Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23
Ik ben al een tijdje aan het stoeien om het volgende voor elkaar te krijgen.
Een groep gebruikers op een win 2008 server mag geen bestanden en mappen kunnen wissen op een share.
Heb een groep aangmaakt, deze heb ik de rechten gegeven zoals ik dat altijd doe, behave dat ik de rechten op het verwijderen en het verwijderen van bestanden en sub-mappen heb geweigerd.
Hier onder de schermafbeeldingen
rechten allow 1

Share rechten allow  2

en hier de deny rechten:
Share rechten deny

Nu lukt het niet om als user met geen delete rechten bestanden te bewaren / bewerken.

Ik heb de rechten al door laten geven naar beneden in de structuur.

Waar maak ik een denk fout?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe staan de share rechten? Kan zijn dat deze op "read" staan voor een gebruiker wat het gedrag verklaard.

Laat verder de effectieve permissies eens zien voor een (test)gebruiker? Dat geeft een iets completer beeld.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Idd zijn er zowel share als ntfs rechten.

Maar ik denk dat je hier last hebt van dat edit = delete + aanmaken. Bijv bij Office iig).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 13:23
Effectieve rechten:
Effectief 1

Deel 2
Effectief 2

Share-rechten:

share

Ik was er al bang voor dat dit een "office probleem" is...

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
deny rechten zijn niet de meest ideale rechten om uit te delen.
Beter draai je je systeem om. Zoiets:
By default mag niemand deleten, en daarnaast krijgt een set users de "plus" groep waarbij deleten wel mag.

Ik denk dat je je zo minder in de vingers snijd met eventuele nesting waar je geen rekening mee houdt.

Overigens moet je voor office docs te editen idd wel delete rechten hebben ivm de tijdelijke file die office aan maakt. Zie hier (een oudje, maar nog wel geldig) voor meer info. tip: scroll naar onderen voor snel antwoord :)
Windows NTFS permissions are required when you run Word on any NTFS partition that has Windows 2000, Windows XP Professional, Windows Server 2003, or Windows Vista installed

[ Voor 44% gewijzigd door Razwer op 21-05-2015 23:12 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.