Herbouw Best Buy uit 2010

Pagina: 1
Acties:

• FranciscusK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 10:51
Hoi!

Ik heb in 2010 een systeem in elkaar gezet dat toen gebaseerd was op het budgetgamesysteem van juli-augustus. Sindsdien heb ik alleen de videokaart vervangen, er zit nu een NVIDIA GeForce GTX 760 in.

Ik heb plezier gehad van het systeem, maar het is wel altijd flink lawaaiig geweest. Nu echter de minijackaansluitingen aan zowel de voor- als achterkant het niet meer doen (slijtage, neem ik aan) vind ik de maat vol en wil ik een nieuwe bak onder mijn bureau. Ik denk wel dat ik nog wat onderdelen kan gebruiken: De videokaart is nog prima, en ook de optische drive wil ik houden, omdat ik af en toe een DVD speel of een CD wil rippen. Er zit nu 8 GB geheugen in. Ik heb de indruk dat er in de afgelopen tijd niet zo spectaculair veel verbeterd is op dat gebied, dus ik denk het geheugen ook te kunnen gebruiken. Als die gedachte niet klopt hoor ik het graag!

Uitgaande van de courante Best Buy Guide komt ik nu tot het volgende wensenlijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,95€ 180,95
1ASRock H81M-HDS€ 46,-€ 46,-
1Corsair Obsidian 350D€ 89,90€ 89,90
1Seasonic S12G 450W€ 74,80€ 74,80
1Crucial MX100 256GB€ 104,99€ 104,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 496,64

Dit lijstje is gebaseerd op het basisgamesysteem van maart dit jaar. Ik heb alleen een andere (duurdere) behuizing gekozen. Ik ben er achter gekomen dat de behuizing een belangrijk onderdeel is en ik wil er nu zeker van zijn dat de behuizing zowel slijtvast als stil is. Afgaande op beschrijvingen leek de Corsair Obsidian dan beter te zijn dan de Cooler Master N300. Ook als die gedachte niet klopt hoor ik het graag!

Hieronder mijn antwoorden op de standaardvragen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Van alles en nog wat. Spelletjes spelen, foto's en video bewerken, veel dingen tegelijkertijd open hebben staan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk, maar ik heb geen harde grens.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, reeds genoemd: optische drive, geheugen en videokaart (GeForce GTX 760). Oh ja, ik wil ook mijn huidige harddisk van 1TB behouden. Ik hoop dat de vaak gebruikte bestanden op de SSD kunnen, en voor opslag van beeld en geluid wil ik een NAS gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hopelijk zo weinig mogelijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een systeem dat stil is, niet snel stuk gaat en responsief is (ik heb een hekel aan wachten op opstarten, of wachten op een reactie na een muisklik)

Ga je overklokken?
Nee, sorry.

Aan iedereen die mij wil helpen: Alvast hartelijk dank!

FK

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-12 16:29
Je systeem ziet er goed.
De 350D is zeker een aanrader. Zelf ook voor gekozen en was en ben uiterst tevreden over inbouwmogelijkheden en de degelijkheid van de kast.

Voor je moederbord zou ik wel kijken naar een iets beter model zoals pricewatch: Gigabyte GA-Z97M-DS3H
Dan heb je namelijk voor 30.- euro meer: 4x DDR3 sleuven in plaats van 2, een betere geluidschip, nieuwere chipset, meer aansluitingen en een dual bios.

Voordat de reacties weer komen van waarom geen H97 vanwege het ontbreken van K processor, de reden hiervoor is dat deze qua prijs even duur zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door triplecore op 21-05-2015 22:39 ]

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12 22:32
ik vind je lijstje er prima uitzien. Misschien inderdaad voor mobo kijken met 4 sloten. tripplecore al gezegt had.je zou eigelijk nog voor 2 tientjes extra kunnen kijken naar de fractal design r5.
erg goede kast, met extra isolatie materiaal om minder te horen van je pc. Ingebouwde fancontroller,
behalve 2x usb 3.0 zitten er ook nog 2 van 2.0 op.
en je zou bij de r5 nog kunnen kijken of je de windowed versie wilt hebben.
Ik bedoel, tegenwoordig met nette bekabeling ziet een pc er wel vet uit.

[ Voor 30% gewijzigd door dfbt op 21-05-2015 22:42 ]

• triplecore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-12 16:29
dfbt schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:39:
ik vind je lijstje er prima uitzien. Eigelijk geen opmerkingen over.
je zou eigelijk nog voor 2 tientjes extra kunnen kijken naar de fractal design r5.
erg goede kast, met extra isolatie materiaal om minder te horen van je pc. Ingebouwde fancontroller,
behalve 2x usb 3.0 zitten er ook nog 2 van 2.0 op.
Ik heb net zoals ts ook een haswell i5 met gtx760 en obsidian 350D en het systeem is nagenoeg geluidsloos. Dus extra isolatie lijkt me overbodig, kan je beter die twee tientjes besparen.

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12 22:32
triplecore schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:41:
[...]

Ik heb net zoals ts ook een haswell i5 met gtx760 en obsidian 350D en het systeem is nagenoeg geluidsloos. Dus extra isolatie lijkt me overbodig, kan je beter die twee tientjes besparen.
ja , ik heb geen verstand van de 350d case.
Ik weet dat het vrijwel geluidloos is. Maar sommige mensen houden nou eenmaal van fans/fanscontrollers en sommige willen de binnenkant van hun kast zien. ( bijv rood-zwart schema) misschien heeft hij hier nog niet echt over nagedacht.

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Aangezien je vorige pc te lawaierig vindt kan je beter voor je een CPU koeler nemen aangzien die een stuk stiller en een stuk beter koelen dan een intel (meuk) koeler. Ik zie dat je geen overklokbare i5 neemt zou ik de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 nemen

Net gecheckt en deze past er net in. Hij is 153mm hoog en de kast kan er een cpu koeler erin van max 160mm hoog

[ Voor 14% gewijzigd door MarcRvB op 21-05-2015 22:46 . Reden: Geen 160m maar 160mm 8)7 ]

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• AFCA_Timon
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-10-2022

AFCA_Timon

Geen ajacied

FranciscusK schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:05:
Ga je overklokken?
Nee, sorry.

Aan iedereen die mij wil helpen: Alvast hartelijk dank!

FK
Je hoeft je niet te excuseren hoor O+ :D

I may not be the best, but I'm defenitely not like the rest!

• FranciscusK
Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik denk dat ik het op de Obsidian 350D hou. Het uiterlijk van de kast boeit mij niet zo, hij staat niet vol in het zicht.

Ik denk dat ik de tip van een iets beter (toekomstbestendiger) moederbord nog wel zal opvolgen.

• FranciscusK
AFCA_Timon schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 22:46:
[...]
Je hoeft je niet te excuseren hoor O+ :D
Het was een geintje hoor. Ik ben blij dat het iemand is opgevallen.
Pagina: 1