Problemen met mijn MSI K7T Turbo

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-08 21:49
Ik heb een MSI K7T turbo, en vaak wanneer ik mijn PC uit heb gedaan en later weer aan wil doen, lukt dat meestal niet. De PC wil gewoon niet aan, pas wanneer ik de bios heb gereseted.. Hoe kan dit? Ik heb deze week de bios al zo'n 10 keer moeten reseten, das niet leuk meer.. Ik snap er niks van.

Heeft het mischien te maken met het feit dat ik de L7 bruggen op mijn Duron heb ingekleurd? Dit scheen te helpen bij MSI borden om ze goed op te laten starten, wanneer je de Vcore omhoog had gedaan.. Maar moet ik die streepjes weer uitgummen?

Verwijderd

turbo plankjes zijn allemaal terug naar MSI, bring your's back ASAP!!! 266FSB Werkt NIET! En zowiezo wat andere dingetjes waren er mis.

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Hoe kom je erbij dat ze allemaal terug zijn?
Ik draai hier probreemloos 1.2GHz op 266MHz fsb.

• AttiX
Ow? En als ik uhm dan terug breng, wat voor 1 krijg ik dan weer mee? IDD, 266FSB werkte erg brak, check sign, anders had ik die wel gebruikt...

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:36

Tags NL

Harmful or Harmless?

Ik heb ook geen problemen met mijn MSI K7T Turbo board en mijn TB 1333@1566, misschien waren deze problemenmet eerder revisies? Ik heb hem namelijk net anderhalve week, dus MSI zal het wel opgelost hebben denk ik :?

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Ik heb zelf al 2 maanden een msik7t turbo en het werkt perfect.

processor 1000@1200 met een fsb van 266.
Heb je de jumper wel op 133 mhz gezet.
Trouwens wil de duron wel op 266 fsb.

Gum die L7 bruggen maar weer uit.

Wat voor een voeding gebruik je? :?

En heb je voltage niet te hoog staan.
Als ie te warm wordt dan krijg je ook zulke problemen

• Tony_Montana
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-08 15:58
Heb ook nu problemen met MSi Turbo: [topic=163654]

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 15:35 schreef AttiX.SkategoaT het volgende:
Ow? En als ik uhm dan terug breng, wat voor 1 krijg ik dan weer mee? IDD, 266FSB werkte erg brak, check sign, anders had ik die wel gebruikt...
en wat zie ik u sign staan, AMD Duron, naar mijn weten, werkt de duron NIET op 266, het zijn alleen die Athlons die op 266 werken...

Btw vraagie, hoe stel ik een 1.2ghz in met k7t turbo, multiplier 12? of iets anders?

Verwijderd

9x133fsb=1197 mhz
:)

• AttiX
Een processor hoeft niet erg speciaal te zijn om op 133 MHz te draaien. Een duron draait ook best op 133 MHz. Je clocked uhm gewoon over.. Tis gewoon FSB overclocking.. En ja, de jumper heb ik er ook af gehad.

• AttiX
Ik vind dit wel belangrijk, wie kan bevestigen dat die turbo borden terug moeten?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Die msi borden hoefden alleen terug als je problemen had met die bug in de Via chipset.
Hier heeft een artikel over op GoT gestaan en volgens mij was dat alleen in duitsland dat je hem dan om kon ruilen maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Ik heb hier ook een K7T Turbo en hij werkt perfect dus je zal wel een brak bordje hebben, en dat kan gebeuren zelfs bij abit asus en weet ik veel wie nog meer.

Gewoon ff terug naar de shop waar je dat ding gekocht hebt en omruilen dat ding.

Het is dus een L*L verhaal dat alle bordjes terug zijn gegaan naar MSI want wat stabiliteit betreft zijn er nog een hoop borden die daar een puntje aan kunnen zuigen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• AttiX
Hmm, ik ben al eerder naar de winkel geweest omdat ik een brak MSI bordje had, letterlijk brak, de socket lag er half af... En toen kreeg ik een andere, maar ik heb nog niet stabiel gedraaid... ik verlang weer naar mijn Asus K7V...

• R2D2
  • Niet online
Tsja soms zit het mee en soms zit het tegen.

Maarre gewoon terug gaan en dan vragen of je een asus mee kan krijgen?
Kijk iedere fabikant maakt wel is een brak moederbordje -> kan gebeuren maar meestal komt het brakke moederbordje door iemand die niet weet wat ie aan het doen is en daarom zijn moederbord verneukt. No offence to you maar als ik jou was dan was ik al terug gegaan en had ik um omgeruild.

