Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Computer start niet op en sluit af na 1 seconden

Pagina: 1
Acties:

• Keuntjuh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-12-2021
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week nieuwe onderdelen besteld om een PC te bouwen. Deze zijn als volgt:
  • Asus2GB D5 X STRIX-GTX960-DC2OC
  • Intel Core i5-4690 3500 1150
  • CooMas V550 Semi Modular 550W ATX23
  • CooMas Elite 310 black / blue ATX
  • LG DVD GH24NS 24x S bk B
  • SSD 250GB 520/540 850 EVOBasic SA3 SAM
  • MSI B85-G41 PC Mate
  • Crucial D3 8GB 1600-9 BX Sport
Gister binnen gekregen en fanatiek in elkaar gezet. Toen ik alles in elkaar had zitten, sloot ik hem aan, echter ging hij aan en weer uit. Alle fans draaide, behalve van de CPU. De fans op de videokaart begonnen ook gewoon te draaien. Ook zonder de videokaart en HDD startte hij niet op.

Ik denk dat de CPU kapot is, maar wil graag jullie mening ook horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Een defecte CPU zie je niet veel, ik zou eerder voeding of moederbord verdenken (of gewoon iets dat niet goed zit).

• Keuntjuh
Dank! :-) ga ik vanavond even doorlopen. Voeding gaat wel aan namelijk, dus denk dat dan het moederbord moet resetten.

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Heb eens gehad dat de powerswitch van een case intern bleef hangen.
dus bij indrukken knop kwam de voorkant daarvan wel terug maar intern bleef hij de "kortsluiting" maken die nodig is om het mobo aan te zetten maar de bios zette de pc dan na 7 seconden automatisch weer uit. Zeer ergerlijk en een beetje schoonmaken en spuitje wd40 deed de truc bij deze oude case

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:39
eerste verdachte is bij mij de power aansluiting.

Heb je alle aansluitingen extra goed gecontroleerd. eventueel nog een 2e paar ogen in de vorm van vriendin laten kijken.

2e verdachte is de koeling. heb je de cpu koeler goed geplaatst? en voldoende (niet te veel, te weinig) koelpasta gebruikt?

[ Voor 26% gewijzigd door nachtnet op 21-05-2015 12:18 ]

• Keuntjuh
Koeler is goed geplaatst. Koelpasta zat al onder de koeler.

Goede tip van de aansluitingen, zal vanavond ook mijn vriendin even laten kijken ;)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-11 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb je beide (!!!) power-cables op het moederbord aangesloten? Eentje zit tussen de CPU en de backplate, de ander zit aan de rand naast de SATA-aansluitingen.

En, domste vraag: neem aan dat je uberhaupt het hele bord gemonteerd op afstandbusjes? Doet de hele opstelling het wel als je alle onderdelen buiten de case hebt aangesloten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Keuntjuh
Is dat ook specifiek voor mijn moederbord, van die power-cables? Anders moet ik dat even controleren? Ik heb namelijk naast op de rand alleen aangesloten.

• MAX3400

MAX3400

Keuntjuh schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:06:
Is dat ook specifiek voor mijn moederbord, van die power-cables? Anders moet ik dat even controleren? Ik heb namelijk naast op de rand alleen aangesloten.
http://content.hwigroup.n...9/msi-b85-g41-pc-mate.jpg -> op het plaatje dus helemaaaal rechtsboven, naast het blauwe heatsink. Of is dat niet jouw moederbord?

• Keuntjuh
Ja dit is mijn moederbord.

ECHT SUPER BEDANKT! ik denk dat ik die vergeten ben ja :D enorm bedankt :D

ga vanavond controleren.

[ Voor 11% gewijzigd door Keuntjuh op 21-05-2015 14:17 ]

• MAX3400

MAX3400

En, hele avond met 2 man aan de powerkabel gesjord? En nu is alles kapot of werkt het nu?

• Keuntjuh
Ik heb alle kabels eerst eruit gehaald. Vervolgens alles weer aangesloten, en inderdaad was ik de 2 kabels rechtsboven vergeten. Best wel dom van mezelf, had beter moeten lezen.

Hij doet het nu :D ! bedankt voor de tip :D

• MAX3400

MAX3400

Keuntjuh schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:43:
Ik heb alle kabels eerst eruit gehaald. Vervolgens alles weer aangesloten, en inderdaad was ik de 2 kabels rechtsboven vergeten. Best wel dom van mezelf, had beter moeten lezen.

Hij doet het nu :D ! bedankt voor de tip :D
Shit happens ;) Volgende keer taart voor iedereen die je topic beantwoord heeft _/-\o_

Pagina: 1