Advies receiver op Bose boxen, 300 euro richtprijs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me23
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-07 15:58
Als totale audionoob ben ik op zoek naar advies.

Ik heb een set oude boxen (Bose Acoustimass 5 Series III meen ik) die goed genoeg zijn voor me. Ik heb ook geen wens voor een 7.1 systeem oid.

Ik wil graag een nieuwe receiver kopen waar deze boxen op zullen worden aangesloten.

Budget is 250-400 euro en belangrijkste is geluid van muziek, daarna films.

Ik heb een mediacenter (med8er 800), DVD-speler, telefoon/mp3-speler en TV die ik erop wil kunnen aansluiten.

Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe ik moet beginnen met zoeken en ben ook niet op de hoogte van wat specs betekenen.

Vragen:

1) Welke receiver zou je me aanraden met de Bose boxen die ik heb?

2) Heeft het zin om een buizenversterker te overwegen (vind het geluid wel mooi) of is dat echt te onhandig?

Alle advies is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Is het budget voor de speakers EN receiver ?
Voor 400€ haal je een receiver en dan moet je ongeveer 1500€ voor speakers uittrekken.
Heb ja al op marktplaats gekeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:01

DjVe

Hatsaflats!

Elke instap surround receiver zal voldoen, ook al sluit je er maar 2 speakers op aan. Je moet gewoon even kijken welke opties je graag wilt hebben (airplay, spotify connect, hdmi, automatische kalibratie). Voor die Bose set hoef je echt geen high end aansturing te hebben, aangezien ze makkelijk aan te sturen zijn en (met alle respect) nou niet bepaald de meest natuurgetrouwe geluidsweergave geven.

Edit: Je hebt ook stereo receivers met airplay, spotify connect en een paar digitale ingangen (geen HDMI), zoals de n500 van Yamaha. Als HDMI wel een vereiste is (het is wel handig), dan zou bijvoorbeeld een Pioneer 924 een leuk model zijn. Als het wat platter moet heb je ook de 510 van Pioneer of de 1604/5 van Marantz.

[ Voor 28% gewijzigd door DjVe op 21-05-2015 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal zelf kijken voor
Maranz
Denon
H&r
Versteker deze zijn van instellingen warm van geluid
Een versteker kan je lang mee doen voor dat je deze vervangt
Ik zelf gebruik ook een Maranz en een denon versterker in de huiskamers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvd89
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 29-07 23:55
Je zou ook eens naar Onkyo kunnen kijken. Daar heb ik goede ervaringen mee, volgens mijn hebben ze ook modellen in de door jou genoemde price range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3solution
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik heb zo'n zelfde set sinds gisteren hier aangesloten aan mijn pc. Via een (wat oudere) Pioneer versterker met een 5-band equalizer en krijg het geluid een heel stuk beter op peil dan mijn JVC 5.1 reciever. De Bose speakers hebben daardoor 2 jaar niets staan doen in de woonkamer i.v.m. het niet goed kunnen afstellen van de speakers.
Mijn versterker bij de pc is veel te licht en ik hou nu mijn ogen en oren open voor een andere. En ben er vrijwel zeker van dat dat er 1 gaat worden met een equalizer. Mijn schoonvader en zo ook een kennis van me zeggen dat een home cinema reciever niet toereikend is voor waarvoor deze Companion series gemaakt zijn....iets in die trand.

Tenzij je een Home Cinema kunt vinden die; en warm vol geluid geeft, en die voldoende equalizer instellingen heeft.
Dit is mijn ervaring.
Ik denk voor mij zelf aan een goede (eventueel wat oudere) 2.0 reciever met 2x 100 à 150Watt output en minimaal een 5-bands of meer equalizer. Eigenlijk meer.
Toen ik het gisteren aansloot met alle schuifjes in het midden, klonk het namelijk niet lekker.
Pagina: 1