Oh ben net een msi K7T Turbo voor een maat van mij in elkaar aan het bouwen en nog geen troubles gehad dus jij hebt echt pech met je K7T Turbo.

Verwijderd

de bordjes zijn teruggeroepen, geloof me nou maar. mijn eigen ervaring is dat de prullen niet op 266 fsb lopen, en als jullie dat wel hebben gekregen op die snelheid kan dat een andere batch geweest zijn. mischien de versies met raid wel goed? Wie weet, ik weet ook dat msi schoptkont plankjes maken. zelf gebruik ik een msi k7tpro2 en echt het ding is rocksolid (behalve windhoos dan)

ik verzin dit niet; dat terugroeping van msi... wie daar aan twijfelt kan de boom in.

• AttiX
Owkeej, ik voel me niet aan gesproken. haha, maar uhm, ik heb heel bewust deze MSI K7T Turbo uitgekozen. veel,heel veel reviews gelezen, veel genesupt op GoT. ik dacht het goede bord te hebben, maar ik weet het nu ff niet meer.. Ik denk dat ik uhm omruil voor een asus a7v133

• AttiX
Op zondag 17 juni 2001 18:41 schreef pentagon het volgende:
de bordjes zijn teruggeroepen, geloof me nou maar. mijn eigen ervaring is dat de prullen niet op 266 fsb lopen, en als jullie dat wel hebben gekregen op die snelheid kan dat een andere batch geweest zijn. mischien de versies met raid wel goed? Wie weet, ik weet ook dat msi schoptkont plankjes maken. zelf gebruik ik een msi k7tpro2 en echt het ding is rocksolid (behalve windhoos dan)

ik verzin dit niet; dat terugroeping van msi... wie daar aan twijfelt kan de boom in.
Mischien komt hier de aap uit de mouw(ik walg van deze uitdrukking, het NCRV idee) ik heb dus een k7t turbo zonder raid..

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 15:34 schreef pentagon het volgende:
turbo plankjes zijn allemaal terug naar MSI, bring your's back ASAP!!! 266FSB Werkt NIET! En zowiezo wat andere dingetjes waren er mis.
Oh jee bring 'em back before zie zjermans arrive!

Hier weer een Tweaker die een klok heeft gehoord maar niet weet waar de klepel hangt.

Er is een probleem bekend bij een klein aantal (<5%) bij het herkennen van 266FSB processoren. Dit uit zich bijvoorbeeld in het niet kunnen herstarten van een pc (hij piept dan).

Ik zou zeggen probeer het eens eerst met een gewone niet-gekleurde proc en ga daarna je leverancier lastig vallen. :Z

• Toink
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 18:41 schreef pentagon het volgende:

Okee, hoeveel van die bordjes heb jij gehad? Ze gaan NIET allemaal terug en ze werken uitstekend. De gevallen waar het probleem zich manifesteert worden opgelost door het bord te vervangen.

• Toink
  • Niet online
Op zondag 17 juni 2001 16:42 schreef thamar het volgende:

[..]

en wat zie ik u sign staan, AMD Duron, naar mijn weten, werkt de duron NIET op 266, het zijn alleen die Athlons die op 266 werken...

Btw vraagie, hoe stel ik een 1.2ghz in met k7t turbo, multiplier 12? of iets anders?
Heel simpel: Rechts van je AGP-slot zit een gele jumper op 't bord. Unplug dit ding en hij staat std op 133. Krijg je geen beeld? Foute boel. Terugzetten dan. :)

Verwijderd

Ik draai me duron op 6.5x134 geen problemen mee!

Hij wil alleen niet op 7x133 werken, nieteens op 7x100, eigenlijk wil de mp niet omhoog, wel omlaag, dus ligt denk ik niet aan me kleurkunsten (op kleuterschool was ik een van de betere van de klas)

Verwijderd

CrashNet heeft een van de eerste Turbo's en die loopt als een trein.

Verder kan ik opmerken dat er in NL beslist GEEN Turbo's zijn teruggehaald. We behoren tot de grootste leveranciers van MSI boards en hebben geen info hierover ontvangen. Wel is het standaard policy van MSI om een board met mankement gewoon te vervangen. Dus gewoon terug met dit board en een nieuwe meenemen, of inderdaad omruilen voor bv. een a7v-133.

