Naar aanleiding van nieuws: Protonen botsen met recordhoeveelheid energie in de LHC (hoewel ik het al veel langer zie) de volgende vraag: waarom wordt op Tweakers de SI-grootheid en -eenheid aan elkaar geschreven, en staat er - zoals het hoort - geen spatie tussen?
Als voorbeelden bedoel ik dus dit: 250W (watt), 13TeV (teraelektronvolt), 3TB (terabyte), 39g (gram), 15µm (micrometer).
We hebben toch om te voorkomen dat er op niet-gewenste plaatsen wordt afgebroken?
Als voorbeelden bedoel ik dus dit: 250W (watt), 13TeV (teraelektronvolt), 3TB (terabyte), 39g (gram), 15µm (micrometer).
We hebben toch om te voorkomen dat er op niet-gewenste plaatsen wordt afgebroken?
The value of a quantity is written as a number followed by a space (representing a multiplication sign) and a unit symbol; e.g., 2.21 kg, 7.3×102 m2, 22 K. This rule explicitly includes the percent sign (%) and the symbol for degrees of temperature (°C). Exceptions are the symbols for plane angular degrees, minutes, and seconds (°, ′, and ″), which are placed immediately after the number with no intervening space.