Toon posts:

SSD's ter vervanging van mijn HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het gebrom van mijn HDD zat.
Op dit moment heb ik een Samsung 840 EVO 250GB en een Seagate barracuda 2tb in mijn pc.
Ik zat er aan te denken om 2 500GB SSD's te gaan gebruiken.

Nu vraag ik mij af hoe lang deze mee zullen gaan, Ik weet dat ze niet echt slijten van bestanden lezen, maar ik wil ze ook gebruiken om mijn shadowplay video naar te schrijven. Dit is ongeveer 80mbit/s en dit gaat ie 20+ uur per week schrijven.

Is het slim om een high end SSD te kopen of is een bx100 goed genoeg?
Ik wil graag dat ze lang meegaan :)

Misschien heeft iemand ervaring met video opnemen voor lange tijd naar zijn SSD,

Wat denken julie?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Leesvoer.

TL;DR, succes met die hoeveelheden halen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Brommende HDD's zijn naar mijn ervaring niet helemaal gezond zijn, tenzij je een kast hebt waarin ze lekker resoneren, hoort een HDD best stil te zijn. De mijne hoor ik niet, en dat zijn ook gewoon 7200rpm schijven.

Een BX100 hoort het prima te kunnen hebben, maar zelf vind ik SSD's vanwege hun prijs nog niet geschikt voor bulkopslag van oa films, HDD's zijn daar nog prima geschikt voor.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het leesvoer!
Ik heb nu totaal 8TB written maar de 2000TB ga ik vast niet halen inderdaad. haha

Mijn huidige behuizing trilt inderdaad met de HDD mee. Ik zat al aan te denken om een Define r5 te kopen vanwege de geluidsisolatie en goede ophanhing van de harde schijven, ik denk dat ik daarmee begin.