Beste R9 290X na de Vapor-X van Sapphire

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 09:52
Hoi,

Ik had voor mezelf bedacht dat de Sapphire 290x Vapor-X de beste 290x zou zijn.

Nu wil ik deze gezien de release van The Witcher 3 gaan bestellen echter kom ik er nu achter dat ze deze nergens op voorraad hebben liggen en dat het waarschijnlijk pas volgende week gaat zijn dat ze kunnen leveren.

Nu ben ik in dubio. Moet ik een andere 290X bestellen die wel op voorraad ligt ergens? Of gewoon de Vapor-X en wachten tot na het weekend?

En als ik een andere moet bestellen dan zie ik door de bomen het bos niet meer.

Dingen die ik belangrijk vind zijn een backplate voor de stevigheid en niet al te luid.

Iemand tips? :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Knuppel--> honderhoek, wachten op de 300 serie?

Tevens gratis schopje richting CAA.

• vosss
Bedankt. Maar wachten gaat niet meer. Ik wil echt een nieuwe videokaart en de 290X doet het in 1080p van wat ik zie. Vandaar mijn vraag :)

• br00ky
  • Laatst online: 10:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Alright, als je vergelijkende reviews erbij pakt, springen er bepaalde modellen bovenuit qua koeling, geluidsproductie, prestatie?

• vosss
Prestatie is denk ik gelul in de marge. Denk ik. 1 fps meer of minder en veel meer zal het niet zijn denk ik.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Sowieso een 290 nemen, een stuk goedkoper, nauwelijks trager.

En dan de RoyalAce, Tri-x, PCS+, Windforce 3 of de MSI, de eerste 3 zijn erg goed en presteren na genoeg gelijk.

People as things, that’s where it starts.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:50
De Sapphire R9 290 niet-X Vapor-X OC is al een uitstekende kaart, ik neem dan aan dat de X variant dat ook is. Volgens mij verkopen ze alleen nog de 8GB variant van de Vapor-X. Qua koeling is een Sapphire Tri-X (pricewatch: Sapphire R9 290X 4GB GDDR5 TRI-X) niet erg verschillend, die moet het gewoon doen zonder backplate, mogelijks wat andere kloksnelheid en kan de fans niet uitschakelen (Vapor-X kan de buitenste 2 in idle uitschakelen, idle temp is dan iets van een 45° op mijn R9 290). Sapphires website vind ik eigenlijk niet echt duidelijk welke nu het huidige model is dat ze verkopen, het helpt niet dat er meerdere Tri-X varianten zijn met een iets andere koeler.

Alternatief is misschien een pricewatch: MSI R9 290X Lightning, maar die is voor een 4GB R9 290X toch wel heel duur. De pricewatch: Club 3D Radeon R9 290X 4GB royalAce ziet er in de Pricewatch leuk geprijsd uit, maar een kijkje bij die winkel toont dat de echte prijs €100 hoger ligt en dus meer in lijn met de Sapphire Tri-X. Is ook wel een redelijk goed gekoelde kaart.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-02 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

En een tweedehandsje?

250 euro voor een Tri-X: V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X

Ik kan toch zweren dat ik een 290X voor die prijs gezien heb... Blijkbaar niet :+

Anyway, Bondarev heeft nog twee 290X'en liggen met stock coolers erbij, misschien kun je die voor een leuk prijsje halen en er een dikke Accelero koeler aan knopen? V&A aangeboden: 2x Sapphire R9 290X Watergekoeld Kryographics+Backplate crossfire

Heb zelf vorige week bij m een normale 290 gekocht voor een hele nette prijs :)

[ Voor 63% gewijzigd door Sorbo op 20-05-2015 23:42 ]

Verwijderd

pricewatch: Club 3D Radeon R9 290X 4GB royalAce was 275 euro, net te laat dus.

• CMSTRR
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04-2024

CMSTRR

HP Elitebook 820 G3

Die komt niet meer binnen. Ging ik ook op af. Azerty gebeld enz maar tevergeefs

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Laat de asus en reffrence modelen liggen dan komt het helemaal goed.

• mrgnex
  • Laatst online: 14-01 18:25
Wat dacht je van een (tweedehands) reference 290 of 290X met een G10 bracket, H55 koeler en wat koelblokjes op de vrms van Gelid. Waterkoeling temperaturen (tussen de 50 en de 60) en stil voor ongeveer dezelfde prijs denk ik.
Pagina: 1