• AttiX
Hmm, ik kijk het nog even aan. Ik heb de Bios geflashed, en ik heb nu geen problemen.. Ik zal kijken of het hier aan lag. Ik houd u op de hoogte..

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-06 23:24
draai hier probleemloos @ 140 Mhz

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Verwijderd

Ik heb twee van deze plankjes. Draaien beide op 266 FSB (TB 1200/266), en retestabiel.
(Hoe draait 'ie als je niet oc?)

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 23:02 schreef Toink het volgende:

[..]

Heel simpel: Rechts van je AGP-slot zit een gele jumper op 't bord. Unplug dit ding en hij staat std op 133. Krijg je geen beeld? Foute boel. Terugzetten dan. :)
Tnx dude, had nog nooit op dat jumperke gelet, terwijl ik thuis 2 zo'n mobo's heb...

Verwijderd

Op zondag 17 juni 2001 23:00 schreef Toink het volgende:

Okee, hoeveel van die bordjes heb jij gehad? Ze gaan NIET allemaal terug en ze werken uitstekend. De gevallen waar het probleem zich manifesteert worden opgelost door het bord te vervangen.
Als in de shops alle plankjes retour MSI gaan koop jij dus gewoon nog turbo plankjes. Get a grip dude, ga je mij voor gek uitmaken. Jij koopt dus een moederbord waar problemen van gemeld zijn, dus ben je (waarschijnlijk) het type eikel die dan de verkopers de huid volscheldt dat het niet werkt. sure!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

hier helemaal geen problemen, draait stabiel tot 162 MHm FSB icm AYHJA tb

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Ik kan op Win2K met mun RAID geen install doen , No hard drive found en ik geef bij de setup de driverz in . Je zou ook de RAID naar 2 Ata100 poorten kunnen switchen maar ik vindt die J22 of J23 jumper niet ;

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

die van mij wil geen fsb omhoog. (100 mHz of crash ;( )
onovergeklokt HELEMAAL geen problemen. stabielste bord dat ik gezien heb. Overgeklokt boot hij soms niet goed. Na een boot met insert knop en daarna warme reboot doet 'ie het wel gewoon op 950 mHz :?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• dawuss
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Ik kan op Win2K met mun RAID geen install doen , No hard drive found en ik geef bij de setup de driverz in . Je zou ook de RAID naar 2 Ata100 poorten kunnen switchen maar ik vindt die J22 of J23 jumper niet ;
moederbord boekje?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Staat er niet in :( .

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-08 07:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hij gaat als een lier dat bordje van mij.
hij is al een maandje of 4 oud hier

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Toink
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 20:33 schreef pentagon het volgende:

[..]

Als in de shops alle plankjes retour MSI gaan koop jij dus gewoon nog turbo plankjes. Get a grip dude, ga je mij voor gek uitmaken. Jij koopt dus een moederbord waar problemen van gemeld zijn, dus ben je (waarschijnlijk) het type eikel die dan de verkopers de huid volscheldt dat het niet werkt. sure!
He, psssst slimmerik... misschien werk ik zelf bij een computerzaak die die 'krengen' verkoopt? |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die dingen zijn NIET allemaal teruggeroepen.

Het ging over problemen met warme reboots. niets over iets anders.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Zo te zien was onze medetweaker niet voor een gat te vangen. Niet schreeuwen voor je geslagen wordt. Goed zo AttiX.SkategoaT !!!

Veel goede info vindt je bij http://www.msi-technology.de Even je duits ophalen dus!

• AttiX
Op maandag 18 juni 2001 22:24 schreef klausewitz het volgende:
Zo te zien was onze medetweaker niet voor een gat te vangen. Niet schreeuwen voor je geslagen wordt. Goed zo AttiX.SkategoaT !!!

Veel goede info vindt je bij http://www.msi-technology.de Even je duits ophalen dus!
Ik voel me ge-eerd. Mijn dag kan zowiezo niet meer kapot. Heb sinds vandaag een andere monitor.. Joepie. van 14 naar 15 Inch, van zenuwachtig geflikker naar SUPERstrak beeld. 15 inch maar? Ja, ik ben zelf ook klein. Hehe.. En Pentagon. Zulk taalgebruik als eikel, met betrekking tot een forumgenoot is denk ik niet gewenst. Ik vond het aanstootgevend en ik ga het mischien melden bij forum-misbruik. Owkeej, ik geloofde je eerst. Maar later kwam ik er achter dat het geen je vertelde niet waar was. Ik heb nog ff goed rondgekeken en naja, je had het verkeerd. Dat is niet erg, maar ga dan niet doordrammen.. Nu klink ik heel erg moeder-achtig. Maar dit is hoe ik er over denk.

