Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Embedded Standard 7 i.c.m. WDS

Pagina: 1
Acties:

• masterdome
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-09 17:47
Beste Tweakers,

Ik heb een Windows Server 2012 Standard R2 draaiend met daarop de WDS rol. Ik kan hierop wel de normale Windows 7 images (professional, home basic, home premium en ultimate) deployen. Nu moet ik alleen een manier verzinnen om onze HP T610 en T620 thin clients te imagen. Voorheen deden wij dit met HP Thin capture. Nu willen wij van al die USB sticks af en dit automatiseren met WDS.

Het probleem: als ik de image van Embedded Standard 7 toevoeg in WDS crasht deze bij restart. Ik heb op Google al begrepen dat Embedded Standard 7 deployen met WDS niet gaat lukken met de standaard install en boot.wim vanaf de installatieschijf.

Kortom, ik zoek dus een manier om mijn thin clients op Windows Embedded Standard 7 te imagen zonder gebruik te maken van USB sticks en HP thin capture software.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb HP Thin clients in het verleden van een image voorzien via SCCM. Da's niet veel anders dan WDS.

Wat crashed nu precies waneer, en wat houdt deze crash in?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Het schijnt met omwegen (aanpassen van scriptfiles) mogelijk te zijn om met MDT (MS Deployment Toolkit) te doen (iets wat je sowieso op je WDS wilt hebben draaien).

• masterdome
Zodra ik een install image van Embedded heb toegevoegd en ik restart de service krijg ik deze melding: the service did not respond to the start or control request in a timely fashion.

Wat is eventueel het verschil tussen SCCM en MDT?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe voeg je het image toe op je WDS server? Normaal gesproken boot je toch met een capture image, die dit automatisch voor je kan uploaden?

SCCM is System Center Configuration Manager. Dat is een software oplossing die werkplekken kan uitrollen, configureren, voorzien van updates/software en al wat meer. Zeg maar het veel grotere broertje van WDS/MDT.

[ Voor 43% gewijzigd door Question Mark op 21-05-2015 09:00 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• masterdome
Ik moet eerst bij de WDS console de Boot.wim en Install.wim toevoegen. Daarna kan ik pas een capture image maken met de boot.wim.
Ik ga even kijken of ik iets kan met de MDT.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

masterdome schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:00:
Ik moet eerst bij de WDS console de Boot.wim en Install.wim toevoegen. Daarna kan ik pas een capture image maken met de boot.wim.
Dat weet ik, maar waar loop je nu op vast?

Boot image kun je zo uploaden, dan kun je eenvoudig een capture image aanmaken. Daarmee boot je de thin client vervolgens om de bestaande inrichting te kopieren naar de WDS server.

Kortom, leg nu eens duidelijk uit wat je allemaal hebt staan, welke stappen je uitvoerd en waar je nu precies tegenaan loopt. Ik heb het idee dat jij een ander proces volgt dan gebruikelijk is bij WDS.

• masterdome
Het gebeurt alleen als ik de install.wim toevoeg. De boot.wim kan ik wel zonder fouten toevoegen. Dus in theorie zou ik alleen met de boot.wim een capture image moeten maken, en dan met een unattended file de sysprep uitvoeren op de HP thin client?

Bij install.wim toevoegen gebeurt er dit: http://imgur.com/a/64w0Z

Ik neem aan dat ik niet de standaard install.wim van de installatiedisc wil toevoegen, maar mijn eigen gecapturede image?

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
Killah_Priest schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:29:
Het schijnt met omwegen (aanpassen van scriptfiles) mogelijk te zijn om met MDT (MS Deployment Toolkit) te doen (iets wat je sowieso op je WDS wilt hebben draaien).
Ik snap niet dat mensen anno 2015 nog WDS durven te gebruiken.
Question Mark schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:32:
Ik heb HP Thin clients in het verleden van een image voorzien via SCCM. Da's niet veel anders dan WDS.
Da's meer MDT, daarnaast is SCCM nog te "pimpen" door MDT er overheen te gooien.http://geekswithblogs.net/Wchrabaszcz/archive/2013/11/12/sccm2012-r2--how-to-integrate-mdt-with-sccm.aspx (random google resultaat).

Kortom, gebruik aub MDT. Let aub wel op dit issue: https://social.technet.mi...-win-7-embedded?forum=mdt

Edit: overigens is de PXE server van WDS wel een must bij MDT wanneer je via PXE wilt kunnen booten/deployen. Dat is dan ook het enige van WDS wat je nog wilt gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Razwer op 21-05-2015 11:33 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• masterdome
Misschien ook niet onbelangrijk, onze servers zijn ge-outsourcet. Ik heb hem daarom op Standalone modus draaien zonder integrated AD. Wel draait er een DNS en DHCP server lokaal waardoor ik alle pc's met F12 over het netwerk kan booten.

Ik hoop dat ik met de WDS + MDT combo alles werkend kan krijgen.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
MDT stand-alone draaien is geen issue. Werkt zelfs wanneer je het installed op een werkstation. Is niet aan te raden maar het kan wel :)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Razwer schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:30:
Edit: overigens is de PXE server van WDS wel een must bij MDT wanneer je via PXE wilt kunnen booten/deployen. Dat is dan ook het enige van WDS wat je nog wilt gebruiken.
Inderdaad, WDS is alleen maar goed om als PXE boot platform te dienen voor Litetouch.wim.
Een WDS zonder MDT erbij is gewoon een kreupele deploymentserver (eigenlijk is het gewoon waardeloos zonder MDT)

• masterdome
Beste mensen,
Het is inmiddels gelukt om te capturen d.m.v MDT (LiteTouch x86). Ik heb alleen een probleem met het deployen van HP T620 thin clients. Ik rol mijn gecapturede image uit over het netwerk, vervolgens gaat hij installeren. Na de installatie krijg ik te zien: Windows Setup could not configure Windows to run on this computer's hardware.
Vervolgens start hij opnieuw op en komt met foutmelding dat hij de installatie niet kan afronden. Ik heb ergens gelezen dat dit te maken heeft met een zogenaamde Z drive die meegenomen moet worden in de capture. Ik capture op dit moment alleen de C drive, maar RAMDRIVE :Z\ moet ook meegenomen worden. Dit kan ik alleen niet aanpassen in de task sequences.

Heeft iemand enig idee?

Mijn dank is groot _/-\o_

- Aron

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:34

ChUcKiE

Dus........

Hoe lang duurt het bij jullie ongeveer om een T620 via USB-stick te installeren/inspoolen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-11 12:56
Is het niet makkelijker om gebruik te maken van HP Device Manager ?
Pagina: 1