Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wel internet, geen post ontvangen, wel verzenden, grijs Wif

Pagina: 1
Acties:
  • 794 views

Verwijderd

Topicstarter
Sinds afgelopen maandagavond doet mijn telefoon vreemd: hij haalt geen post meer binnen. Maar verzenden doet ie nog wel... Het viel me toen op dat het Wifi-waaiertje (jaja, zoveel verstand heb ik van dit gedoe..) niet meer blauw werd, maar grijs bleef.
Even mijn tablet gecheckt.. zelfde euvel (de laatst 'opgehaalde' mail was daar van 3 dagen daarvoor, omdat ik niet altijd op mijn tablet de mail check): verzenden lukt wel, ophalen niet en icoontje is grijs.
Het rare is dat ik niets gedaan heb met mijn telefoon, tenminste niet bewust.. ;) Het ding lag gewoon naast me op de bank en ineens dus geen post meer binnen en een grijs Wifi-icoontje.
Nu dacht ik altijd dat een grijs Wifi-waaiertje betekende dat je geen verbinding had, maar blijkbaar is dat niet zo, want ik kan wel mail versturen, maar ook gewoon online dingen opzoeken (magister van de kinderen, mijn favo online spelletjes, yep o.a. Candycrush.., en daar ook mijn facebookvrienden om levens vragen).
Wat kan ik doen zodat ik toch weer op mijn telefoon en tablet de mail op kan halen? Het was juist zo gemakkelijk dat ik dat ook op die devices kon doen en niet altijd de pc op hoefde te starten.
Ow, ik heb een Acer Liquid S1 met een android 4.2.2, staat er op de telefoon zelf.

Alvast thx voor het meedenken!
LTS

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Ik wil zo graag weer mijn mail kunnen ontvangen op mijn telefoon....
Please....

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-11 14:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Zit je wel op je eigen netwerk?
Het klinkt namelijk alsof je op een ander netwerk zit waardoor smtp standaard niet herkent wordt.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
Lijkt er op dat je wifi het niet meer doet maar dat je data-verbinding het nog wel doet. Aangezien je tablet het zelfde probleem heeft zou ik de wifi-router maar eens na gaan kijken om te zien of die het nog wel doet en niet verandert is.

[removed]

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Zet je wifi-router/modem uit, eventjes wachten en weer aan, vaak lost dat het al op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen data-bundel, maar kan wel internetten thuis en mail versturen, dus ik neem aan dat de Wifi toch iets doet. Ik ben ook gewoon verbonden met ons eigen netwerk.
De mobiel van mijn wederhelft haalt wel op Wifi mail binnen.
En dan nog: op mijn tablet heb ik hetzelfde probleem, en daar zit toch eigenlijk geen datat-bundel op?

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
Herstart je apparaat eens. Misschien helpt het

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard hebben we de devices al helemaal uit gehad...
Heeft iemand enig idee waarom de wifi-waaier grijs blijft en niet blauw wordt, zoals eerst? Wat betekent dat?
Internet via wifi doet het in elk geval, want dit typ ik op mijn mobiel..

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:28
Wat bedoel je met "de devices"?
Je moet wat duidelijker zijn met vertellen wat je al zelf geprobeerd hebt, we kunnen het niet ruiken.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:29
Wi-Fi kleur betekend vaak wel of geen verbinding met de Google push service, inderdaad voor het ontvangen van mail. Wat voor Wi-Fi zit je op en heb je het al op een andere verbinding geprobeerd?

Strava

Verwijderd

Topicstarter
Met de devices bedoelde ik mijn telefoon en tablet, die hadden we uiteraard (als eerste) al een keer uit en aangezet.
Maar het mail probleem is opgelost, had iets te maken met DNS en resolven.
We blijven het vreemd vinden dat het gebeurd is.. de naam van de mailserver kon ie niet vinden, maar als je het adres inklopt wel. Het stomme is, dat dat alleen op android devices (=tablet en telefoon) aan de hand was, de I-phone in huis had dat probleem niet. En dat het 'ineens' gebeurd is, want tot afgelopen maandag kon ie het wel op naam vinden..
Het enige wat nu nog iets als het oude is, is de wifi-icoon...
Morgen de router eens resetten, kijken of ie dan wel weer blauw wordt.

Ben helemaal blij met mijn systeembeheerder!!!!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.