"Webpagina" printer?

Pagina: 1
Acties:

• Zeeger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Ik hoorde dat HP en ik geloof Brother printers hebben die als webpagina fungeren. Ja, klinkt inderdaad raar, maar het komt er op neer dat de printer contact met het internet heeft. Als bv. de inkt op is dan bestelt de printer zelf nieuwe cartridges bij de online-service shop van de desbetreffende printerboer. Ik geloof dat je ook vanaf het internet de printer zou kunnen bedienen.

Nu wil ik weten of iemand hier meer vanaf weet.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Een printer heb ik nog nooit van gehoord. Wel van een koelkast met internet verbinding, een magnetron met mp3-speler en nog meer van die onzin.

Maar als ie zelf zn inkt besteld, doet ie dat natuurlijk altijd bij HP zelf.

Verwijderd

Ja heb ik ook wel eens van gehoord van die printers maar ben ze nog nergens tegen gekomen..

• Zeeger
Hmmm, uiteindelijk vraag ik me af of het uberhaupt mogelijk is om randapparaat X vanaf de andere kant van de wereld via internet te kunnen besturen (als X dan met UTP of USB verbonden is met de server, USB lijkt mij lastiger)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De HP Laserjet 4100 kan dat inderdaad, die kan een SMS of een email versturen als zijn toner (bijna) leeg is.

Virussen? Scan ze hier!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Ja, een epson heeft ook van die 'slimme' cartridges.
Krengen zijn wel duur, en als ze nog vol zitten, maar de eletronica kapot is (had ik)
Dan kan je ze naar Duitsland sturen :( :( :(

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb met portmapping voor elkaar gemaakt dat ik vanaf mijn werk thuis iets kan uitprinten, tevens heb ik de webinterface van mijn printer ook geportmapped dus ik kan hem ook beheren

Verwijderd

bedoel je de JetDirect van HP?? Ik geloof dat die ook zo'n optie heeft..

• Zeeger
En kunnen jullie ook vertellen hoe dat technische gezien werkt?

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
als jullie mij bedoelen, ik heb een axis printserver eraan te hangen

dan kan je hetzelfde als wat ik kan

http://www.axis.com/products/axis_5400p/index.htm

Verwijderd

dat is toch hetzelfde als de JetDirect?! :?

[update]
Het is inderdaad hetzelfde als je jetdirect. De Jetdirect is een soort netwerkkaart voor je printer, hiermee kan je ook via het web bepaalde informatie ophalen.
[/update]
[update2]
http://www.hp.nl/products/printer_netwerkaansluiting/
[/update2]

• Zeeger
Zou je dat soort shit als M4RTIN heeft ook met andere zooi kunnen doen die aan het netwerk hangen, danwel via USB danwel via UTP. En dan heb ik het nog niet eens over apparaten die je zo in de winkel koopt maar over bv. scoreborden die je met een pc aanstuurd.
Pagina: 1