Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
Ik zoek een?
Ik wil graag een Z3 compact kopen omdat deze high end is in een kleine behuizing. Helaas heeft deze grote problemen met het onverwachts breken van glas. Daarom zoek ik naar een alternatief, willen jullie mij helpen?

Wat is je budget?
250-350 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
deze telefoon zal ik gebruiken naast de One M8 (deze is groot en zoek daarom een kleinere telefoon) lekker vlot lopende tel in kleine behuizing, goede camera, goede batterij

Wat heb je zelf al gevonden?
Zit nu te denken aan de Z1 compact

Welke vragen heb je hier nog over?
ik sta ook open voor een Chinese varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar praktische vragen,
Heb je gedacht over een dual-sim telefoon?
Wil je nog perce gaan voor android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
Dan moet ik mijn HTC One ook verkopen, die is net nieuw ;-)

op zich is Android geen must. Zat je te denken aan een Windows tel? IPhone is te duur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

BasZer schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 20:55:
Ik wil graag een Z3 compact kopen omdat deze high end is in een kleine behuizing. Helaas heeft deze grote problemen met het onverwachts breken van glas. Daarom zoek ik naar een alternatief, willen jullie mij helpen?
Die "grote problemen" vallen wel een beetje mee hoor. Gewoon een z3 kopen zou ik adviseren...

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
EnnaN schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 22:27:
[...]

Die "grote problemen" vallen wel een beetje mee hoor. Gewoon een z3 kopen zou ik adviseren...
Ik denk niet dat de gebruiker een grote telefoon ernaast wilt gebruiken.
omdat deze high end is in een kleine behuizing.
Of was het een typo?

Verder zou ik gewoon de gok nemen en de Z3c kopen. Ik heb die van mij sinds december zonder een krasje. Mocht er toch 1 ontstaan, zonder dat deze is gevallen, dan heb ik gewoon recht op garantie. Ja ook na 1,5 jaar.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
Het grote nadeel lijkt me het bewijzen ervan dat de kapotte behuizing niet door jou komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb de overweging ook gemaakt en gekozen voor de samsung galaxy alpha uiteindelijk.

Voordelen:
-metalen rand en plastic achterkant, een combinatie die goed bevallen is bij mijn vorige telefoon, xperia SP
-mooie telefoon, dun en licht

Nadelen:
-Je levert flink in op accutijd, maar de helft van de z3c volgens gsmarena
-Je levert wat megapixels in, 12 vs 20 voor de sony
-Gezien de samsung processor, en de populariteit van het toestel zal de beschikbaarheid van custom roms wel tegenvallen, als dat je ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
bedankt voor je antwoord, alleen is deze telefoon weer een halve centimeter groter.

http://tweakers.net/price.../412545;410696/categorie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Niet online
Wist niet wat je limiet was, een halve cm is aardig wat, maar als je het met de huidige high-end vergelijkt is ie nog altijd minimaal een cm korter (plus smaller).

Ik kwam zelf vanaf een SP als gezegd, dus voor mij scheelde dat maar 2mm. Je krijg er natuurlijk ook wel een net iets groter scherm voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Al ruim een half jaar heb ik de Xperia Z3 Compact en ik heb tot dusver nooit problemen gehad met het toestel. Geen onverwachts gebroken glas (typische gevalletje dat je de negatieve geluiden altijd meer zult horen) of welk ander issue dan ook. De enige punten waar ik dit toestel op basis van persoonlijke ervaring op kan bekritiseren zijn:
  • Het feit dat op de cameralens snel krassen kunnen ontstaan (omdat hij mooi flush is met de achterkant, maar met een case kun je dit voorkomen)
  • De glazen achterkant is gevoelig voor drops en krassen (ook dit is met een case op te lossen)
  • De standaard kleursweergave van het scherm is nogal blauwig, maar die kun je tweaken in de settings
  • Dat je elke keer dat klepje moet verwijderen om hem op te laden (magnetische lader werkt ook niet optimaal)
Wat mij betreft zijn dit minimale nadelen die niet opwegen tegen de enorme voordelen van dit toestel.
Zeker tegen de huidige prijzen een koopje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
eigenlijk was de Z3 compact de limiet ;-)
Limit-NL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:56:
Wat mij betreft zijn dit minimale nadelen die niet opwegen tegen de enorme voordelen van dit toestel.
Zeker tegen de huidige prijzen een koopje! :)
Grote kans dat ik deze dan toch ga bestellen!

