920 Upgraden of wachten

Pagina: 1
Acties:

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-01 22:57

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Ik zoek een advies voor upgrade van mijn Gamesysteem?
Is het nu een goed moment om te upgraden, of is het verstandiger om te wachten op Skylake ??
Wachten Skylake, toch een Broadwell bekijken, of nu een Haswell pakken voor een aantrekkelijke prijs.
Ik zit momenteel niet op een schopstoel, maar ik wil liever een performance stap op tijd doen, dan ineens een probleem te hebben.

Ik hoop veel bang for the buck , huidige systeem was destijds flink prijzig maar heb veel plezier gehad van de investering?
Met zelf spitten door de guides en andere forumposts heb ik de onderstaande upgrade set gevonden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren met AMD te hebben gewerkt, geen spijt gehad van de overstap naar i7-920 destijds, derhalve voor game pc weer Intel, asus, gigabyte & msi hebben met tot nu toe prima bediend met hardware.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Gamen & downloaden.
Games zijn vooral RTS en MMO , met uitstapjes naar van alles ... mocht ik ineens hardcore fps online willen gaan doen komt er vast weer een mooie GPU om de hoek kijken.
Voor de rest gaat alle "oude" hardware mee de verbouwing in.

Huidige set :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 920 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus P6T Deluxe€ 0,-€ 0,-
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 0,-€ 0,-
1OCZ Platinum DDR3 PC3-10666 Low-Voltage Triple Channel€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Upgrade set :
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 237,-€ 237,-
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 83,95€ 83,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,95€ 50,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,90

Bij voorbaat dank .....

Edit : Het betreft enkel CPU/MOBO/RAM , de rest van mijn gamepc krijgt regelmatig upgrades, en ik hoop dat deze combo weer 5 jaar meekan, net als de 920.

[ Voor 1% gewijzigd door Jive op 20-05-2015 17:42 . Reden: verduidelijking ]

Jive's Box
Jive @ DNET

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je zegt dat je nu geen problemen met prestaties hebt? Waarom zou je dan upgraden naar een nieuwe CPU?

Als je programma's en spellen prima draaien maar je enkel op zoek bent naar een meer responsief systeem zou ik gewoon een mooie SSD kopen en hier je besturingssysteem en belangrijkste programma's op installeren. Als er later dan de nood is om up te graden kan je dit nog altijd doen en die SSD gewoon meenemen. Dan zit je weer met een nog snellere CPU.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Blijkbaar niet helemaal duidelijk in mijn post ... de rest is al tussentijds diverse malen uitgebreid of vervangen.
Er zit al een SSD naast de 4 HDDs en mijn Synology storage ....

Het is nu na vijf jaar voor mij iig tijd om naar upgrade van CPU/MOBO/RAM te kijken, en aangezien dat een upgrade is welke hopelijk weer 5 jaar mee gaat, vraag ik daar dus advies over.

Jive's Box
Jive @ DNET

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
als je er 5 jaar mee door wil gaan en het werkt nu nog. gewoon nog even wachten. met skylake kan je weer makkelijk 5 jaar door. en je kan gelijk overstappen op ddr4.

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Het lijkt mij er op dat Broadwell het "niet" gaat worden, aangezien de verwachtingen zijn dat Q3 2015 Skylake lanceert.

Mijn "angst" is echter dat met Skylake in Q3, overstap naar DDR4 , het dan nog een jaar gaat duren voordat het "mainstream" betaalbaar is om een upgrade uit te voeren, en de aanschaf dan vrij duur gaat blijken en
een jaar moet wachten voor alles goed verkrijgbaar is, laat staan enigszins van de "early adopter" prijspeil af gaat komen.

Vraagstuk dus .... ben ik over een half jaar met €400 klaar om een Skylake upgrade aan te schaffen die vergelijkbaar of sneller is als de huidge beoogde upgrade ??

Jive's Box
Jive @ DNET

• wetsteyn
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-03-2025
Jive schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:27:
Het lijkt mij er op dat Broadwell het "niet" gaat worden, aangezien de verwachtingen zijn dat Q3 2015 Skylake lanceert.

Mijn "angst" is echter dat met Skylake in Q3, overstap naar DDR4 , het dan nog een jaar gaat duren voordat het "mainstream" betaalbaar is om een upgrade uit te voeren, en de aanschaf dan vrij duur gaat blijken en
een jaar moet wachten voor alles goed verkrijgbaar is, laat staan enigszins van de "early adopter" prijspeil af gaat komen.

Vraagstuk dus .... ben ik over een half jaar met €400 klaar om een Skylake upgrade aan te schaffen die vergelijkbaar of sneller is als de huidge beoogde upgrade ??
De DDR4 reepjes zullen ook wel goedkoper worden zodra er meer vraag naar is.
Zelf wacht ik ook op Skylake mits de de prestaties het waard zijn.

Anders wacht ik nog wel een jaar :).

8*250wp Garage 12*290wp Zolder

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:34
Ddr4 kost je ongeveer 100 euro ddr3 50 euro. En meestal is de prijs ongveer gelijk voor de cpu's en daalt de prijs van oudere cpu's. En hoeveel sneller skylake gaat worden durft niemand te zeggen.
Pagina: 1