Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerde ssid? Of toch anders? Wie kan mij helpen.

Pagina: 1
Acties:

• bgibbon
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
Hallo mensen met meer verstand van zaken dan ik,

Sinds kort woon ik in een betonnen nieuwbouwdoos. Zoals velen loop ik hiermee tegen het probleem dat mijn WiFi signaal zelfs de eerste verdieping nauwelijks haalt.

Gelukkig heb ik op elke verdieping een bedrade aansluiting zitten en kan ik dit signaal dus makkelijk versterken. Maar hoe zal ik dit doen?

Ik wil dat er 1 draadloze naam komt en dat mijn apperatuur zich met het sterkste signaal verbind.

Wat en welke apperaten adviseren jullie? En hoe kan ik deze het beste instellen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Op elke verdieping (of in ieder geval op de verdieping waar je wifi wilt) een accespoint of Router (in ap-modus) neerzetten en precies zo instellen als je schrijft. Zelfde ssid, maar zet ze wel op andere kanalen zonder overlap.
Welke apparaten specifiek dan kun je het beste even kijken in de pricewatch, vermijdt in ieder geval sweex en sitecom e.d.

[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 20-05-2015 08:07 ]

Hoi!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Beton is het probleem niet; het is de wapening in het beton waar je waarschijnlijk last van hebt. Maar aangezien je aangeeft een issue te hebben, heb je vast ook wel informatie hoe je dit getest hebt, of de ontvangst per verdieping in elke kamer hetzelfde is of ook erg verschilt en kan je vast ook wel aangeven hoe het huidige netwerk/infra eruit ziet, wat je dus eventueel waar aan wil/kan sluiten of hoe je dat verder voor je ziet.

Bij gebrek aan enig budget, inzet of aanvullende eigen inzicht, weet ik niet of het handig is dat je hier post of dat je je vraag op de balie van de lokale computerboer neerlegt; in beide gevallen is er echt meer info nodig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:26
Ik woon zelf ook in een betonnen bunker, maar de router op een centrale plek zetten helpt al een hele hoop.

Gebruik je de router van je provider?

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 15:22
Wat je wilt lukt niet met een doorsnee consumenten routertje/access point. Hierbij is het nog altijd zo dat de client zelf bepaald wanneer die roamt en dat is meestal wanneer het signaal we gevallen is. Dus deze gaat niet automatisch naar het sterkste signaal. Je hebt hier op bijv android wel apps voor die dit voor je in de gaten houden.

Wat je dan wilt is een acces point die zich er mee gaat bemoeien en jou clients naar het volgende acces point schopt. Een mooi voorbeeld hiervan is Ubiquity met Zero-handoff.

Aan de andere kant vraag ik me af of dit heel veel meerwaarde heeft voor jou, het is immers vrij simpel om je wifi van bijv je telefoon een keer uit en aan te zetten om weer het sterkste signaal te zoeken.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:08
De betere consumenten routers hebben daar ook wel enige functionaliteit voor. Neem bijv de Asus RT serie, daar kun je netjes instellen wanneer de ontvanger gedisconnect wordt, op die manier kan je ook voorkomen dat apparaten op 5 GHz blijven hangen terwijl het signaal op 2.4 GHz veel beter is.

Niet zo perfect als Ubiquity, maar vaak wel afdoende.

• bgibbon
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04-2021
Hallo!

Jeetje, wat een reacties.

Oilman, hoe heet deze functie, zodat ik hier specifiek op kan zoeken?

Ubiquity heeft ook goedkopere accespoints, maar hebben deze ook mijn gevraagde functie?

Leuk dat jullie zo reageren, had het helemaal niet door.

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-11 18:50
bgibbon schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 22:08:
Hallo!

Jeetje, wat een reacties.

Oilman, hoe heet deze functie, zodat ik hier specifiek op kan zoeken?

Ubiquity heeft ook goedkopere accespoints, maar hebben deze ook mijn gevraagde functie?

Leuk dat jullie zo reageren, had het helemaal niet door.
Check of ze ondersteuning bieden aan 802.11r, dit is zerohandoff. Vergeet niet dat Ubiquiti nog best lastig is in te stellen.
Pagina: 1