[ Voor 45% gewijzigd door BasZer op 21-05-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de z3c sinds eind september. En heb m zeker 2 maanden gebruikt zonder case. Dit omdat er geen fatsoenlijke cases te kopen waren. In die tijd heb ik geen enkel krasje gehad. Front en back.
Ik heb nu sinds februari een screenprotector erbij genomen. Zo'n tempered glass ding. En voor het aanbrengen moest ik de telefoon met zo'n doekje reinigen. Ook toen had ik geen kras laat staan een barst.
De telefoon heb ik vanaf het moment dat ie te koop was dus het is 1 van de eerste toestellen van zijn soort.
Wat ik ermee wil aangeven is dat er ook positieve verhalen zijn over het glas van dit toestel.
Qua grootte is deze ideaal. Hij is (spat)waterdicht. Ik douche ermee voor de muziek ;-)
En de batterij is (zelfs na de update) gewoon top! Gisteravond rond 9uur was de batterij vol. Nu op dit moment dat ik dit berichtje typ is deze 36%.
Scherm is fijn. Hiervoor had ik de xperia p.

Dus ik zou zeggen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
weten jullie of er nog snel een z4c komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
BasZer schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 11:47:
weten jullie of er nog snel een z4c komt?
Binnen een jaar mag je die wel verwachten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crotchy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-03 08:56
HTC One M7? Is maar 0.1 inch groter dan de Z3 compact. :)
Past ook mooi bij je M8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
nou...
  • HTC One 137mm x 68mm
  • Sony compact 127,3mm x 64,9mm
http://tweakers.net/price.../412545;327724/categorie/

[ Voor 5% gewijzigd door BasZer op 26-05-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Gewoon voor de Z3c gaan dus. Als je telefoon schade heeft, dan moet de fabrikant bewijzen dat het door jou komt, niet andersom.
(edit, in de eerste 6 maanden)

p.s. wat zijn je eisen op het gebied van hardware? Snapdragon 801 bij Android of maakt het niet uit? Anders zou je nog naar een goede 2e handse Xiaomi Mi2s kunnen kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door Kiswum op 26-05-2015 13:10 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
Kiswum schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 13:07:
p.s. wat zijn je eisen op het gebied van hardware? Snapdragon 801 bij Android of maakt het niet uit? Anders zou je nog naar een goede 2e handse Xiaomi Mi2s kunnen kijken.
goede camera, goede batterij en lekker vlot (maar alleen standaard apps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag...

Ik wilde ook de z3 compact bestellen, maar ben ook geschrokken door het aantal negatieve verhalen over het spontaan ontstaan van barsten in het scherm. Maar als ik het goed begrijp zijn er dus genoeg positieve gebruikers en raden jullie gewoon aan om deze te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 18:43:
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag...

Ik wilde ook de z3 compact bestellen, maar ben ook geschrokken door het aantal negatieve verhalen over het spontaan ontstaan van barsten in het scherm. Maar als ik het goed begrijp zijn er dus genoeg positieve gebruikers en raden jullie gewoon aan om deze te bestellen?
Het merendeel van de gebruikers heeft geen gebroken scherm.
Maar bij alle telefoons is hij van binnen zo gebouwd.

Als het mis gaat zit er bij sony, en vele winkeliers ook nog een verschil tussen je recht hebben en dat krijgen.

Maar je mag zelf je risico afweging maken.
Je kan risico ook beperken met een goede cover, of risico uitbesteden aan een toestelverzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Laatst online: 07:22
Nog een risico beperkende oplossing, stop het toestel niet in je kont zak of te strakke frontpocket. Daardoor zul je extra kracht er op zetten en eerder schade oplopen.
Pagina: 1