Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verschil tussen overall en jaar karma

Pagina: 1
Acties:

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mij viel het volgende op in de karma lijst van iRacing:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/karma_1.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2015/karma_2.png

De score in 'Afgelopen jaar' is volgens mij niet correct.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:52

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niemand hier een idee bij?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In ieder geval klopt de hoofdletter van het onderdeel niet: iRacing vs. Iracing.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is inderdaad vreemd dat er zo weinig karma is verdiend in het afgelopen jaar gezien de omvang van het topic. Ik zal het morgen eens bij Arjen vragen of hij de herkomst van de karma kan checken.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De karmatotalen voor 'afgelopen jaar' zien er nu in ieder geval goed (of beter?) uit (13k van de totaal 60k in 2015 voor JoepW, hoeveel zou het in totaal moeten zijn?), ik kan met de huidige gegevens niet meer bepalen waarom het op 20 mei er zo uitzag.

Op 1 juni zijn de afgelopen 2 maanden aan reacties opnieuw berekend met de actuele koppelingen, dus dat zal sowieso een deel van de verandering veroorzaakt hebben. Maar als voorheen dat topic niet of niet goed was gekoppeld, dan zal dat uiteraard geen karma hebben opgeleverd, we berekenen niet alles elke dag opnieuw ;)

Volgende keer ook handig om even een topic te linken waar je dit ziet, ik neem aan dat het om deze gaat?
iRacing: 2015 Seizoen 1 t/m 4

[ Voor 15% gewijzigd door ACM op 03-06-2015 08:05 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Klopt het dat ik nu op de FP en op GoT alleen nog maar overall Karma terugzie en niet meer afgelopen jaar?

Edit: het is nog gekker. In dit topic neem ik als voorbeeld een post van Schumi2004; hij is Karmakeizer op dit onderwerp. Er staat in zijn rijtje met badges voor dit onderwerp 2 x het onderwerp Kodi. De eerste keer zónder afgelopen jaar; de tweede keer mét afgelopen jaar. Daarnaast hebben de andere badges soms wél en soms géén afgelopen-jaar-statistiek.

Is het nu gewoon zo simpel als dat een onderwerp nog geen jaar meetelt en dus beide tellingen nog hetzelfde zijn? Waar ligt dit aan?

[ Voor 103% gewijzigd door Jorgen op 04-07-2015 17:50 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het ene is het 'product' kodi en het andere de 'tag' kodi. Blijkbaar is daar wat dubbel aangemaakt door enthousiaste gebruikers. Dat kan je ook bovenaan zien:
pricewatch: Kodi
http://tweakers.net/tag/Kodi/

Ik zal wat collega's vragen dat samen te voegen.

Verder is het (sinds een paar weken) een vereiste dat er minimaal 750 karma is verzameld alvorens er een badge wordt gemaakt, ongeacht of het alles of alleen het afgelopen jaar is. Voor diegenen waar het afgelopen jaar niet bij staat zal er dus niemand zijn geweest die minimaal 750 karma ermee had.

Aangezien de reactie waar je naar linkt uit 2011 is, zit het er wel vrij dik in dat er het afgelopen jaar niet zoveel over zulk soort onderwerpen is gepost (zoals nvidia ion).

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:32

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aha, dankjewel voor deze uitleg. :) Dat verklaart dus inderdaad waarom jaar-karma niet altijd zichtbaar is.

Neem ik nu niet die post uit 2011 van bovengenoemde user, maar 1 uit 2014 of 2015 van deze user, binnen het Kodi-topic, dan zijn de badges hetzelfde. Logisch, want Schumi heeft die Karma-badges verdiend, dus die zie je bij al zijn posts in dat topic. Wat wel vreemd is dat de karma-tag XBMC wél afgelopen-jaar-karma laat zien, waarbij de karmakoning maar 700 punten heeft. Die komt er dus 50 tekort om zichtbaar te mogen zijn. Aangezien Kodi en XBMC hetzelfde zijn, is het misschien handig om daar ook 1 badge van te maken. Er wordt over dat onderwerp namelijk geregeld gesproken. (niet perse die ion, maar wel XBMC/Kodi)

Karma-badges zijn in elk geval handig om te zien wie er een kenner is binnen een bepaald product of onderwerp. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1