Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Hallo,
Ik heb momenteel pricewatch: Sitecom WLR-4100 deze router (gekregen bij Telfort glasvezel), maar ben er niet zo tevreden mee: internet valt vaak weg en slecht bereik.
Nu zoek ik een stuk betere router, alleen is het budget zeer beperkt. Ik hoop dat ik voor maximaal 50 euro uit kan komen.
Deze heb ik tot nu toe gevonden, weet niet of ze (te) verouderd zijn:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: Netgear WNDR3700

Welke is beter of welke andere raden jullie aan?

Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
Is 2e hands ook een optie of raden jullie gewoon nieuw aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-05 13:16

donny007

Try the Nether!

pricewatch: D-Link DIR-850L

Dit model heeft WiFi AC (Dual Band) en 4x Gigabit ethernet. Dan heb je de laatste WiFi AC standaard voor de prijs van een 802.11N router.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:37
Ik heb zelf positieve ervaringen met de WNDR3700, dus als je tussen die twee wil kiezen zou ik daarvoor gaan. Echter is de D-Link die donny007 aandraagt ook een goede keuze (heb nu zelf een D-Link DIR-868L).

[ Voor 18% gewijzigd door phpn3rd op 21-05-2015 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
Ik heb onlangs een 2e hands D-Link DIR-850L overgenomen van een Tweaker en die werkt prima. Steeds meer 2e hands aan het kopen, want dat werkt allemaal minstens net zo goed en scheelt soms wel aardig wat in de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
Bedankt allemaal. Is er een groot verschil tussen pricewatch: D-Link DIR-868L en pricewatch: D-Link DIR-850L ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 00:21

skoozie

SCSI

Wfi snelheid en USB
en prijs

[ Voor 4% gewijzigd door skoozie op 21-05-2015 13:06 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phpn3rd
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:37
Vooral de wifi-snelheid ligt wat hoger omdat de 868L meer banden tegelijk kan gebruiken om te verbinden. Je wifi-chip in de pc, laptop of smartphone moet dit dan natuurlijk wel ondersteunen om dit optimaal te kunnen gebruiken. Verder beschikt de 868L over een USB 3 poort, wat het delen van bestanden via een externe harde schijf theoretisch sneller moeten maken (geen ervaring mee). Verder geen wezenlijke verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Belangrijk hierin is dat je die hogere 802.11ac Wifi snelheid (1300 mbps) alleen zal halen als je device ook dezelfde snelheid aankan. in mijn geval was dit niet zo, dus was het niet interessant om voor de DIR-868L te gaan.

Ik gebruik trouwens die USB poort niet dus dat was voor mij ook geen reden om de duurdere uitvoering te kiezen.

[ Voor 20% gewijzigd door EdwinB op 21-05-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidhartmann
Dan is mijn keuze gemaakt: de 850L.
Bedankt voor de hulp!
Edwin, voor hoeveel had je de router gekocht als ik vragen mag?

[ Voor 35% gewijzigd door davidhartmann op 21-05-2015 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

davidhartmann schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:23:
Hallo,
Ik heb momenteel pricewatch: Sitecom WLR-4100 deze router (gekregen bij Telfort glasvezel), maar ben er niet zo tevreden mee: internet valt vaak weg en slecht bereik.
Nu zoek ik een stuk betere router, alleen is het budget zeer beperkt. Ik hoop dat ik voor maximaal 50 euro uit kan komen.
Deze heb ik tot nu toe gevonden, weet niet of ze (te) verouderd zijn:
pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND
pricewatch: Netgear WNDR3700

Welke is beter of welke andere raden jullie aan?

Alvast bedankt _/-\o_
Begin eens met je situatie duidelijk neer te zetten. Het zou zomaar kunnen dat je helemaal geen andere router nodig hebt maar bijvoorbeeld een extra AP :o

- wat voor woning heb je (hoeveel woonlagen?)
- waar staat je router nu?
- waar heb je slechte WiFi-dekking?
- wat zit tussen die plekken en je huidige router (muren? vloeren? en wat voor materialen?)
- wat voor apparaten heb je en wat voor WiFi specs hebben ze ? (2.4GHz only of ook 5GHz? Alleen WiFi-n of ook WiFi-ac? 1x1 SiSo of 2x2 of zelfs 3x3 MiMo?)

Grof gezegd heb je drie oorzaken van slechte WiFi:
1) demping door muren (tegels!) en (onder)vloeren. Oplossing is dan een extra AP aan andere kant van obstakel.
2) interferentie van andere apparaten in zelfde frequentiebereik als WiFi. Oplossing is meestal naar 5GHz overgaan, waarbij je alsnog tegen probleem 1 aan kan lopen (want 5GHz penetreert minder goed), of tegen probleem 3 (want niet alles ondersteunt 5GHz en doet dat ook goed).
3) gare apparaten. Denk vooral aan lage specs (geen 5GHz, geen MiMo) of barslechte implementatie (firmware bugs, slecht ontwerp). Oplossing is apparaat of (als het een losse module is) WiFi-adapter erin vervangen.

Jij bent hier gelijk naar punt 3 gegaan, terwijl we helemaal niet weten of je probleem wel in je apparaten zit en zo ja of het in je router zit. Begin eens met punten 1 en 2 uit te sluiten. Pas als je dat gedaan hebt is het tijd om te overwegen geld uit te geven voor andere apparaten :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik heb de router eind maart voor € 45 overgenomen. Niet echt heel veel goedkoper dan nieuw, maar ik kon hem direct ophalen op de route van werk naar huis. Zonder verzendkosten scheelde het dus wel weer aardig wat.

€ 58 bij Bol.com is ook geen gekke prijs voor dit product trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geweldig. Maar we weten nog lang niet of het probleem in z'n apparaat zit en niet bijv in de isolerende onderlaag onder z'n laminaat op bovenverdieping...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1