Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

gmail.com pakt alle mail accounts

Pagina: 1
Acties:

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik heb voor een poos terug een gmail account aangemaakt en heb hier kennelijk iets fout gedaan.
Plots zijn alle andere (windows en provider) accounts niet meer te vinden in Outlook.
Vond het vreemd dat ik niets meer binnenkreeg in Outlook, maar kwam erachter dat dit nu allemaal onder Explorer, rechtsboven in gmail.com terecht kom die ik weinig benader.
Hoe krijg ik dit weer ongedaan gemaakt?

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:26
Begrijp ik je goed dat alle emails die naar andere emailadressen gestuurd worden nu automatisch omgeleid worden naar je Gmail adres?

En zijn je accounts niet meer zichtbaar in outlook of komt alleen je mail niet meer binnen?

• Sa.Tan
ja, alles verdwijnt naar gmail, had het eerst niet door en ben zo veel mailtjes misgelopen doordat die in gmail geplaatst worden.
De accounts staan nog wel keurig in outlook, maar het vreemde is dat ontvangen \verzenden op offline staan. Klik ik op ontvangen\verzenden zie ik een flitsje dat het venster even wordt geopend en verdwijnt.
En dan staat de testmail weer onder gmail en niet in outlook.

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:26
Heb je regels ingesteld voor je mail? Die vind je onder start (in Outlook (2013), niet die van Windows) --> Regels --> Regels en waarschuwingen beheren. Staat daar iets?

Als dat niet het geval is: welk protocol gebruik je om de mail binnen te halen? POP3/IMAP? En heb je gmail ook geconfigureerd in je Outlook (of heb je dat gedaan maar daarna verwijderd)? Wat gebeurt er als je mail verzend vanuit je Outlook met bijv het emailadres van je provider?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik snap niet wat je gedaan hebt eigenlijk. Er zitten volgens mij nogal wat stappen tussen het aanmaken van een google account in je browser en het laten "verdwijnen" van accounts in Outlook, al geef je later aan dat de accounts eigenlijk niet verdwenen zijn maar dat je geen mails meer ontvang. Daarnaast snap ik ook niet wat je bedoelt met 'explorer rechts bovenin gmail.com'. Is dit in je browser of in outlook?

Of is het hele probleem dat je in Gmail ingesteld hebt dat deze emails uit andere accounts moet importeren? Waardoor er door Outlook niets binnen te halen valt omdat gmail alles al opgehaald heeft.

Het zou denk ik al heel wat schelen als je duidelijk beschrijft wat nu exact het probleem is. Misschien met een paar screenshots erbij van wat je nu precies waar ziet.

Desktop | Server | Laptop

• Sa.Tan
@rupie,
ik denk dat je met de 2e alinea het punt raakt. Het is niet het geval met mijn account, maar van mijn vrouw.

Het meest gemakkelijke lijkt mij nu, alle accounts vervangen door nieuwe namen en gmail, die ze bijna toch niet gebruikt te wissen.

Maar ik blijf het vreemd vinden; gmail.com ( haar account) wordt en staat geactiveerd rechtsboven in Explorer browser en hoe ik die account settings ook doorspit ik kan nergens iets vinden om andere (Hotmail en provider accounts) te importeren of weer ongedaan maken. (Wat waarschijnlijk wel gebeurt is).

Ook heb ik in outlook nooit een poging gedaan om gmail account onder outlook te brengen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik weet niet wat je bedoelt met "geactiveerd rechtsboven in Explorer browser". Dat ze niet is uitgelogd?

Maar kijk op www.gmail.com dus of er niet gewoon staat dat a) mail van die andere account wordt opgehaald met POP3 en b) daar de oude mails mogen worden verwijderd. Dan is het logisch dat er dus geen nieuwe mails binnenkomen via andere kanalen: je hebt/ze heeft ingesteld mails na overhalen naar de gmail-account te verwijderen.

Settings -> Accounts and Import -> Check mail from other account. (Of vertaald naar de favoriete taal).

Op zich is mail binnenhalen prima. Maar niet zonder na te denken over het vinkje bij 'Leave a copy of retrieved message on the server'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Sa.Tan
@ F_J_K, dank hiervoor, dit was de oplossing die ik zocht en hiermee gecorrigeerd heb.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

:)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1