Hallo allemaal,
Al enige tijd twijfel ik om mijn huidige systeem te upgraden/overclocken of een compleet nieuwe computer aan te schaffen. Met het vakantiegeld in aantocht lijkt het erop dat ik daadwerkelijk actie kan gaan ondernemen. Ik twijfel alleen heel erg of ik nu al een nieuw systeem moet gaan aanschaffen of dat het wellicht beter is om te wachten op de nieuwe Skylake processoren. Dit is mijn huidige systeem.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc voornamelijk gaan gebruiken voor gaming. Denk hierbij aan WoW, Witcher 3, Dragon age: Inquisition etc etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs ligt zo rond de €1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee niet perse.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik een nieuw systeem ga aanschaffen zat ik aan onderstaande configuratie te denken:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren behalve de hier boven genoemde specificaties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen specifieke wensen behalve dat de computer of GPU niet continu staat te loeien.
Ga je overklokken?
Ik heb mijn huidige systeem nog niet overgeklokt. Mocht ik een nieuw systeem gaan kopen dan zal ik dit niet direct in het begin doen, maar voor later sluit ik het niet uit.
Al enige tijd twijfel ik om mijn huidige systeem te upgraden/overclocken of een compleet nieuwe computer aan te schaffen. Met het vakantiegeld in aantocht lijkt het erop dat ik daadwerkelijk actie kan gaan ondernemen. Ik twijfel alleen heel erg of ik nu al een nieuw systeem moet gaan aanschaffen of dat het wellicht beter is om te wachten op de nieuwe Skylake processoren. Dit is mijn huidige systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8P67-M Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus GTX 660 TI-DC2T-2GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Green SATA 3 Gb/s, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7261S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Silent Pro M700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Intel 320 80GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc voornamelijk gaan gebruiken voor gaming. Denk hierbij aan WoW, Witcher 3, Dragon age: Inquisition etc etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum prijs ligt zo rond de €1500.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee niet perse.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als ik een nieuw systeem ga aanschaffen zat ik aan onderstaande configuratie te denken:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-4790K Boxed | € 344,50 | € 344,50 |
| 1 | Asus Z97-A | € 145,50 | € 145,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 360,95 | € 360,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Noctua NH-D14 | € 62,95 | € 62,95 |
| 2 | G.Skill RipjawsX 8GB PC3-12800 (F3-12800CL7D-8GBXM) | € 61,95 | € 123,90 |
| 1 | Asus DRW-24F1ST Zwart | € 13,42 | € 13,42 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 191,66 | € 191,66 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.320,38 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee geen voorkeuren behalve de hier boven genoemde specificaties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee geen specifieke wensen behalve dat de computer of GPU niet continu staat te loeien.
Ga je overklokken?
Ik heb mijn huidige systeem nog niet overgeklokt. Mocht ik een nieuw systeem gaan kopen dan zal ik dit niet direct in het begin doen, maar voor later sluit ik het niet uit.