Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop mams 800 euro met SSD

Pagina: 1
Acties:

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:09
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, mailen, Office, lichte spelletjes wellicht. Laptop moet wel tot zijn dood mee kunnen komen.
Als OS gewoon Windows. Geen probleem of dit Windows 8 is en later wordt deze dan toch geupgrade naar 7.

Wat is je budget?
700-800 euro. Incl. SSD

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hooguit op vakantie. Komt voornamelijk op de eettafel te staan en af en toe wellicht op schoot op de bank.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Voorkeur voor Dell of Asus vanwege goede ervaringen. Liever geen Acer of HP ivm slechte ervaringen.
Fullhd scherm en 17 inch.

Uiteraard wat ik zelf heb gevonden en eigenlijk het enige wat in het budget past:

#ProductPrijsSubtotaal
1Lenovo Z70-80 80FG003ENX€ 649,-€ 649,-
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 104,40€ 104,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 753,40

De reden voor deze keuze:
Fullhd scherm, 17 inch. Lenovo is gewoon een goed merk.
De versie met dedicated GPU is het max van het budget en die gebruikt ze toch niet.
Daarnaast kan ik er met dit budget zoals in het lijstje aangegeven ook een SSD in plaatsen van 250 GB.
Ze heeft niet zoveel opslag nodig aangezien mijn ouders beide dan een laptop bezitten en er ook een NAS aan geschaft gaat worden met voldoende opslagruimte zodat ze nu eindelijk alles centraal gaan plaatsen.

Heeft iemand nog een beter idee of is bovenstaande al het beste wat je kunt krijgen voor dit bedrag?
De 800 euro hoeft niet op, maar als er een betere SSD is voor in deze laptop, dan is dat altijd goed tot echt max 800 euro.
De SSD moet passen. De ruimte is 2,5 inch bij 9,5 mm hoog en de SSD is 2,5 inch bij 7 mm hoog.

• Arunia
De Lenovo is niet meer leverbaar.

De fullhd wens mag er ook wel af.
Op dit moment kom ik uit op deze:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F751LAV-TY358H€ 789,05€ 789,05
1HP Pavilion 17-f239nd€ 799,-€ 799,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.588,05

De Asus en de HP. Ben zelf geen fan van HP wegens slechte ervaringen (alleen Compaq was echt goed. Beestje draait nu nog steeds). Maar de reviews zijn dan wel weer positief tegen alle verwachtingen in.
De HP is in alle opzichten beter alhoewel het TN paneel wellicht niet de juiste keuze is.
De 24GB SSD met 500GB HDD van de Asus is ook niet alles, maar wellicht gewoon prima.

Hebben jullie een ander idee wellicht?

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Sowieso de HP, ondanks het TN scherm, heb je 12(!) gb ram, een volledige ssd wat bij de Asus alleen een cashe is, dus niks op kan staan.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Arunia
Tja, mijn gedachte is dan weer dat je het scherm niet kunt vervangen. Het geheugen en de cache ofwel schijf wel. 12GB ram is voor mijn moeder best veel. Waar bij de meeste mensen 8GB vaak nog gewoon aangeraden wordt.
Maar ik neig dan nog steeds meer naar de Asus.

Net bij Dell nogmaals gekeken en zag de Inspiron 17 inch 5000 serie met i7 voor 649. Daar kan ik nog een SSD in prikken en de 1TB schijf ergens anders voor gebruiken.
Denk dat dat hem gaat worden. Meer waar krijg je niet voor je geld.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 26-05-2015 18:19 ]