Toon posts:

Welke van deze drie moederborden???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik zit te twijfelen tussen deze drie moederborden....kunnen jullie mij op weg helpen?

Het gaat om de:
Msi 6321 pro.
abit bp6.
supermicro p6dbe.

Op een van deze borden moet komen:
Twee cellie's 466.
Asus v3800 tvr 32mb.
128 md pc100.
Adaptec 2940 uw.
Twee maal ibm uw schijf 4gb 7200 rpm.

Alvast bedankt Fonkie.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Abit BP6, geen twijfel over mogelijk.
Onbetwist het beste mobo voor Dual Cellies!

Verwijderd

ik ken alleen de BP6 maar daar heb ik 0,0 problemen mee gehad, wat mij betreft een aanrader

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik zou toch voor een dual slot 1 moederbord gaan. Dan kun je later nog eens een keer overstappen op Coppermines.. Of heel misschien de opvolgers daarvan ..

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bp6 heeft als groot nadeel dat je 'm weg kunt gooien zodra je uit die 2 cellies bent gegroeid. c2's, laat staan p3's, gaan er gewoon niet in. de convertors die het ding geschikt zouden kunnen maken voor coppermines lijken gewoon niet te werken (en zeker niet met 2 cpu's).

de supermicro heeft als nadeel dat het een slot 1 plank is. zal waarschijnlijk prima werken maar als je overklokken wilt en wat grotere koelers ppga-koelers op die celerons wilt zetten krijg je problemen. bovendien is supermicro een prima fabrikant van betrouwbaar spul maar over het algemeen vrij overklokkers-onvriendelijk.

blijft over de msi 6321 pro: lijkt wel een goed bord (meeste features) maar zou wel eens erg gevoelig voor de kwaliteit van het ram en andere onderdelen kunnen zijn. toch zou ik dit ding kiezen zodat je op termijn ook door kunt groeien naar dual-p3 ofzo.

Verwijderd

Ik ben het volledig met Downtime eens, hij komt goed uit de testen, en MSI heeft bewezen met die nieuwe VIA 694X chipset erg stabiel te lopen op die 694D...

htp://dit.is/HardwareXpo

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt allemaal!!
Mijn voorkeur lag al bij de msi, ik heb ook de 6163 pro en ben er tevreden over.

Bedankt Fonkie.
Pagina: 1