Linux SuSE 7.2 Pro Nl

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Ik wil met linux beginnen en heb nog een tegoedbon van 200,- van dynabyte, dus dacht ik zal een sin de shop gaan kijken, Linux SuSE pro NL 7,2 voor 129,-.
Is het makkelijk om hiermee met linux te beginnen?
Ik kan het natuurlijk ook allemaal downloaden en branden of zo, maar dit is een stuk makkelijker.

Verwijderd

Ik ken SuSe niet zo (lang geleden dat ik er eens een aantal malen mee gewerkt heb), maar meestal zit er bij die paketten die je in de winkel koopt een mooi dik uitgebreid en niet te ingewikkeld boek.

Voor newbies is dit een mooie manier om in de wereld van linux terecht te komen :)
Je kan het ook the hard way doen en gewoon alles van internet afhalen en de ene HOWTO na de andere lezen, hetzelfde voor man-pages, installatie beschrijvingen etc.
Voordeel daarvan zal waarschijnlijk zijn (naast het in eerste instantie aanklooien), dat alles veel beter blijft hangen dan wanneer je alles een keertje in een boek voorbij hebt zien komen; verder raak je veel beter thuis in linux/SuSe.

Maar dat ligt dus een beetje aan je persoonlijkheid: Houd je van problemen/puzzelen (net als ik :) ), dan zou ik het laatste doen; wil je snel leren omgaan met SuSe dan zou ik het eerste doen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
SuSE is super makkelijk. vind alleen suse tegenwoordig een beetje crap aan t worden. je kan geen 1cd versies meer downloaden, en de prijs is ook omhoog gegaan.
vroeger betaalde je 100,- voor de complete distro. nu dus 129 en je wil niet weten wat de engelse professional kost :(

naar mijn mening komen er ook veel te snel niewe versies uit. K vind dat ze maar eens behoorlijke updates mogen maken. Steeds als er een niewe kernel, xfree en kde uit is fabriceren ze weer een niewe distro, en een simpel updatetje voor de oudere versies kan er nier vanaf :r :r

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:20
Geen updates? Bij de teks erbij stond juist dat er speciaal een programmatje in zat om up te daten.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zondag 17 juni 2001 18:40 schreef Diablow het volgende:
Geen updates? Bij de teks erbij stond juist dat er speciaal een programmatje in zat om up te daten.
ja je kan wel updates downloaden, maar dat gaat niet verder dan bug-fixes. een niewe versie van xfree of kde kan je vergeten...
of je moet m natuurlijk zelf compilen, maar niet iedereen kan dat. ik verziek er altijd m'n installatie mee.

Verwijderd

ben ook hier druk aan het puzzelen met suse, 7.1 welliswaar, kan 7.2 (nog) niet vinden, maar we hebben geduld.

suse is een fijn doosje met een flinke rits software, bijna vertaald boek en een paar dagen support voor, naar mijn mening, weinig

wel is het zo dat suse alles net effe iets anders doet dan bv redhat en mandrake (bijna zelfde), en dat ze wat later zijn met "nieuwe" software

zolang je bij de software op de cd's blijft, en dat is echt veel, is alles goed te volgen

toch maar effe vermelden dat je eigenlijk wel eens in [topic=152316] zou moeten kijken

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Die laatste zin kan ik het alleen maar mee eens zijn. En voor de topicstarter: lees de FAQ ook eens, could be of help in bittere tijden :)

Succes!

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.