Pioneer versterker HDMI-CEC uitschakelen i.c.m. koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:08
Ik heb een Pioneer VSX-921 versterker welke via HDMI-CEC gekoppeld is aan mijn samsung tv.
Deze combinatie gebruik ik samen met een Sennheiser koptelefoon, welke ik aan de voorkant van de versterker aansluit.

Hierdoor wordt automatisch het geluid via de speakers uitgeschakeld.
Dit is niet wenselijk, omdat er nog meer gezinsleden zijn die willen meeluisteren.

Na veel in en uitschakelen van tv en versterker in verschllende volgordes lukt het me wel eens om het geluid over de speakers te horen en ook via de koptelefoon. echter is dit meer geluk want meestal krijg ik het niet voor elkaar.

Wat moet ik doen om het geluid door zowel de speakers als ook de koptelefoon te laten horen ?

Ik heb wel eens een poging gewaagd om de koptelefoon op één van de aansluitingen achterop de versterker aan te sluiten, maar dit was me niet gelukt.

Hoe kan ik dit werkend krijgen ?

Verwijderd

Je heb meerdere pre oud en je heb een tape oud op je pioneer

Je kan een koptelefoon versteker kopen en die aansluiten op een van die pre ouds

Het is eigenlijk normaal dat je versteker de speakers uitgaan als
Je de koptelefoon aansluit

Dat het soms werkt komt omdat jij het systeem gek maak zodat de ecu het niet meer weet

Als je wel koptelefoon en speaker gelijk kan aansturen staat dat in de handleiding
http://www.pioneerelectro...ingInstructions022311.pdf

Oké je handleiding
Use to connect headphones. When the headphones are connected, there is no sound output from the speakers. The listening mode when the sound is heard from the headphone can be selected only from PHONES SURR, STEREO or STEREO ALC mode (S.R AIR mode can be also selected with ADAPTER input).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 23:36 ]