maxtor 7200 toeren maakt lawaai.

Pagina: 1
Acties:

• Raptor34
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-01 22:10

Raptor34

ik zeg maar zo en niets anders

Topicstarter
Ik heb ff een vraag.
Nu heb ik op het forum hier en daar gelezen dat een maxtor zeer stil is.
Dat klopt wel want ik heb er zelf ook 1 van 20 gig 5400 toeren.
Maar nu komt het.
Nu heb ik vandaag de 7200 toeren hardeschijf van maxtor er bij gekocht en die maakt wel veel lawaai.
Als de schijf aan het werk is dan is het net een ratel.
Is het verstandig om het om te ruilen om zou het geen kwaad kunnen.
Maar aan de andere kant het is wel storend vergeleken met de 5400 toeren hardeschijf.:( :'(

In verband met de gemanipuleerde lever worst

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Op zondag 17 juni 2001 15:41 schreef Raptor34 het volgende:
Is het verstandig om het om te ruilen om zou het geen kwaad kunnen.
Wat wil je gaan doen!! :? ??

De vos loopt door het bos.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
probeer dat progje van maxtor dan... volgens mij heet dat setacm (zoiets)

Verwijderd

welk type is het??
ik heb twee ultra ata 66 maxtors die ook lawaai maken maar dit is een gezond lawaai.

ik heb ook 2 nieuwere ultra ata 100 schijven die inderdaad zeer stil zijn.
maar uh, uit die eerste 2 komen nogal wat klappen soms en dit is niet erg.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-04 23:29
Op zondag 17 juni 2001 16:03 schreef Liquid het volgende:
probeer dat progje van maxtor dan... volgens mij heet dat setacm (zoiets)
AMSET

Werkt wel degelijk, en als die Acoustic Management aan staat issie echt zo stil dat je hem bijna niet hoort :)

Hier staat echter wel tegenover dat de performance achteruit gaat. Aangezien dat beetje geluid mij niet kan ballen en ik wel om performance geef heb ik Acoustic Management dus gelijk kei hard uit gezet, aangezien mijn schijf van Maxtor standaard met ACM AAN geleverd werd (stom maargoed).

Verwijderd

btw ik heb dat programma geprobeerd maar ik geloof dat hij mijn Hd's in raid niet ziet, hoe kan ik dit oplossen ? Of kan ik de schijven even op de gewone IDE kanalen aansluiten even het programma uitvoeren en dan de schijven terugzetten ?

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
Mijn DMAX 60+ is redelijk stil. Het verschil met m'n vorig, een Seagate U8 is echt niet groot, en acoustic management staat uit. Niet dat het veel uitmaakt kwa geluid hoor

• Knightwolf
Op zondag 17 juni 2001 16:30 schreef Nightfly het volgende:
btw ik heb dat programma geprobeerd maar ik geloof dat hij mijn Hd's in raid niet ziet, hoe kan ik dit oplossen ? Of kan ik de schijven even op de gewone IDE kanalen aansluiten even het programma uitvoeren en dan de schijven terugzetten ?
Dat zou je best kunnen proberen, aangzien AMSET echt puur alleen naar de fysieke schijf kijkt die aan een controller hangt (zoals je BIOS een schijf ziet) en wat er verder (partities of zo) op die schijf staat boeie helemaal niet.
Op zondag 17 juni 2001 16:32 schreef Joppe het volgende:
Mijn DMAX 60+ is redelijk stil. Het verschil met m'n vorig, een Seagate U8 is echt niet groot, en acoustic management staat uit. Niet dat het veel uitmaakt kwa geluid hoor
Dat bedoel ik. Mijn schijf maakt met ACM aan wel duidelijk geluid (niet echt herrie vinnik zelf) en zonder ACM issie echt bijna helemaal stil, het geratel hoor je bijna niet bij starten van Windows bv :)

Maar de performance schiet er dus ook bij in he als je ACM aan zet, daardoor wordtie juist stiller, omdat de schijfkoppen minder hard gaan (heb ik er van begrepen).

