Ik zoek een advies voor upgrade van mijn Gamesysteem?
Is het nu een goed moment om te upgraden, of is het verstandiger om te wachten op Skylake ??
Wachten Skylake, toch een Broadwell bekijken, of nu een Haswell pakken voor een aantrekkelijke prijs.
Ik zit momenteel niet op een schopstoel, maar ik wil liever een performance stap op tijd doen, dan ineens een probleem te hebben.
Ik hoop veel bang for the buck , huidige systeem was destijds flink prijzig maar heb veel plezier gehad van de investering?
Met zelf spitten door de guides en andere forumposts heb ik de onderstaande upgrade set gevonden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren met AMD te hebben gewerkt, geen spijt gehad van de overstap naar i7-920 destijds, derhalve voor game pc weer Intel, asus, gigabyte & msi hebben met tot nu toe prima bediend met hardware.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen & downloaden.
Games zijn vooral RTS en MMO , met uitstapjes naar van alles ... mocht ik ineens hardcore fps online willen gaan doen komt er vast weer een mooie GPU om de hoek kijken.
Voor de rest gaat alle "oude" hardware mee de verbouwing in.
Huidige set :
Upgrade set :
Bij voorbaat dank .....
Edit : Het betreft enkel CPU/MOBO/RAM , de rest van mijn gamepc krijgt regelmatig upgrades, en ik hoop dat deze combo weer 5 jaar meekan, net als de 920.
Is het nu een goed moment om te upgraden, of is het verstandiger om te wachten op Skylake ??
Wachten Skylake, toch een Broadwell bekijken, of nu een Haswell pakken voor een aantrekkelijke prijs.
Ik zit momenteel niet op een schopstoel, maar ik wil liever een performance stap op tijd doen, dan ineens een probleem te hebben.
Ik hoop veel bang for the buck , huidige systeem was destijds flink prijzig maar heb veel plezier gehad van de investering?
Met zelf spitten door de guides en andere forumposts heb ik de onderstaande upgrade set gevonden.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren met AMD te hebben gewerkt, geen spijt gehad van de overstap naar i7-920 destijds, derhalve voor game pc weer Intel, asus, gigabyte & msi hebben met tot nu toe prima bediend met hardware.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen & downloaden.
Games zijn vooral RTS en MMO , met uitstapjes naar van alles ... mocht ik ineens hardcore fps online willen gaan doen komt er vast weer een mooie GPU om de hoek kijken.
Voor de rest gaat alle "oude" hardware mee de verbouwing in.
Huidige set :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P6T Deluxe | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Platinum DDR3 PC3-10666 Low-Voltage Triple Channel | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Upgrade set :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 237,- | € 237,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B6 | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,95 | € 50,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 371,90 | |
Bij voorbaat dank .....
Edit : Het betreft enkel CPU/MOBO/RAM , de rest van mijn gamepc krijgt regelmatig upgrades, en ik hoop dat deze combo weer 5 jaar meekan, net als de 920.
[ Voor 1% gewijzigd door Jive op 20-05-2015 17:42 . Reden: verduidelijking ]