Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuw modem, ingesteld als accespoint.

Pagina: 1
Acties:

• Bronza
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 24-09-2024
Ik woon in een studentenhuis en heb onlangs van ziggo een nieuw modem gekregen. (Technicolor TC7210)
Het oude modem (ubee modem) staat op een kamer waar nooit iemand is en die op slot zit.

Voor tijdelijk heb ik nu het technicolor gewoon via lan kabel aangesloten en vervolgens iedereen hier mee laten verbinden (wireless en bekabeld).Ik heb technicolor een ander ip gegeven, aangezien hij zelfde ip als ubee had.
Ubee = 192.168.178.1
Technicolor = 192.168.178.2
DHCP op technicolor uitgezet en het startip van DHCP Ubee naar 192.168.178.10 gezet.
Ik heb een usb stick in Technicolor, waarvan hij een NAS maakt met 192.168.178.3.

Bekabeld werkt alles perfect (nu zelfs 1gbps netwerk). WiFi (2.4) heeft iedereen vol signaal en het werkt ook als je verbinding maakt (supersnel ook), alleen soms werkt het gewoon helemaal niet. Dan blijf je wel verbonden met de wifi, ook gewoon goed signaal, maar er is geen dataverbinding met internet.

Wat heb ik geprobeerd?
- statische ip adressen instellen, geen resultaat
- wifi kannaal veranderen, geen resultaat

Iemand nog suggesties of weet iemand wat exact het probleem kan zijn?

Oh en nog een vraag:
Is er een manier waarop ik de USB-stick die nu als NAS fungeert in ons netwerk, als een soort van Cloud kan gebruiken, die ik ook buiten huis kan beheren?

Een log uit technicolor:
Time Not Established Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:c2:87:2a:01:bd;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
Time Not Established Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 3 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE
Time Not Established Critical (3) SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing;;CM-MAC=b0:c2:87:2a:01:bd;CMTS-MAC=00:00:00:00:00:00;CM-QOS=1.0;CM-VER=3.0;
Time Not Established Notice (6) WiFi Interface [wl0] set to Channel 11 (Side-Band Channel:N/A) - Reason:INTERFERENCE

[ Voor 27% gewijzigd door Bronza op 20-05-2015 14:05 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Niet helemaal duidelijk is of de nieuwe modem reeds als zodanig hebt geïnstalleerd of dat op dit moment de Ubee hiertoe nog dienst doet.
Maar waar ik over val, is twee modems in één netwerk. Dat kan natuurlijk niet, een modem dient voor de verbinding met de buitenwereld en dat doe je niet twee keer omdat je, althans als particulier, van je provider slechts één verbinding krijgt. Die tweede modem zou dan alleen maar als router dienen, iets anders zou ik niet kunnen bedenken. In hoeverre dit vlekkeloos kan functioneren is me niet bekend, ik heb er nog nooit van gehoord. Wel kan ik me voorstellen dat dit tot conflicten zou kunnen leiden, want een modem is daar niet voor gemaakt, ook al heeft hij een ingebouwde router. Een echte router heeft een WAN-poort en n LAN-poorten, aan de modem ontbreekt die WAN.
Samengevat, wat wil je precies bereiken met die twee modems en kan dit wel probleemloos werken?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Kan je eens een ping of traceroute (naar een internetsite; vanaf jouw pc/laptop) posten als het NIET werkt. Dan kan je zien bij welke hop het schort.

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 20-05-2015 15:46 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Bronza
OgWok schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:45:
Kan je eens een ping of traceroute (naar een internetsite; vanaf jouw pc/laptop) posten als het NIET werkt. Dan kan je zien bij welke hop het schort.
Heb het even in de gaten gehouden en in principe als het niet werkt en ik ping een site, krijg ik wel alles terug, maar met zware vertraging (40-50 ms bij google bv, normaal hier is 10ms). Sites laden/berichten versturen via whatsapp lukt niet, daar is het dan te traag voor, maar als ik dan de wifi functie van telefoon uitzet en vervolgens weer aan, dan werkt het weer perfect en snel.
Lijkt dus dat hij na een tijd verbinding ineens gigantisch dropt in draadloze snelheid. Het zit dus waarschijnlijk in draadloze signaal. Het oude Ubee modem is echt waardeloos qua wifi en heeft een slechte positie in het huis tov andere bewoners. De technicolor staat vrij centraal en geeft iedereen goed bereik, alleen is hij dus af en toe super langzaam.
Heb netwerken om mij heen bekeken en het kannaal geprobeerd aan te passen, maar dit biedt geen verbetering

• Bronza
Dit is wat er gebeurt: Signaal sterkte altijd top zodra je met de wifi connect. Maar op gegeven moment, verliest hij zijn dataverbinding maar nog wel volle signaal sterkte wifi. En dan moet ik dus wifi op telefoon uitzetten en weer aan en dan doet hij het weer even top. Zelfde op laptop
Iemand idee?
Bekabeld doet het perfect, geen onderbrekingen/verminderde snelheid

[ Voor 24% gewijzigd door Bronza op 20-05-2015 21:27 ]

Verwijderd

Hoi, heb ook sinds kort zelfde modem van ziggo ontvangen. Ook heel raar probleem dat WhatsApp na een tijdje geen berichten meer verzend of ontvangt. Na wifi uit en weer aan hebben gezet werkt het weer, zowel op 2,4 als 5G. Rara??? Heeft iemand advies? Of moet ik dan toch maar investeren in een eigen router en wat is een goede keuze hierin? Bvd greetzzz Harry.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:48

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 15:27:
Hoi, heb ook sinds kort zelfde modem van ziggo ontvangen. Ook heel raar probleem dat WhatsApp na een tijdje geen berichten meer verzend of ontvangt. Na wifi uit en weer aan hebben gezet werkt het weer, zowel op 2,4 als 5G. Rara??? Heeft iemand advies? Of moet ik dan toch maar investeren in een eigen router en wat is een goede keuze hierin? Bvd greetzzz Harry.
Het is handiger zelf een nieuw topic te starten dan een topic van een ander te hyjacken met een eigen (ander) probleem.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Pagina: 1