Verwijderd

ik heb net et verschil ff bekeken met en zonder AM . de seek time gaat er op vooruit zonder 6,6 en met ergens bij 11 12 ms.
voor de data transfer maakt et niks uit.
hij maakt nu wel een beetje lawaaai inderdaad maar de average seek is 2 x zo snel.

• zeikstraal
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-03 13:15
weet iemand of dat acm ook in linux aan te zetten is? Mijn 5400 20 gig maxtor, maakt namelijk een nogal storend hoog geluid, dat vooral 'snachts irritant is.

Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als ie lawaai maakt kan het ook een hardwaredefect zijn: Probeer MaxDiag er eens overheen te draaien? Die test de schijf compleet en geeft aan of er iets mis kan zijn.

• Knightwolf
Op zondag 17 juni 2001 22:04 schreef zeikstraal het volgende:
weet iemand of dat acm ook in linux aan te zetten is? Mijn 5400 20 gig maxtor, maakt namelijk een nogal storend hoog geluid, dat vooral 'snachts irritant is.
Zoals ik eerder al postte: gebruik gewoon een Windows BOOT disk en gebruik dat programma AMSET. Het maakt helemaal niks uit wat er op die schijf staat. Zelf een NIET GEPARTITIONEERDE schijf werkt met AMSET hoor :) dus no worries dat het niet werkt. AMSET kijkt alleen naar de fysieke hardware die aan welke IDE-connector hangt, en regelt daar de schijf/schijven op af, dus ongeacht wat er op de schijf staat.

AMSET werkt echter voor ALLE schijven tegelijk die in je systeem hangen, dus je kan NIET PER schijf bepalen of ACM aan of uit gaat. Echter niet alle schijven ondersteunen dit natuurlijk, dus met een schijf die geen ACM heeft gebeurd gewoon niks ;)

• Knightwolf
Op zondag 17 juni 2001 16:48 schreef dragak het volgende:
ik heb net et verschil ff bekeken met en zonder AM . de seek time gaat er op vooruit zonder 6,6 en met ergens bij 11 12 ms.
voor de data transfer maakt et niks uit.
hij maakt nu wel een beetje lawaaai inderdaad maar de average seek is 2 x zo snel.
Sow da's nog es een verschil! Kheb het zelf nooit geprobeerd, maar dit bewijst wel weer degelijk dat het echt waar is wat er bij gezegt werd (en dat ik dus gelijk heb ;) )

• funnie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09-2023
Ik heb een 40 gig maxtor 7200rpm schijf en vind ook dat hij erg veel lawaai produceert, maar heb er verder geen last van veel radio aan en de pc's staan beneden en ik slaap boven.
Ben al blij genoeg dat ik eindelijk eens 40 gig heb!

Maar wat issie verdomd snel vol :?
Hoe kan dat toch. :)

How many babies can a motherboard have?

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

Op maandag 18 juni 2001 12:23 schreef funnie het volgende:
Ik heb een 40 gig maxtor 7200rpm schijf en vind ook dat hij erg veel lawaai produceert, maar heb er verder geen last van veel radio aan en de pc's staan beneden en ik slaap boven.
Ben al blij genoeg dat ik eindelijk eens 40 gig heb!

Maar wat issie verdomd snel vol :?
Hoe kan dat toch. :)
ik heb hem ook en idd, wat is 'tie snel vol! Maar een druktemaker wilde ik hem nou niet noemen, ik vind hem eigenlijk best rustig :?

Great minds think alike!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Setacm heb ik ook gedownload van maxtor.com (de nieuwste versie 4.00). Echter zodra ik van een windows flop boot (win 98 SE) en amset opstart, dan loopt mijn pc vast: hij komt niet verder dan 'amset 4.00 ' en dan blijft de cursor hangen. Heeft er iemand misschien nog een oudere versie voor mij (misschien een bug in de nieuwste versie), want vroeger heeft het ooit gewerkt (maar dat is alweer een jaar geleden en toen gebruikte ik een oudere versie die ik nu niet meer heb).

Of weet iemand wat er aan de hand kan zijn ?
Pagina: 1