• R2D2
  • Niet online
Juist dat was het probleem -> Warme reboot

En mooi niet dat alle bordjes van msi zijn terug geroepen naar de fabriek (leuk verzonnen maar niet waar) Alleen als je een bepaalde versie van de via chipset had dan kon je hem omruilen (gelde voor zover ik weet alleen voor de duitse markt)

Enne ik heb een K7T Turbo v3B en die loopt perfect dus dat gezanik van alle bordjes van msi zijn slecht dat is niet helemaal waar!!!!! Asus abit en bijv Gigabyte maken ook wel is een slecht bordje.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:39

Shuriken

Life is all about priorities

Ik snap niet wat je nu loopt te blerren over het terug roepen van al die boardjes.

Dit is gewoon permanent niet waar.

Daarnaast vraag ik me af wat zo iemand als jij op dit forum doet. Ten eerste lul je als een kip zonder kop. Ten tweede heb je dan ook de volgende text onder je alias staan :Tweakers = zeikerds

Nou als je ons zulke zeikerds vind, wat doe je hier dan nog? |:(

En nee jij bent geen tweaker, maar wel een.... :P

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zijn goede boardjes, stom geouwehoer over terugbrengen :|(
Wat betreft de 133 Mhz settings, daar is een heel goed artikel over op Anandtech..

Verwijderd

goed wij sturen ze dus ook allemaal terug, voor warme reboots... nou goed dan.

meld me maar aan voor forum misbruik, maar het gros van de postings die hier geplaatst worden klopt ook geen moer van.

Check mijn history maar, in de Creative labs speakersetjes, die gewoon klakkeloos worden vergeleken met YAMAHa setjes! daar kan ik niet tegen hoor!

Verwijderd

En hoeveel zijn er dat dan wel niet ? Laat me even lachen.....

• Toink
  • Niet online
Op dinsdag 19 juni 2001 17:32 schreef pentagon het volgende:
goed wij sturen ze dus ook allemaal terug, voor warme reboots... nou goed dan.

meld me maar aan voor forum misbruik, maar het gros van de postings die hier geplaatst worden klopt ook geen moer van.

Check mijn history maar, in de Creative labs speakersetjes, die gewoon klakkeloos worden vergeleken met YAMAHa setjes! daar kan ik niet tegen hoor!
Ja okee ik kan me voorstellen dat je zo reageert tegen van die sukkels die bij een Celeron300 al roepen dat je een Enermax431 W voeding nodig hebt. Maar ik heb een redelijk argument en je hebt blijkbaar niet in de gaten dat ik ook aan de andere kant van de balie te vinden ben.

Verwijderd

Ben soms gewoon beetje pissed off als klanten niks aannemen van je. Dat heb je als je 20 bent en je weet meer dan de domme gans die langskomt met een vraag. Elke dag weer 'weet je dat zeker!?' blehhhhhhhhhh. En ook van die tweakventjes die je gaan uithoren van een mammaplankje wat in hun pc zit waar ze alles van weten. En gaan je dan vast proberen te lullen, verdere productkennis buiten hun eigen pc is bijna niks. Ik heb ze wekelijks... breek me de bek niet open. Maar sommigen gooien vraagstukken op tafel, als je die vraag kan stellen weet je het antwoord ook wel! dus sorry 2 u all, ik had me dag nie. Maar als ik hoor van mijn superieuren dat die plankjes terug moeten naar MSI dan geloof ik dat. En voor de bovengenoemde reden geloofde ik direkt (uit eigen ervaring, want asus pakte hem direkt) dus sorry!

Verwijderd

Nou ik neem de gok en ga er ook een kopen voor mijn nieuwe systeem (huidige is brak aan't worde)

zie ook : [topic=190146]
(helaas al op slot)

Nu maar hopen dat het goed gaat!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Houd alleen ff de bios versie in de gaten, ik heb em van de week naar 2.8 geupdate en nu is ie helemaal ROCKSOLID !!!
Daarvoor soms een hangend systeem !

Gewoon spullen

Pagina: 1