Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

AirPort Time Capsule en Asus RT-AC87U

Pagina: 1
Acties:

• Boardwalk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-10 11:19
Ik gebruik als router een Asus RT-AC87U.
Kort geleden heb ik een AirPort Time Capsule gekocht om op een eenvoudige wijze backups van mijn iMac's and iPad's te maken.

Voor de installatie van de AP TC volgde ik de aanwijzingen (zoals hieruit en uit mijn vraag blijkt, heb ik niet zo veel verstand van de installatie van netwerken).
De installatie lukte en de backups werken ook, maar het was eigenlijk niet wat ik had verwacht.
Ik moest de AP TC bedraad met het netwerk van de Asus verbinden en verbonden houden.
Ik had gedacht dat ik de AP TC ergens kon neerzetten binnen het bereik van het wireless Asus netwerk.
En verder: via de AP TC kreeg ik een tweede netwerk bij; wat ook niet mijn bedoeling was.

Ik had gedacht dat ik de AP TC draadloos in het bestaande netwerk van de Asus kon opnemen - en tevens misschien de capaciteit van het bestaande netwerk kon uitbreiden met de AP TC. Dat is dus niet zo.

Mijn indruk is dat dit wel mogelijk mogelijk is, maar ik zie niet hoe ik het moet realiseren.

Wie kan helpen?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
Waarom niet gewoon met een kabeltje aan je ASUS router? TC in bridge modus en klaar.

Lekker!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-11 21:17

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

De WAN-input van de Airport Extreme moet inderdaad bedraad volgens mij. Voor wat betreft het 2e Wifi-netwerk: geef je Airport-netwerk dezelfde SSID als die van je Asus en voila! Het is 1 netwerk geworden. Wel zorgen dat de airport in Bridge-modus staat dan.

• Boardwalk
De AP is al bedraad verbonden met de Asus router.
AirPort-configuratieprogramma: Ik kies bij Draadloos: Netwerkmodus: Breid bereik draadloos netwerk uit; naam draadloos netwerk: = naam van mijn Asus draadloos netwerk; idem: draadloze beveiliging en draadloos wachtwoord.
Ik heb internetverbinding, maar foutmelding over draadloos netwerk.
Moet ik misschien ook bij AP-config: de Basisstation instellingen wijzigen?
Was: naam basisstation = AirPort en daarbij wachtwoord basisstation (van de AirPort dus). Ik heb het gewijzigd in SSID en bijbehorend ww van de Asus: maar de foutmelding blijft.

Aanvulling: Ik moest de Netwerkmodus: uitschakelen (dus niet Breid bereik ... uit).
Geen foutmelding meer.

Bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Boardwalk op 21-05-2015 12:50 ]

Verwijderd

Je kan ook de optie om een nieuw netwerk te creëren uitzetten. Ik weet zo niet 1 2 3 waar dat staat maar volgensmij bij Wi-Fi instellingen.

Heb je al gedaan aan je laatste bericht te zien ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 13:03 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:32
Zou je misschien eens een tekeningetje willen maken van wat je wilt en wat je nu hebt?

Lekker!

• Boardwalk
Ik heb nu wat ik wil.

(Afgezien van dat ik dacht dat je de AP compleet draadloos in een netwerk kunt opnemen. Maar Icephase schreef dat je de AP bedraad moet aansluiten. Ook niet erg, want nu heb ik hem gebridged.)

Achteraf gezien eenvoudig om in te stellen, maar als je het nog nooit gedaan hebt ...
Pagina: 1