het schema is alsvolgt:

modem Telenet (eurodocsis 3.0) --> router r8000 --> digitale tv

mijn vorige router was een D-Link DHP-1565. dit was gewoon plug & play
vlan id heb ik niet en vindt ik niet terug op internet ( heb berichtje gestuurd naar telenet daarvoor met de nodige uitleg )
verderz ijn alle netwerinstellingen correct en weet ik welke lan's in welke poort zitten

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Bij de R8000 moet je DHCP Server even uitzetten, zodat de router enkel fungeert als accespoint. In dat geval kan de modem de adressen uit blijven delen en zal het é.é.a. als het goed is werken. Nog een kleine tip, de LAN kabel niet in de WAN poort steken van de router, kan ook problemen veroorzaken.

Reviews

• razerBE
dennisk. schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 09:55:
Bij de R8000 moet je DHCP Server even uitzetten, zodat de router enkel fungeert als accespoint. In dat geval kan de modem de adressen uit blijven delen en zal het é.é.a. als het goed is werken. Nog een kleine tip, de LAN kabel niet in de WAN poort steken van de router, kan ook problemen veroorzaken.
sorry voor mijn late reply.
dit heb ik gedaan maar dan doet mijn wifi het niet meer.
probeert steeds een ip adres te verkrijgen zonder succes
van zodra ik DHCP Server aanzet gaat wifi weer aan.

• dennisk.
  • Niet online
Oh vreemd. Wellicht is het een idee om de R8000 even naar fabrieksinstellingen terug te zetten en vervolgens in te stellen als AP, kan geloof ik bij geavanceerde instellingen en dan moet er ergens onderaan in het lijstje staan -> instellen van acces point.

Ik zal het vanavond even voor je nakijken, want ik weet het niet zo uit mij hoofd.

Reviews

• razerBE
dennisk. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 12:13:
Oh vreemd. Wellicht is het een idee om de R8000 even naar fabrieksinstellingen terug te zetten en vervolgens in te stellen als AP, kan geloof ik bij geavanceerde instellingen en dan moet er ergens onderaan in het lijstje staan -> instellen van acces point.

Ik zal het vanavond even voor je nakijken, want ik weet het niet zo uit mij hoofd.
fabrieksinstellingen was ook mijn eerste idee maar zonder succes, ondertussen heb ik hem even als AP ingesteld maar nu kan ik niet meer inloggen op mijn admin pagina via het ip adres.

• dennisk.
  • Niet online
Maar instellen als AP heeft de eerdere problemen wel opgelost?

Je moet de R8000 een ip adres geven die ligt binnen de range van je modem. Als de range 192.168.2.1 - 254 is, dan kan je bijv. je router op 192.168.2.250 instellen. Je kan het aan de hand van macadres doen, zodat de modem dat ip adres toewijst aan je R8000.

Eventueel even de R8000 een reboot geven en dan zou je het moeten kunnen bereiken via 192.168.2.250 of www.routerlogin.net

Je kan ook even de router enkel aansluiten op een computer, zodat je er alsnog via 192.168.1.1 bij kan en dan in de R8000 even een ip adres vastzetten binnen de range van je modem.

De exacte stappen weet ik nu even niet, maar dat kan ik als ik thuis ben even nagaan.

[ Voor 6% gewijzigd door dennisk. op 01-06-2015 16:17 ]

Reviews

• razerBE
dennisk. schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:16:
Maar instellen als AP heeft de eerdere problemen wel opgelost?

Je moet de R8000 een ip adres geven die ligt binnen de range van je modem. Als de range 192.168.2.1 - 254 is, dan kan je bijv. je router op 192.168.2.250 instellen. Je kan het aan de hand van macadres doen, zodat de modem dat ip adres toewijst aan je R8000.

Eventueel even de R8000 een reboot geven en dan zou je het moeten kunnen bereiken via 192.168.2.250 of www.routerlogin.net

Je kan ook even de router enkel aansluiten op een computer, zodat je er alsnog via 192.168.1.1 bij kan en dan in de R8000 even een ip adres vastzetten binnen de range van je modem.

De exacte stappen weet ik nu even niet, maar dat kan ik als ik thuis ben even nagaan.
voor zover ik zie bij de instellingen van mijn digitale tv digicorder krijg ik nu mooi een ip adres.
nog even afwachten want na 4 dagen krijg ik pas een melding dat ik niet meer verbonden ben met het internet en na de 4de dag kan ik belpaalde zenders niet meer bekijken.
via routerlogin.net kan ik inloggen dus dat is al meer dan voldoende voor mij :P

• dennisk.
  • Niet online
Ah oké. Hopelijk komt die melding dit keer dan niet ;).

Laat je het even weten of de problemen zijn opgelost over een paar dagen?

Reviews

Pagina: 1