Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop voor alledaags gebruik

Pagina: 1
Acties:

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Basic gebruik : films, internet , muziek, ... gamen komt praktisch niet aanbod

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

max 500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
niet zo zeer

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

neen maak niet uit.

ik dacht
https://www.alternate.be/...t/1145361?tk=5633&lk=8331

Te gaan halen. is deze goed heirvoor of mss te sterk al ?

Dank voor de hulp!

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Die acer heeft zeer ongebalseerende hardware namelijk een Amd A6 met 8GB aan ram :+ .

Aangezien je lichte dingen gaat doen met je laptop is misschien een Chromebook niet handig? Dit is opzich een goede Chromebook pricewatch: Toshiba Chromebook 2 (CB30-B-104) . Chromebook zijn gewoon lekker snel en hebben als doel om jouw eisen te voldoen (dus lekker browsen, filmpjes kijken etc). De SSD mag wel 16GB zijn maar je krijgt (dacht ik) veel gratis cloudopslag van google.

Maar als je windows wilt en veel bestanden wilt opslaan kan je beter de slomere maar aardige pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442525 nemen. Hij is wel iets over je buget maar hij gaat aardig lang mee door de i3 die erin zit. Ook heeft hij een SSHD dus is die opzich niet al te traag. Hij heeft wel een TN paneel en ik zie veel mensen op het forum die TN zeer slecht is (sommige noemen het duivels werk) maar als je op full hd scherm wilt hebben zit je wel vast aan een TN scherm (behalve de eerder genoemde Chromebook. DIe heeft een goed ips scherm)

[ Voor 16% gewijzigd door MarcRvB op 21-05-2015 14:53 ]

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

MarcRvB schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 13:53:
Die acer heeft zeer ongebalseerende hardware namelijk een Amd A6 met 8GB aan ram :+ .

Aangezien je lichte dingen gaat doen met je laptop is misschien een Chromebook niet handig? Dit is opzich een goede Chromebook pricewatch: Toshiba Chromebook 2 (CB30-B-104) . Chromebook zijn gewoon lekker snel en hebben als doel om jouw eisen te voldoen (dus lekker browsen, filmpjes kijken etc). De SSD mag wel 16GB zijn maar je krijgt (dacht ik) veel gratis cloudopslag van google.

Maar als je windows wilt en veel bestanden wilt opslaan kan je beter de slomere maar aardige pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70 59442525 nemen. Hij is wel iets over je buget maar hij gaat aardig lang mee door de i3 die erin zit. Ook heeft hij een SSHD dus is die opzich niet al te traag. Hij heeft wel een TN paneel en ik zie veel mensen op het forum die TN zeer slecht is (sommige noemen het duivels werk) maar als je op full hd scherm wilt hebben zit je wel vast aan een TN scherm (behalve de eerder genoemde Chromebook. DIe heeft een goed ips scherm)
TN is inderdaad rotzooi |:( - maar dat daar gelaten! De Lenovo heeft een i3 uit de ULV serie, ULV staat voor Ultra Low Voltage. Verwacht geen wereld prestaties van die cpu - hij is wel sneller dan een Core 2 Duo E6700 :D

Daarentegen voor het budget wat je wilt besteden en de activiteiten waarvoor je hem nodig hebt, zou het eigenlijk voldoende moeten zijn.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• busten
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-12-2023
OK. bedankt voor de reacties.

is die laptop met AMD-A6 dan zoveel slechter ??

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De Toshiba Chromebook 2 CB30-B-104 gebruik ik nu een tijdje. Erg fijn apparaat voor relatief weinig geld. Goed scherm, toetsenbord werkt fijn, batterij houdt het lang genoeg uit, start snel op. En als je eenmaal gewend bent aan google docs heeft Word ook niet meer zoveel meerwaarde. Tenzij je hele scripties gaat schrijven. Je kan ook altijd nog een linux distro installeren.