Muziek begint automatisch op iPad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674383

Topicstarter
Als ik via de Ipad naar de radio luister via de radio 1 app en ik wil tegelijkertijd iets op spotify opzoeken, houdt de radio op. Idem als ik tegelijkertijd iets opzoek met Safari en er staat een video op die webpagina. De video begint dan automatisch af te spelen en de radio houdt op. Is dit op te lossen? En hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-05 16:13
Er zijn hier twee dingen aan de hand.

Ten eerste is de Radio 1 app waarschijnlijk niet in staat om in de achtergrond verder te spelen. Dit zou je even kunnen opzoeken op Google of in de beschrijving in de App Store. Ten tweede: om welke site(s) gaat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Anoniem: 674383 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:42:
Als ik via de Ipad naar de radio luister via de radio 1 app en ik wil tegelijkertijd iets op spotify opzoeken, houdt de radio op. Idem als ik tegelijkertijd iets opzoek met Safari en er staat een video op die webpagina. De video begint dan automatisch af te spelen en de radio houdt op. Is dit op te lossen? En hoe dan?
Wat wil je precies oplossen? Wil je dat het geluid van radio 1 doorspeelt terwijl de audio van je video ook loopt? Dan versta je van beide toch helemaal niks meer? Idem voor spotify, niet handig om 2 liedjes door mekaar heen te luisteren lijkt me.

Dit is dus standaard gedrag van de iPad; een app met muziek kan op de achtergrond doorspelen, totdat je iets anders gaat doen dat naar alle waarschijnlijkheid een 'claim' gaat doen op je audio-output. In 99% van de gevallen is dit ook uitermate handig, plus je hebt minder kans op vastlopers in je audio-codec of zelfs schade aan je speakers.

Misschien als je gaat jailbreaken dat er wel een mogelijkheid is, dus ik zou het -als je het echt echt wilt- in die hoek gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik weet van m'n iPhone app van Radio 1 dat deze op de achtergrond kan werken, bijv. terwijl ook Runkeeper aanstaat.
Ik denk echter dat iOS zodanig geprogrammeerd is dat er geen twee audio-apps tegelijkertijd audio kunnen produceren, tenzij de audio van de ene app naar de andere wordt gerouteerd en "via" de andere wordt afgespeeld (AudioBus).

Kennelijk is dat ook weer niet helemaal waar, want RunKeeper geeft bijv. wel elke vijf minuten gesproken updates van de voortgang van het sporten en dat hoor ik dan door Radio 1 heen. Sterker nog, het volume vna Radio 1 wordt een stuk zachter gezet en je hoort de update op "normaal" volume.

[ Voor 12% gewijzigd door Gitarist op 21-05-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:02
Wel apart. Bij mij gebeurt dat ook, alleen snap ik niet waarom video automatisch zou gaan spelen. Kun je aangeven op welke pagina dat gebeurt? Het lijkt me niet dat dat hoort...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:06

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Gitarist schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:13:

Kennelijk is dat ook weer niet helemaal waar, want RunKeeper geeft bijv. wel elke vijf minuten gesproken updates van de voortgang van het sporten en dat hoor ik dan door Radio 1 heen. Sterker nog, het volume vna Radio 1 wordt een stuk zachter gezet en je hoort de update op "normaal" volume.
Dat is precies zoals het is bedoeld. Bij dat soort 'updates' (zoals ook inkomende mail geluidjes of berichten-geluidjes - zeg maar alle notifications) gaat muziek gewoon door, maar wel gedempt t.b.v. de hoorbaarheid en het voorkomen van eventuele schade. Maar bij filmpjes of andere muziekapps stopt het. Exact wat je als gebruiker wil, volgens mij.

Dat video automatisch gaat spelen ligt denk ik meer aan de website/app dan aan de iPad lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674383

Topicstarter
Het gaat bijvoorbeeld om 24kitchen, als ik een recept opzoek. Het bijbehorende fimpje begint dan automatisch.
Pagina: 1