Samsung Smart TV kan geen verbinding maken met wifi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:04
Beste,

Ik ben in bezit van een Samsung UE46ES6530 TV met ingebouwd wifi adapter, als ik de tv met wifi probeer te verbinden dan ziet hij de netwerken wel, kan ook wachtwoord invullen maar krijgt daarna geen verbinding(geen ip) van het netwerk. De router is een Netgear R7000, in de logs van de router is ook niks te vinden dat de TV een verbinding geprobeerd heeft te maken.

Router staat welgeteld 30-50cm van de TV af, de TV kan niet verbonden worden met UTP kabel omdat me 4 LAN-poorten vol zitten op me router vandaar dat de TV op wifi moet :)

Wat ik heb geprobeerd:
- LAN kabel geprobeerd (ander apparaat eruit gehaald dus), krijg verbinding.
- firmware geupdate naar laatste versie (2005.0), geen effect
- wifi netwerk op makkelijk wachtwoord gezet, geen effect
- zowel 2.4ghz als 5ghz netwerk geprobeerd, beide geen verbinding
- 54g TKIP geprobeerd ipv 600ac AES, geen effect
- wachtwoord van wifi gehaald, geen effect
- wifi op vast kanaal (channel 2) gezet, geen effect
- wachtwoord eraf, 54g snelheid, kanaal 2, geen effect
- soft-reset gedaan(reset alles behalve netwerkinstellingen), geen effect

Zover ik heb kunnen zien is het niet mogelijk om de netwerkinstellingen te resetten.

Heeft er iemand nog een ideetje?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Koop een switch. WLAN op TV's is vragen om problemen, zeker met streamen. Ben je echt bereid om er meer dan een paar uur en radeloosheid in te steken als een cheapo switch je misschien twee tientjes kost? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
ik heb in het verleden met me upc horizon gewoon kunnen streamen(1080p) over wifi van de tv, toen kon ik ook gewoon verbinding maken.
Inmiddels is horizon teruggestuurd vanwege andere problemen en heb ik een Netgear R7000 gekocht voor beter wifi signaal. Lijkt me dat als de router 30-50cm van de tv staat je wel wat signaal verlies hebt maar niet zo bijzonder veel dat je niks meer kan doen op je tv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stom idee, maar kan je router wat verder zetten? Antenne's worden in het algemeen niet ontworpen om op korte afstand goed signaal te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Heb je al geprobeerd om de beveiliging van je netwerk eens even kort uit te zetten om problemen daarmee uit te sluiten?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:26:
Stom idee, maar kan je router wat verder zetten? Antenne's worden in het algemeen niet ontworpen om op korte afstand goed signaal te geven...
Kan een optie zijn, moet ik even de tijd voor nemen omdat alle kabels bij elkaar gebonden zitten :)
Rupie schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:54:
Heb je al geprobeerd om de beveiliging van je netwerk eens even kort uit te zetten om problemen daarmee uit te sluiten?
Ja, ook op 54mbit g netwerk gezet, langzaamste wat me router aan kon. geen effect gehad.

Pagina: 1