Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisnetwerk advies

Pagina: 1
Acties:

• turbomartini
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-11 18:19
Hey Tweakers,

Enkele weken geleden heb ik mijn bureau naar de eerste verdieping verhuisd maar nu heb ik daar een verschrikkelijk slecht Wifi-signaal. Mijn modem (en router, bbox2 van Belgacom) staat in de bureau op gelijksvloers en is daar al met 2 pc's verbonden. Er liggen nog enkele loze leidingen in ons huis dus ik had het idee om wat kabels te trekken.

Schematische weergave van mijn plan:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/sziyoy.png

In bureau 1 een gigbitswitch die met een cat5e kabel verbonden is met een andere gigabitswitch in de garage. Dan kan ik vanuit de garage alle kamers bereiken (toekomstgericht denken).

Hebben jullie misschien advies of opmerkingen? Eventueel kan ik in de toekomst een switch in bureau 2 leggen moesten er daar meer pc's of zelfs een extra printen komen.

turbomartini

• JTT
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:26

JTT

Het plan ziet er op zich goed uit, alleen zou ik de gigabit switch in de garage nog achterwege laten als die niet nodig is. Gewoon een paar lussen in de kabel bij je garage en dan kun je later altijd nog de kabel doorknippen om er stekkertjes aan te zetten en de switch aan te sluiten :)

Have you tried turning it off and on again?

• turbomartini
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 29-11 18:19
JTT schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 17:11:
Het plan ziet er op zich goed uit, alleen zou ik de gigabit switch in de garage nog achterwege laten als die niet nodig is. Gewoon een paar lussen in de kabel bij je garage en dan kun je later altijd nog de kabel doorknippen om er stekkertjes aan te zetten en de switch aan te sluiten :)
Had ik nog niet aan gedacht! Hartelijk bedankt!