Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Flash video's Chrome geven veel problemen

Pagina: 1
Acties:

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
Ik heb sinds een week een probleem met Flash video's, ongeacht welke site: dumpert, tweakers, youtube, you name it.

Meest voorkomend: De video laadt goed en snel en loopt netjes door. Dan, volkomen random, valt het beeld weg voor 1 á 2 seconden en speelt hij weer door. In youtube filmpjes zie je dan duidelijk de 'an error occurred' melding met het static (ruis) scherm, in een flits (duurt soms nog geen seconde). Direct daarna speelt hij verder waar hij was gebleven en gaat netjes verder bufferen. Soms gaat dit enkele minuten achter elkaar goed, soms heb ik elke 20, 30 seconden dit probleem.

Minder vaak voorkomend (maar nog steeds zeer frequent) is dat de video helemaal ophoudt met spelen. Dit is met name op websites als dumpert en nu.nl het geval. Eerst stopt de audio en loopt de video nog een paar seconden door, dan valt de boel helemaal stil. Een F5 refresh is dan de enige uitkomst, maar dat is bijna geen doen als het elke zoveel minuten gebeurt natuurlijk.

Ik heb Windows 8.1, een Phenom X4 955, 8GB DDR3, Kinston 120GB SSD, HD 7950 en alle drivers zijn netjes up to date.
Flash is netjes up to date, plugins eveneens. In en uitschakelen van plugins bood geen soelaas.

Wellicht een knullige vraag maar ik heb nog nooit Flash gerelateerde problemen gehad en heb even geen idee in welke richting ik het best kan zoeken :)

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-10 14:40
Volgens mij gebruikt Chrome HTML5, probeer chrome eens opnieuw te installeren, grote kans dat dat helpt

«Nooit geschoten is altijd mis»

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je hebt Windows 8.1 dus je hebt ook Internet Explorer geinstalleerd. Geeft die browser exact dezelfde issues/errors met het afspelen van dezelfde video's?

Indien ja, dan is er "iets" met Flash of de installatie van het OS aan de hand. Indien nee, dan ligt het aan Chrome en zou, zoals Joostlek voorstelt, daar troubleshooting/installatie op moeten plaatsvinden.

Hou even in je achterhoofd dat IE zijn eigen Flash-update heeft en geen gebruik maakt van de plugin die je bij Adobe kan downloaden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
Ik heb geen Adobe Flash, en ik kan Youtube, Dumpert, Tweakers, etc gewoon bekijken. Flash is sowieso een onorm veiligheidslek, dus ik zou zeggen: schakel die plugin uit.