Toon posts:

Pc bouwen voor 3D rendering + modelleren + animeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken voor 3D modellen, animeren, renderen, en adobe pakket

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst onder de 1500 euro ;)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee helemaal niks

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee ben eigenlijk helemaal nieuw op het gebied van PC

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, acceptabel voor lang renderen. snel, gewoon een fijne pc waar ik lekker op kan werken.

Ga je overklokken?
nee

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 339,95€ 339,95
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3€ 116,95€ 116,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 360,95€ 360,95
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 72,50€ 72,50
1Fractal Design CORE 2300€ 49,90€ 49,90
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C8G3D1608ET3LX0CEU€ 112,51€ 112,51
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,56€ 11,56
1Seasonic S12G 450W€ 74,80€ 74,80
1Crucial BX100 250GB€ 83,95€ 83,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.223,07

Na wat reactie van jullie zit ik tot nu toe op dit.

Bedankt!

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 21:36 ]

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-07 20:54
Maak even een mooi lijstje, is veel handiger: Handleiding Pricewatch ;)

Maar wat ik zo zie:
- je wilt niet overklokken, maar kiest wel voor een overklokbare CPU en een overklokbordje. Waarom?
- voeding kan 300W van af en is niet zo'n goede kwaliteit
Paar vragen:
- heeft een GTX980 genoeg meerwaarde voor jouw eisen om zijn meerprijs te rechtvaardigen?
- heeft een i7 geen meerwaarde voor jouw eisen?
:)

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik denk dat je meer hebt aan een i7 dan aan een GTX 980. Je voeding is wel oke, maar niet van heel goede kwaliteit. Beter neem een pricewatch: Seasonic S12G 450W .
Je behuizing is ook niet van heel goede kwaliteit, neem is een kijkje bij de Fractal Design reeks. Dat zijn goede kasten, die ook nog eens stil zijn :D .

Zou je ook nog je lijstje willen aanpassen met de Handleiding Pricewatch . Dan is het voor iedereen duidelijk, en heb je meteen een totaalprijs etc. :)

offtopic:
Joris was me net voor :(

[ Voor 4% gewijzigd door pwillemske op 21-05-2015 15:31 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:10

QinX

Shai-Hulud

3D Renderen en animeren? More cores/threads is better. 4790K is aan te raden, je gaat misschien niet overklokken maar de extra snelheid is het waard.

Je geeft niet aan dat je wilt gamen, maar kiest toch voor een GTX980? Ga voor een GTX970 of misschien zelfs GTX960.

16GB geheugen lijk genoeg, maar neem vanwege het werk wat je wilt gaan doen 32GB.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Verwijderd

Topicstarter
@ Jorisvdelsen

Heb even het lijstje gemaakt. Zo goed als :)
- Qua overklokken weet ik niet veel. Een collega van mij zei dat deze wel aan de eisen voldeed.
- De GTX980 zou lekker snel zijn voor het renderen!?

Dus jij raadt een I7 aan?

Zoals ik al aangaf qua PC computers ben nog niet helemaal op de hoogte.

@pwillemske
- Bedankt voor je reactie ik ga eens kijken naar een andere kast en betere voeding.

@QinX
Bedankt voor je reactie. Oké dus een i7-4790K.

- Ja qua prijs scheelt het enorm. de GTX980 of een GTX970
- Thanks voor de tip.

Bedankt allemaal! Ik zal het lijstje eens aanpassen.

• pwillemske
  • Niet online
Ik denk dat een GTX 960 ook snel is voor renderen, al weet ik er niet heel veel vanaf :+ . De 970 is een mooie tussenstap :) .

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:52
Ik doe vrijwel dezelfde dingen als jij en doe dat met een vergelijkbare pc als wat jij nu in de TS laat zien. (i7 2600k, 16GB, GTX 570). Het meest zware voor de PC blijft video renderen maar in vergelijking met mijn voorgaande PC's gaat het renderen van een video nu echt heel snel. HD video kwaliteit kan ik bijna real time renderen. Daarmee bedoel ik normale video's encoden en niet 3D beelden renderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sir_Hendro op 21-05-2015 16:13 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Beetje duur geheugen, ik zou twee van deze setjes kopen

pricewatch: Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16

Of iets anders uit deze lijst
http://tweakers.net/categ...PumitBYS6vflQq5q9yxjVyzgc

[ Voor 38% gewijzigd door Ernemmer op 21-05-2015 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het lijstje aangepast. Bedankt voor de reacties. Als iemand nog iets zou veranderen hoor ik het graag.

