Fan Cooler Master Hyper 212 EVO vervangen vanwege defect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09 19:28
Ik heb op mijn AMD Phenom II X4 960T - 3 GHz, cache L3 6 MB, socket AM3 - Black Edition (HD96ZTWFGRBOX) een Cooler Master Hyper 212 EVO. Sinds een aantal weken draait de fan op 0 rpm en soms doet die het nog gewoon goed.

Volgens AMD Overdrive blijft de CPU nog tussen de 25°c en 33°c. Dat lijkt mij opzich prima, maar toch wil ik de fan graag vervangen. De vraag is echter welke fan ik op het koelblok kan plaatsen. De fan is met plastic klemmetjes bevestigd aan het koelblok. Dit is ook hier te zien.

Welke fan kan ik het beste op dit koelblok plaatsen volgens jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

Tja dat hangt er van af wat je gebruik is van de AMD. Beetje internetten of speel je The Witcher 3 of zit je te fotoshoppen? Daarnaast wil je dat die stil is, goedkoop of goed koelt.

Miscchien ook handig om te laten zien wat voor hardware je hebt? (Het handigste is om het in een RML Lijstje (zie: Handleiding Pricewatch) te zetten)

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
MarcRvB schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:25:
Tja dat hangt er van af wat je gebruik is van de AMD. Beetje internetten of speel je The Witcher 3 of zit je te fotoshoppen? Daarnaast wil je dat die stil is, goedkoop of goed koelt.

Miscchien ook handig om te laten zien wat voor hardware je hebt? (Het handigste is om het in een RML Lijstje (zie: Handleiding Pricewatch) te zetten)
Dit is mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition€ 0,-€ 0,-
1ASRock 870 Extreme3 R2.0€ 0,-€ 0,-
1MSI R7850-2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 24,95€ 24,95
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 57,50€ 57,50
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 82,45

Ik speel soms games en The Witcher 3 zou één van die games kunnen zijn. Een goede fan lijkt me dus wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcRvB
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 28-07 20:04

MarcRvB

A.k.a. Koning Malloot

De pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition is in mijn ogen een zeer goede koeler. Past op je amd en is zeer koel en maakt geen/zeer weinig geluid. Ik weet niet dat je een grote of en kleine kast hebt (welke heb je eigenlijk?) want dit ding is zeer groot. Je kan ook de iets luiderde pricewatch: Scythe Mugen 4 nemen. Deze koelt ietsers beter maar maakt wel meer geluid dan de pcgh. Wat goedkopere en ook goede is de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 .

ALs je van plan bent om te overklokken bent zou ik de mugen 4 nemen of de mugen 4 pcgh
Wil je niks horen van je fan neem de mugen 4 pcgh
Wil je een goede koeler die niet te duur is en je gaat niet overklokken dan zou ik de tranquilio rev 2 nemen

Fotoalbum van ETS2 en C:S: https://secure.tweakers.net/gallery/485171/fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:11
gerard87 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:20:
Sinds een aantal weken draait de fan op 0 rpm
Een fan draait niet op 0 rpm :+

En waarom wil je alleen de fan vervangen? Weet je zeker dat ie kapot is?
Gaat ie niet draaien als de de CPU flink gaat belasten?

Het kan ook gewoon aan je settings liggen; bios / windows power options / tooltjes zoals speedfan.

Ik heb 'm trouwens ook, en bij mij gaat de fan pas echt werken als de temperatuur oploopt.
Omdat mijn CPU een 8 koppig heethoofdje is, draait ie bijna altijd wel (op een laag rpm).

[ Voor 23% gewijzigd door Nnoitra op 21-05-2015 13:25 ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerard87
Bedankt! Met behulp van deze info kom ik er wel uit lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG1988
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-10-2024
Hoi

De fan van mijn 212 begon na twee jaar dienst een 'tikkend' geluid te vertonen onder load.
Vandaag de fan vervangen door een Fractal Venturi HP-12: een stuk stiller dan de originele fan, en de CPU, een OC ivy bridge i5, blijft 5 graden koeler onder load, van 70° naar 65°. Prijzige fan, maar doet z'n werk wel.
Pagina: 1