Toon posts:

Hulp nodig bij het kiezen van een moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc, deze word voornamelijk gebruikt voor dingen zoals photoshop en muziek productie. Nu zit ik een beetje vast met het kiezen van een moederbord, want ze verschillen enorm in prijzen.

Kan iemand mij misschien uitleggen wat het verschil is tussen de ASRock B85M Pro4 en de Asrock Z97 Pro 4? Het verschil in prijs is ca 45,-, maar ze hebben bijna de zelfde specs.. is de z97 een stuk sneller in iets? Ik weet het niet.. ik ga de pc niet voor het gamen gebruiken. (Af en toe wel gta v oid) maar niet veel. De processor is een i7 4790K (socket 1150)

Alvast bedankt!

Gr,

https://azerty.nl/0-5602-624194/asrock-b85m-pro4-.html

https://azerty.nl/8-5602-...z97-pro4-moederbord-.html

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:28

Tazzios

..

http://tweakers.net/price.../335845;385702/categorie/ link naar de 97M i.p.v. 97
SATA, USB, audio uitgangen en netwerkchip verschillen. Verder kun je met de Z97 overklokken.

Kwa snelheid maakt het niks uit tenzij je je USB 3.0 of SATA-600 te kort komt.

[ Voor 67% gewijzigd door Tazzios op 21-05-2015 13:07 . Reden: Toch maar wat meer info bij gezet. ]

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Als ik jou was zou ik voor deze gaan (de Asrock Z97 Pro) pricewatch: ASRock Z97M Pro4.

Pluspunten :

- meer USB 3.0 dan de B85M Pro4
- meer SATA 600 aansluitingen

Minpunt :
-Flink duurder voor wat je er eigenlijk voor krijgt

De vraag is: heb je er 45 euro voor over om meer USB 3.0 aansluitingen te hebben, en meer SATA 600 aansluitingen te hebben?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Szwoar
  • Laatst online: 10:01

Szwoar

En door

Anonymoussaurus schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:54:
Als ik jou was zou ik voor deze gaan (de Asrock Z97 Pro) pricewatch: ASRock Z97M Pro4.

Pluspunten :

- meer USB 3.0 dan de B85M Pro4
- meer SATA 600 aansluitingen

Minpunt :
-Flink duurder voor wat je er eigenlijk voor krijgt

De vraag is: heb je er 45 euro voor over om meer USB 3.0 aansluitingen te hebben, en meer SATA 600 aansluitingen te hebben?
De ASROCK Z97M Pro4 heeft ook de mogelijkheid tot overklokken. Dit komt door de Z chipset.

Voor de TS zou eventueel een Gigabyte G1.Sniper B6 ook voldoen. Een mooi moederbord met genoeg te bieden. Echter geen mogelijkheid tot overklok, dus indien dit nodig is zal de Z97 beter zijn.

Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je bek gaat, zijn ze te laat met strooien

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Szwoar schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:05:
[...]
De ASROCK Z97M Pro4 heeft ook de mogelijkheid tot overklokken. Dit komt door de Z chipset.
Ja, maar zou je daar 45 euro voor willen bij betalen?

Verwijderd

Topicstarter
Precies daar zat ik ook al aan te denken, over een paar jaar komen er wel weer grotere schijven op de markt, dus dan heb ik niet zo veel aan al die sata 600 aansluitingen lijkt me? Echter had ik het over de z97 en niet de z97m, want daar zit ook weer verschil in zie ik haha, dus 45,- meer voor wat usb sloten, overclocken zat ik wel aan te denken, vooral met de K versie van mijn processor, zou het zonde zijn als dit niet kan door het moederbord.. de z97 pro 4 is volgensmij een stuk nieuwer ook

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:08:
de z97 pro 4 is volgensmij een stuk nieuwer ook
Ja, de pro4 komt uit 2014, en de ander uit 2013.

Verwijderd

Hij kan ook voor een i7-4790 gaan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 12:26 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:28

Tazzios

..

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:08:
Precies daar zat ik ook al aan te denken, over een paar jaar komen er wel weer grotere schijven op de markt, dus dan heb ik niet zo veel aan al die sata 600 aansluitingen lijkt me? Echter had ik het over de z97 en niet de z97m, want daar zit ook weer verschil in zie ik haha, dus 45,- meer voor wat usb sloten, overclocken zat ik wel aan te denken, vooral met de K versie van mijn processor, zou het zonde zijn als dit niet kan door het moederbord.. de z97 pro 4 is volgensmij een stuk nieuwer ook
Oeps ik had ook de 97m gelinked.
Een M.2 aansluiting is wel een groot voordeel van de Z97. :)

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Tazzios schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:30:
[...]

Oeps ik had ook de 97m gelinked.
Een M.2 aansluiting is wel een groot voordeel van de Z97. :)
Even je vorige reactie aanpassen dan maar? ;)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
en als je over x jaar je setje verkoopt kan een overclockbaar setje veel sneller verkocht worden als een OC CPU op non OC boardje.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor alle reactie's mensen, ik heb gekozen voor de Pro 4 :)
Pagina: 1