Toon posts:

Connect op correct wifi, maar verkeerde router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel vreemd probleem met de wifi connectie van mijn apparaten thuis.

Alle apparaten connecten naar het correcte wifi netwerk met de juiste SSID.
Maar ze krijgen vervolgens een ip adres, welke niet wordt uitgegeven door de bijbehorende router.

Ik heb een onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat het ip adres wordt uitgegeven door de router van de overburen.
Ik kan ook op deze router komen en hoef niet eens aan te melden.
Als ik deze router opnieuw start of aangeef dat het geen dns is, komen mijn apparaten wel op mijn router terecht. Als ik de wifi uitschakel van de router blijf ik gewoon connected met die router.

Ik heb een aantal power-line adapters in huis en heb het vermoeden dat de router zo op mijn netwerk komt.

Kan iemand bevestigen dat dit het geval is of aangeven wat anders het probleem kan zijn?
Als het door de power-line adapter komt, hoe los ik het op?

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-01 14:28
Zonder een onderzoek ter plaatsen is het volgens mij redelijk moeilijk om te bevestigen dat de oorzaak van het probleem ligt in de power-line adapters.

Je kunt natuurlijk kijken of je de encryption key van de powerline adapter aan kunt passen.

Een andere optie is het aanleggen van netwerkkabels en die powerline adapters de deur uit doen. Deze optie heeft het voordeel dat je er een veel beter netwerk aan overhoud.

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:01
Vaak kan je in de utility van de powerline ook zien hoeveel adapters in connected zijn, als er hier meer staan dan je er zelf in gebruik hebt weet je genoeg :')

In die zelfde utility kan je als t goed is ook de "network name" of "password" of iets wat hier op lijkt aanpassen zodat ze niet meer koppelen met die van de buren..