Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht 15 inch laptop voor virtualisatie

Pagina: 1
Acties:

• karliboe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik heb nog nooit eerder een laptop aangeschaft en ben meer thuis in de desktop markt, vandaar mijn topic om wat meer informatie te winnen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal gebruikt worden tijdens mijn opleiding waar ik vooral met virtuele machines te maken zal hebben, 12-16GB ram en een processor die een 3tal vm's tegelijk vlotjes kan draaien is een vereiste.

Wat is je budget?
~1200 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het is de bedoeling om de laptop iedere dag terug naar huis mee te nemen, het is niet de nodig om lang op batterij te werken. qua stevigheid verwacht ik dat het een uurtje openbaar vervoer per dag kan doorstaan gedurende een 2 tal jaar.

Alvast bedankt

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?? Een eigen inzet is immers verplicht (LAA beleid :) )

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• karliboe
pwillemske schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:49:
Wat heb je zelf al gevonden?? Een eigen inzet is immers verplicht (LAA beleid :) )
pricewatch: Asus N751JK-T7129H Ik had deze op het oog maar 17inch lijkt mij toch net iets te groot
Ook een andere Asus sprak mij wel aan pricewatch: Asus N550JK-CM362H (ram zelf upgraden is geen probleem, heb ik tijdens vakantiejobs genoeg gedaan :+ )

[ Voor 23% gewijzigd door karliboe op 21-05-2015 22:56 ]

• pwillemske
  • Niet online
Dat is een hele goede laptop voor het geld, volgens mij is er ook een 15" versie van :)
Gevonden, kun je zelf nog een HDD bij zetten mocht je meer opslag nodig hebben:
pricewatch: Asus N550JK-CN360H
Jou 15" is langzaammm door de HDD. Kun je beter degene nemen die ik heb genoemd, of zelf een SSD kopen.

[ Voor 68% gewijzigd door pwillemske op 21-05-2015 22:59 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• karliboe
Bedankt voor je input, de laptop waar jij naar linkte ziet er inderdaad beter uit dan die ik eerder vond. Het mat scherm is ook een plus. Is er plaats voor een mechanische schijf in die laptop of gebruik ik best een externe harde schijf?

• pwillemske
  • Niet online
Als je de dvd drive niet gebruikt, kun je er een caddy bij kopen. Die zet je dan op de plaats van de dvd drive. Ik weet zo niet of er nog meer ruimte is...en als die er wel is, zit daar dan een aansluiting voor?

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1