Puur uit interesse en nieuwsgierigheid heb ik visual studio 2013 community geïnstalleerd.
nu ben ik aan het proberen om door het invoeren van bepaalde nummers hierbij een code en text als uitvoer te krijgen.
de cijfers lopen op van 2,4,8,16,32 enz
door het invoeren van nummer 2 zou de uitkomst in 2 verschillende velden moeten zijn:
Z01-01 en de omschrijving van de code.
de code loopt tot Z01-40, en ben ik kwa programmeren nog niet zo ver om hier iets simpels op te vinden
en misschien kan dat ook niet maar daarom vraag ik hier om wat hulp.
ook kan ik mijn voorstellen dat ik misschien wel helemaal verkeerd bezig ben maar ook dat hoor ik graag.
wil anders ook de complete code wel posten?.
groeten Ron
nu ben ik aan het proberen om door het invoeren van bepaalde nummers hierbij een code en text als uitvoer te krijgen.
de cijfers lopen op van 2,4,8,16,32 enz
door het invoeren van nummer 2 zou de uitkomst in 2 verschillende velden moeten zijn:
Z01-01 en de omschrijving van de code.
code:
1
2
3
| If text = "2" Then Return "Z01-01" If text = "4" Then Return "Z01-02" If text = "8" Then Return "Z01-03" |
code:
1
| If text = "2" Then Return "omschrijving van de code" |
de code loopt tot Z01-40, en ben ik kwa programmeren nog niet zo ver om hier iets simpels op te vinden
en misschien kan dat ook niet maar daarom vraag ik hier om wat hulp.
ook kan ik mijn voorstellen dat ik misschien wel helemaal verkeerd bezig ben maar ook dat hoor ik graag.
wil anders ook de complete code wel posten?.
groeten Ron