PC upgraden tot een elegantere, stillere PC + nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Shaddix
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Mijn vorige upgrade is alweer een tijdje geleden dus ik zou graag opnieuw wat investeren.

Ik zoek een?
Kwa kracht heb ik bij mijn huidige build niet te klagen (zie specs onderaan). Ik game regelmatig, maar meestal zijn dat strategy/simulations games (Cityies Skylines, RCT3, Age of Empires, ...) en die lopen nog prima op de hoogste settings.

Wat me wel begint te storen (lees: dingen die ik wil vervangen):
- De case is wat groot en begint gebruikssporen te vertonen.
- De voeding lijkt niet meer helemaal optimaal te werken en lijkt constant op volle toeren te blazen.
- Ik zou in het algemeen een stillere pc willen, mijn stock CPU koeler eindelijk vervangen lijkt me dus een goed plan.
- Ik werk op mijn werk op een Macbook met 26" Thunderbolt Display. Mijn huidige 21,5" scherm oogt daardoor heel klein en onscherp.

Wat is je budget?
Liefst 500-600 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben niet gebonden aan merken. Ik heb al wel mijn oog laten vallen op een case die me qua looks zeer aanspreekt (zie onderaan).
Voor de rest is het belangrijk dat ik me met deze upgrade niet vast zet met het oog op andere upgrades in de toekomst (binnen een jaar zullen CPU en GPU misschien wel aan vervanging toe zijn).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De PC staat op mijn kamer, momenteel kan ik hem 's nachts onmogelijk eens laten opstaan om een download af te ronden wegens te luidruchtig.
Naast af en toe wat gamen doe ik er ook photoshop en webdevelopment op.

Mijn huidige build (excl. 1TB hdd waarvan ik het type niet meer uit mijn hoofd weet):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 125,01€ 125,01
1ASRock H61M-GE€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon HD 7850 royalKing€ 0,-€ 0,-
1Thermaltake Soprano VB1000SWS Zilver€ 0,-€ 0,-
1Samsung Syncmaster 2233BW Zwart€ 0,-€ 0,-
1GeIL Enhance Corsa GEC38GB1333C9DC€ 0,-€ 0,-
1Corsair Builder CX500€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 229,05

De upgrades waar ik momenteel aan denk:
#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool DS Cube Blue Window€ 75,09€ 75,09
1Dell Ultrasharp U2515H Zwart€ 320,90€ 320,90
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 27,95€ 27,95
1Seasonic M12II 520W€ 75,52€ 75,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 499,46

Ik volg de hele hardware wereld niet op de voet, dus ik hoor het graag als ik ergens een betere keuze kan maken. Alvast bedankt!

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Lijkt me sterk dat die voeding op z'n toppen ligt. Jouw systeem verbruikt rond de 350W als het niet minder is. Als de voeding inderdaat op z'n toppen begint te staan zou ik eens met Corsair contact opnemen. Dus om te beginnen even kijken of de lijnen wel het juiste voltage hebben (11.8 tm 12.2 volt bij de 12 volt lijn)

Verder even kijken je de kast die jij hebt uitgezocht A goede koelmogelijkheden heeft en B of de Graka wel past, hetzelfde geld voor de koeler hoewel ik verwacht dat de koeler wel past.

Verder is alles prima.

TIME TO UPGRADE !!!

• Shaddix
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik heb het opgezocht en de grafische kaart en koeler zouden in de case moeten passen.

Wat die voeding betreft, die was in het begin wel stiller. Inmiddels is hij ook al uit garantie vrees ik...

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Tim_VD schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:03:
Ik heb het opgezocht en de grafische kaart en koeler zouden in de case moeten passen.

Wat die voeding betreft, die was in het begin wel stiller. Inmiddels is hij ook al uit garantie vrees ik...
Ja ik dacht dat de CX500 minder oud was :)

Maar tja nogmaals ik zou even doormeten of de spanningen wel juist zijn, als ze juist zijn kan het zijn dat de lager van de koeler beschadigd is, dus zou de fan vervangen een optie zijn, De voeding vanbinnen schoonmaken wil ook wel eens helpen :)

TIME TO UPGRADE !!!