Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisko116
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://i1164.photobucket.com/albums/q564/MiniatureNinjaPizza/IMG_2197_zpszgw7ld1e.jpg

Yoo :)
Dus, ik heb recent het idee gekregen om mijn Gamecube op mijn PC- monitor aan te sluiten (Iiyama ProLite E2473HDS).
Hiervoor heb ik alle benodigde kabels aangeschaft:
RGB kabel (Gamecube -> SCART)
SCART tussenstuk (SCART -> SCART)
SCART-VGA kabel (SCART -> VGA)
VGA-VGA kabel (VGA -> PC-monitor)

Alleen nu ontvangt mijn monitor geen signaal wanneer ik de Gamecube aanzet.. What happened? :(
Alvast bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door cisko116 op 21-05-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

al geprobeerd aan te sluiten op een ander scherm om te zien dat de gamecube wel werkt?.....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisko116
De Gamecube werkt, die heb ik van mn TV afgehaald. Heb er vorige week nog op gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb even voor je gezocht, maar er is een mogelijkheid dat het op deze manier niet gaat werken.
However - AFAIK these converters require an RGBcvS feed from the scart socket to work, but a VHS VCR will not have an RGBcvS output but just a composite output. A DVD player set to output RGB over scart should work ok though.
Ik heb geen idee of er een RGBcvS-signaal uit de SCART-kabel van een Gamecube komt, maar dit zou de reden kunnen zijn dat het niet werkt.

Voor de Gamecube zijn overigens ook VGA-kabels geleverd (Gamecube-aansluiting naar VGA) en op Wikipedia wordt het volgende aangegeven:
The VGA Cable is created from a modified component or d-terminal cable. It allows the GameCube play on a standard computer monitor in 480p.
Deze gebruiken wellicht een ander signaal, waardoor het wel werkt. Waarschijnlijk kan je het beste kijken voor een VGA-box of een Gamecube VGA-kabel als je dit werkend wil krijgen

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cisko116
Ik heb al mijn laatste geld hieraan uitgegeven.. Dit is erg balen. Wat raar dat zon up-to-date monitor het signaal van de Gamecube niet weer kan geven.
Had netzogoed een VGA-converter kunnen kopen voor hetzelfde geld, waarschijnlijk had dat wel gewerkt. :(
http://www.ebay.co.uk/itm...ter-CCTV-DVD/261855001726