[PHP] Phalcon

Pagina: 1
Acties:
  • 840 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik ben dus bezig met een API dinges (zie ander topic over Python/SQL op een Pi), en de centrale server gaat een API draaien op Phalcon php.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik heb niet echt een specifieke vraag, maar gewoon, wat zijn jullie ervaringen, wat zijn handigheidjes die niet in de documentation staan, etc.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Waarom hou je het niet op Python zelf? Flask bijvoorbeeld.

Waarom specifiek Phalcon? Het is razendsnel, maar heb je dat nodig voor een Raspberry web-app? Ik zou eerder voor gemak gaan.
De topicstart is net als je vorige topic veel te generiek om een zinnig antwoord te krijgen. Waarom probeer je het niet gewoon? Het is toch maar voor hobby.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Je begrijpt me verkeerd :)

Ik heb een C&C server, waar een centrale API op draait. Die wil ik in Phantom hebben. De pi is datgene, wat ik vanaf de C&C aanstuur ;)

Het is wel gerelateerd dus, maar niet hetzelfde.
Het is ook niet dezelfde machine.

En m'n vraag hier is ook generiek. Juist omdat ik ervaringen wil horen. Het maakt niet uit of ik tegen een andere API moet praten, ik wil graag weten wat de ervaringen met Phalcon zijn. Ongereletaard aan wat ik er mee wil doen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn nna 👌

Wat wil je horen/weten? Beetje algemeen gebrabbel schiet niet op.

Je zou eens kunnen kijken naar wat adapters/nieuwe functionaliteit voor Phalcon: https://github.com/phalcon/incubator.

De documentatie is vrij goed, gebruik een fatsoenlijke IDE (PhpStorm bijv.) icm met stubs: http://phalconphp.com/en/download/stubs, dan werkt Phalcon als framework goed in je project.

Zorg voor PHP > 5.5 icm Phalcon (2 is aan te raden). Ook is het gebruik van composer aan te raden, maar als PHP developer weet je dat uiteraard. :>

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

sky- schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:33:
Wat wil je horen/weten? Beetje algemeen gebrabbel schiet niet op.
Dat dus... Algemene (al dan niet "grote") topics over onderwerp X, daar zitten we hier over het algemeen niet op te te wachten. Dus als je iets specifieker kan zijn, graag...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Phalcon is toch niet meer bijzonder dan andere micro-frameworks behalve dan dat ie via een C-extensie kan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Klopt, maar het is "een framework" toch?
Ik zoek tips, truuks, handigheidjes etc. die niet in de documentatie staan. Of misschien makkelijk over het hoofd gezien worden.
Creepy schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:48:
[...]

Dat dus... Algemene (al dan niet "grote") topics over onderwerp X, daar zitten we hier over het algemeen niet op te te wachten. Dus als je iets specifieker kan zijn, graag...
Gaat niet gebeuren als het aan mij ligt, ik heb de vraag algemeen gesteld en zo wil ik die graag houden. Niet specifieke issues, maar gewoon ervaringen. Een "Phalcon ervaringen" topic was er nog niet. Dus bij deze.

Even wat feedback, waarom mogen generieke topics niet? Niet alles hoeft specifiek te zijn en juist daarom heb ik de vraag in een apart topic gesteld, om zo een apart tips-and-tricks achtig topic te starten.
Men verwacht van mij meer dan wat ik vraag, terwijl mijn vraag heel open is. Wat mij betreft is een algemeen topic juist iets wat in de Programming thuis hoort. Een non-specifieke vraag of opmerking is net zo goed een vraag.
Mja, ik red me wel qua instellingen hoor, dat vraag ik dan ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Firesphere schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 22:54:
Ik zoek tips, truuks, handigheidjes etc. die niet in de documentatie staan. Of misschien makkelijk over het hoofd gezien worden.
:/ Als dingen handig zijn om te weten die niet in de documentatie staan dan valt het voor mij al af over het algemeen.
[...]
Mja, ik red me wel qua instellingen hoor, dat vraag ik dan ook niet ;)
Dat weten wij toch niet, aangezien je niks echt vraagt. Hij deelt een ervaring volgens jouw wens.

Begrijp me niet verkeerd, maar je vraag is zo algemeen dat elk antwoord erop goed is. Als je dan vervolgens zegt dat je dat dan ook niet vraagt is het ontzettend verwarrend.

Wat heb je zelf nou al gevonden?
Ik zie hier bijvoorbeeld deze reddit: klik.
Daaruit komt het volgende:
- Goed voor API's
- Lastig te debuggen
- Dev's zijn goed bereikbaar
- Documentatie loopt achter
- PHQL is langzaam

Is dat iets?

[ Voor 32% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-05-2015 08:57 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
armageddon_2k1 schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 08:52:
[...]

:/ Als dingen handig zijn om te weten die niet in de documentatie staan dan valt het voor mij al af over het algemeen.

[...]

Dat weten wij toch niet, aangezien je niks echt vraagt. Hij deelt een ervaring volgens jouw wens.

Begrijp me niet verkeerd, maar je vraag is zo algemeen dat elk antwoord erop goed is. Als je dan vervolgens zegt dat je dat dan ook niet vraagt is het ontzettend verwarrend.

Wat heb je zelf nou al gevonden?
Ik zie hier bijvoorbeeld deze reddit: klik.
Daaruit komt het volgende:
- Goed voor API's
- Lastig te debuggen
- Dev's zijn goed bereikbaar
- Documentatie loopt achter
- PHQL is langzaam

Is dat iets?
Mijn insteek was dan ook een algemeen topic, net als er een Laravel-topic is. ;)

Dat PHQL traag was wist ik niet, dus da's nieuw voor me.

Nu dan voor de liefhebbers wel een specifieke vraag:
De documentatie van Phalcon over unit-testing is verschrikkelijk vaag. Zeg maar gerust onbruikbaar. En mijn Google-Fu zorgt er niet voor dat ik de verschillende foutmeldingen (Classname not found. Class not found. Error setting up, etc.) weg krijg.

Heeft iemand een oplossing voor het testen van Controller Actions?
Specifieke toepassing op een bepaalde functie is het niet, want zelfs IndexAction geeft dergelijke errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Firesphere schreef op maandag 25 mei 2015 @ 15:46:
[...]

Mijn insteek was dan ook een algemeen topic, net als er een Laravel-topic is. ;)
Daar was ik al bang voor en daarom had ik al gewaarschuwd. Een groot topic is een optie maar niet op deze manier met deze topicstart.

Je kan specifieke vragen in een los topic stellen. Daar hoort Jouw specifieke vraag ook gewoon thuis, mits je mer info geeft over je eigen gevonden zaken. Als je dit wil vergelijken met het Laravel topic, dan is dat prima. Maar dan verwachten we ook zo'n uitgebreide topicstart en mag het topic niet verzanden in een vraagjes topic. Daar voldoet dit topic nu absoluut niet aan. Dit topic gaat dan ook dicht.

Wil je een groot topic starten, leg de topic start dan eerst even aan de mode voor. Eigenlijk zien we grote topics liever niet omdat ze bijna altijd ontaarden in een helpdesk topic.

[ Voor 13% gewijzigd door Creepy op 25-05-2015 17:12 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.