• pwillemske
  • Niet online
Waarom heb je 32gb ram nodig?? Kun je niet beter eerst met 16gb beginnen en als je ziet dat het HELEMAAL vol loopt nog een keer hetzelfde kitje bestellen??

Overigens zou ik dit bordje eerder kiezen dan de Gaming 3:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5
Waarom?? Mooier (heatsinks), meer phases van betere kwaliteit en mocht je je later bedenken, kun je altijd nog overklokken. Daarnaast kan dit bordje de turbo van de processor langer vast houden omdat ie niet op zn vrm limiet komt :) .

[ Voor 57% gewijzigd door pwillemske op 21-05-2015 17:53 ]

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
WAAR render en werk je mee? Zonder specifiek de software te noemen, inc versienummers is het soms lastig dingen adviseren. Wat doe je precies?

[ Voor 7% gewijzigd door maratropa op 21-05-2015 19:25 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met Adobe, Photoshop cc, illustrator cc, indesign cc, after effects cc, cinema4d r16 /vray, Rhino 5, realflow.

• Leijenaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 20:15:
Ik werk met Adobe, Photoshop cc, illustrator cc, indesign cc, after effects cc, cinema4d r16 /vray, Rhino 5, realflow.
Prima lijstje.

Ik werk zelf met 3Ds max.
Net als max ondersteund Cinema4d hyperthreading. Goede processorkeuze. Dat kleine beetje exta geld voor de overklokversie is het wel waard. +400MHz

16GB geheugen is ruim voldoende voor 3D renderen. Wel kan het wat goedkoper. 1600 ipv 1866 vanwege de processor.
Goed alternatief: low voltage, low profile en sneller
http://tweakers.net/price...8et3lx0ceu/specificaties/

Videokaart is prima. Gebruik je plugins voor GPU rendering? Waarschijnlijk niet. Voor je viewport is de 970 ruimschoots voldoende zeker geen 980 waard. Om kosten te besparen kun je zelfs wel iets goedkoper. (let op geld alleen voor wat betreft 3D wat je met de overige software doet/kan...?) Mits budget toelaat mooi de 970 aanhouden.

Als je een stille pc wilt raad ik aan de stockkoeler te vervangen voor een aftermarket koeler! Kan ik nog niet terugvinden in je lijst. Misschien een stillere kast? Vanwege eventueel lang renderen kan dat wenselijk zijn. Ik vind een build als deze wel een iets duurdere/mooiere kast waard (dat is persoonlijk uiteraard)

hier staan niet mijn pc onderdelen!

Verwijderd

Topicstarter
Leijenaar schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 21:02:
[...]

Prima lijstje.

Ik werk zelf met 3Ds max.
Net als max ondersteund Cinema4d hyperthreading. Goede processorkeuze. Dat kleine beetje exta geld voor de overklokversie is het wel waard. +400MHz

16GB geheugen is ruim voldoende voor 3D renderen. Wel kan het wat goedkoper. 1600 ipv 1866 vanwege de processor.
Goed alternatief: low voltage, low profile en sneller
http://tweakers.net/price...8et3lx0ceu/specificaties/

Videokaart is prima. Gebruik je plugins voor GPU rendering? Waarschijnlijk niet. Voor je viewport is de 970 ruimschoots voldoende zeker geen 980 waard. Om kosten te besparen kun je zelfs wel iets goedkoper. (let op geld alleen voor wat betreft 3D wat je met de overige software doet/kan...?) Mits budget toelaat mooi de 970 aanhouden.

Als je een stille pc wilt raad ik aan de stockkoeler te vervangen voor een aftermarket koeler! Kan ik nog niet terugvinden in je lijst. Misschien een stillere kast? Vanwege eventueel lang renderen kan dat wenselijk zijn. Ik vind een build als deze wel een iets duurdere/mooiere kast waard (dat is persoonlijk uiteraard)
Bedankt voor je feedback. Ja het scheelt natuurlijk wel weer wat als ik gewoon 16GB neem.

Nee GPU rendering niet. De 970 ga ik waarschijnlijk wel fijn vinden.

Heb je een voorstel qua koeler? En kast? Want op zich een stille kast klinkt goed :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik weet niet wat voor modellen / scenes je hebt maar die 970 kan ook zo overkill zijn.. Als je niet zakelijk koopt kun je ook een 2dehands kaart van rond de 100 euro overwegen. (760 bijv.) Aan de andere kant je bent niet echt thuis in hardware, dus misschien geen goed plan.

[ Voor 76% gewijzigd door maratropa op 21-05-2015 21:55 ]

specs

Pagina: 1