R9 290x (XFX) zwart beeld en crash.

Pagina: 1
Acties:

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Zoals anderen heb ook ik het probleem dat mijn R9 290X (waarschijnlijk) crashed. Even kort wat nummertjes.

R9 290x + H80i Kraken G10 (waterkoeler)
Asus Maximus VI Gene
16GB ram
Intel Core i5 (nogwatprocessor)
Corsair 860i voeding

Ik had de pc al een poosje draaien en nooit problemen gehad. Poosje geleden aan GTA V begonnen en daarvoor de GPU overgeklokt (geen voltage verhoogd). Dat liep in GTA niet helemaal lekker, de game crashde nogal vaak en volgens mij toen ook wel een keer of een zwart scherm. Dus weer terug naar stock settings. Maar ook nadat ik naar de stocksettings ben teruggegaan crashde de pc tijdens potjes FIFA of het kijken van een film. Daarna de hele C partitie geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd, maar nu crashde de PC weer. Zelfde verhaal. Het beeld wordt zwart, maar ik kan over Skype nog wel een seconde of 5-10 doorkletsen voordat de pc helemaal crashed.

Qua temperaturen wordt eigenlijk niets hoog, en qua stroomtoevoer moet een 860i meer dan voldoende zijn. Zijn er andere suggesties om dit vervelende probleem op te lossen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Verwijderd

Misschien dat er door de overclock iets in/op je gpu stuk is gegaan, waardoor je zelfs na een volledige nieuwe windows nog steeds crashes krijgt.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:28

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Na ontvangst van me R9 290 Tri X OC gaf deze ook blackscreens na installatie van de driver, het reseaten (opnieuw plaatsen van de kaart) in de pci-E aansluiting loste het bij mij op, heb je kaart toevallig eens uitgebouwd ondertussen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• HengelNL
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-01 22:18
Dat de 290x voorzien is van een h80i icm de kraken betekend eigenlijk dat daar juis de fout kan wezen.

De gpu is uit elkaar geweest en misschien niet netjes behandeld?

8700K @ 5.2 1080 @ 2180 full custom loop

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:46:
Misschien dat er door de overclock iets in/op je gpu stuk is gegaan, waardoor je zelfs na een volledige nieuwe windows nog steeds crashes krijgt.
Lijkt me niet aangezien er niet aan het voltage is gezeten.
MrVegeta schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:06:
Zoals anderen heb ook ik het probleem dat mijn R9 290X (waarschijnlijk) crashed. Even kort wat nummertjes.

R9 290x + H80i Kraken G10 (waterkoeler)
Asus Maximus VI Gene
16GB ram
Intel Core i5 (nogwatprocessor)
Corsair 860i voeding

Ik had de pc al een poosje draaien en nooit problemen gehad. Poosje geleden aan GTA V begonnen en daarvoor de GPU overgeklokt (geen voltage verhoogd). Dat liep in GTA niet helemaal lekker, de game crashde nogal vaak en volgens mij toen ook wel een keer of een zwart scherm. Dus weer terug naar stock settings. Maar ook nadat ik naar de stocksettings ben teruggegaan crashde de pc tijdens potjes FIFA of het kijken van een film. Daarna de hele C partitie geformatteerd en Windows opnieuw geinstalleerd, maar nu crashde de PC weer. Zelfde verhaal. Het beeld wordt zwart, maar ik kan over Skype nog wel een seconde of 5-10 doorkletsen voordat de pc helemaal crashed.

Qua temperaturen wordt eigenlijk niets hoog, en qua stroomtoevoer moet een 860i meer dan voldoende zijn. Zijn er andere suggesties om dit vervelende probleem op te lossen?
Ik verdenk de temperaturen van je VRM. Lees die eens uit met GPU-Z als je GTAV speelt? Zo'n H80i kraken is natuurlijk erg leuk voor de core, maar de kaart bestaat uit meerdere componenten. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:46:
Die kans is er natuurlijk, maar realistisch gezien lijkt me het niet mogelijk. Zoals aangegeven is er niet met voltage geknoeid en is de GPU nooit boven de 95 graden geweest.
SAiN ONeZ schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:07:
Na ontvangst van me R9 290 Tri X OC gaf deze ook blackscreens na installatie van de driver, het reseaten (opnieuw plaatsen van de kaart) in de pci-E aansluiting loste het bij mij op, heb je kaart toevallig eens uitgebouwd ondertussen?
Nee dat heb ik niet gedaan, maar ik ga het proberen te testen. Helaas heb ik een vrij kleine kast waardoor er vrij weinig ruimte is. Maar ik ga eens kijken.
HengelNL schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:11:
Dat de 290x voorzien is van een h80i icm de kraken betekend eigenlijk dat daar juis de fout kan wezen.

De gpu is uit elkaar geweest en misschien niet netjes behandeld?
Ach dat was een kleine klus. En heeft maanden normaal gedraaid. Lijkt me niet dat dat nu opeens problemen moet veroorzaken.
Frozen schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 17:46:
[...]

Ik verdenk de temperaturen van je VRM. Lees die eens uit met GPU-Z als je GTAV speelt? Zo'n H80i kraken is natuurlijk erg leuk voor de core, maar de kaart bestaat uit meerdere componenten. :)
Ik heb Aida64 altijd draaien om temperaturen in de gaten te houden en omdat de kraken g10 inderdaad vooral gericht is op de core temperatuur heb ik ook een setje geheugen koelpads gekocht. Die temperaturen komen nooit boven de 75 graden uit.

Het lijkt veelal op problemen met de stroomtoevoer, een tip die ik heb gelezen en geprobeerd (en tot nu toe werkt) is het verhogen van de voltage met 5 en de power supply op max te gooien in MSI Afterburner.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Rollo450
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Hier mijn oplossing met de r9 290:

http://gathering.tweakers...message/44340613#44340613
Pagina: 1