Toon posts:

swipe bewegingen in de voor de mobiele website

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou een verbetering voor het gebruiksgemak zijn als je op de mobiele website kan swipen om het navigatie of het profiel menu te openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-10 21:01
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:23:
Het zou een verbetering voor het gebruiksgemak zijn als je op de mobiele website kan swipen om het navigatie of het profiel menu te openen
Op zich ben ik het daar mee eens. Er is bij de bouw van het responsive design ook behoorlijk mee geëxperimenteerd. Helaas gaf dit op vooral oudere versies van Android heel wat problemen.

Daarnaast is het zo dat verschillende browsers zelf swipe functionaliteit afvangen. Op safari (in iOS geloof ik) kun je dus wel een event inbouwen om vanaf links of rechts te kunnen swipen maar dit wordt dan afgevangen door de browser om b.v. van tab te wisselen. Op deze manier komt het de usability niet bepaald ten goede en daarom hebben we besloten het niet live te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje moeilijk dilemma.
Het probleem is dat er nog altijd héél veel Android devices zijn waarmee tweakers.net bezocht wordt. Daarbij geeft dat veel problemen.

Andere OS'en die volwassener ondersteuning hebben voor swipes, BlackBerry os, Apple IOS, Jolla en WP hebben allemaal andere implementatie van hoe 'swipes' werken in de UI van apps en het OS. Dus zou je daar ook per OS de implementatie van hoe en of je een swype laat werken anders moeten toepassen.

Het voorstel lijkt me voor niemand handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08-10 19:17

BUR

...aan het typen

Ah! Ik snap het. Ik wilde vragen of de swipe van de Review tiles kon worden ingebouw (als in android) maar doordat WP de swipe op het scherm vertaal naar 'vorige pagina' gaat dat hem niet worden! }:O

Grtz,
BUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Nou zie ik op http://nl.hardware.info/

Gewoon de mogelijkheid om de "hot" updates te scrollen met een swipe! (van rechts naar links en daarna van links naar rechts kan je terug swipen)

Zou mooi zijn als dat ook bij TNET kan d.w.z. swipen door de recente items (zoals in android browser) In plaats van dat ieniemienie balkje om er doorheen te scrollen. Dat is zeker op een windows phone erg prutsen om de balk te gebruiken.

Grtz,
BUR

[ Voor 6% gewijzigd door BUR op 04-12-2015 13:59 . Reden: minor toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

BUR schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 13:56:

Gewoon de mogelijkheid om de "hot" updates te scrollen met een swipe! (van rechts naar links en daarna van links naar rechts kan je terug swipen)

Zou mooi zijn als dat ook bij TNET kan d.w.z. swipen door de recente items (zoals in android browser) In plaats van dat ieniemienie balkje om er doorheen te scrollen. Dat is zeker op een windows phone erg prutsen om de balk te gebruiken.

Grtz,
BUR
Je bedoelt de items bovenaan, zoals dat bij Tweakers ook gewoon kan bij 'Uitgelicht'?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspector

Grtz,
BUR
Ik ben toch elke keer weer verbaasd hoe die site op Tweakers lijkt :p maar dat terzijde.

Zoals hero of time ook al zegt. Dat is bij ons ook mogelijk. Dit is niet zozeer een swipe actie alsmede een native of custom scroll functionaliteit. Dit staat los van een swipe beweging om bijvoorbeeld Je gamburger menu te openenen door over je scherm van buiten naar binnen te swipen. Ook hardware info bied dat niet aan. Er zijn websites die het wel doen maar ik heb het nog nooit zien werken op alle devices met diverse browsers. Wij bieden liever een consistente werking die op alle devices werkt dan een fancy gimmick die enkel op nieuwe Android en iOS versies werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 08:04
Inspector schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 20:55:
[...]

Ik ben toch elke keer weer verbaasd hoe die site op Tweakers lijkt :p maar dat terzijde.
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/aV2H2syaMg3Kg/giphy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Inderdaad "uitgelicht" en "het bekijken waard" heeft in android een scroll funtie en in windows phone browser is het scrollen uitsluitend via een heelbklein balkje te doen.. kortom is niet handig in gebruik.

Offtopic: TNet heeft mijn voorkeur boven Hardwareinfo. Lijkt totaal niet op elkaar op welke manier dan ook. (enige handige was de scrollactie wat ik beter vind werken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vziw zou dat overal gelijk moeten zijn qua functie. Misschien dat hw.info wat erbij heeft gehackt voor WP, omdat het niet overweg kan met de 'default' functie zoals die op iOS en Android werkt? Welke browser gebruik je, als er überhaupt alternatieven mogelijk zijn?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Ik gebruik internet explorer 11 for windowsphone ( 8.1 ) met als instelling bij voorkeur "mobiele website"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Grtz,
BUR
Nou hardware.info overgenomen is, zouden jullie kunnen vragen hoe ze swipen door de recente items ?! Ik vindt het echt ontzetten knullig om een héél klein balkje te moeten gebruiken om door de items te gaan op een windows 8.1 telefoon.

Grtz,
BUR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

crisp

Devver

Pixelated

Windows phone is inderdaad afwijkend qua touch-support binnen websites. De kans dat we dat gaan fixen acht ik gezien het geringe (en afnemende) marktaandeel echter klein...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Jammer dat dit waarschijnlijk niet wordt gefixed. Je eigen site niet willen 'tweaken' om dit probleem op te lossen voor de Windowsphone tweakers. Ik zou als tweaker lekker er in duiken, maar dat terzijde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspector
BUR schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:55:
[...]

Nou hardware.info overgenomen is, zouden jullie kunnen vragen hoe ze swipen door de recente items ?! Ik vindt het echt ontzetten knullig om een héél klein balkje te moeten gebruiken om door de items te gaan op een windows 8.1 telefoon.
De oplossing van Hardware.info is niet heel ingewikkeld. Die gebruiken simpelweg een native scroll d.m.v. een overflow-x: auto; Dat zouden we zelf ook kunnen doen maar dan hebben we een ander probleem. Op Android en iOS is standaard geen scrollbar zichtbaar. Hierdoor zouden veel mensen niet eens zien dat je er kunt scrollen. Het is dus wikken en wegen, onze eigen scroll implementatie gebruiken en Windows Phone buiten sluiten of natvie scroll gebruiken en een mindere usability bieden. De derde optie zou het mooiste zijn en dat is onze custom scroll werkend maken met Windows Phone. Dat gaat echter tijd kosten en ons (hoe jammer ook) niet heel veel opleveren. Hoe dan ook, het is niet aan ons vanuit development om de UX van de site te bepalen daar hebben we een UX expert voor en die zal ik dit ook nog eens voorleggen.
Jammer dat dit waarschijnlijk niet wordt gefixed. Je eigen site niet willen 'tweaken' om dit probleem op te lossen voor de Windowsphone tweakers. Ik zou als tweaker lekker er in duiken, maar dat terzijde.
Het heeft niet veel met "willen" te maken. Wij als development bepalen niet wat prio en geen prio heeft. Daar hebben we een product team voor. We werken dan ook met SCRUM en een ticketsysteem met een backlog die enorm groot is. Kortom we hebben te weinig developers en teveel functionaliteit, bugs en feature requests om alles maar op te kunnen pakken. Hoe dan ook, ik zal er een ticket voor aanmaken zodat ons product team i.i.g. ziet dat dit probleem nog relevant is. Echter voor zover ik het kan inschatten zal het helaas niet veel prio krijgen.

ps: het allermooiste zou natuurlijk zijn als Microsoft zich gewoon aan de standaarden gaat houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BUR

BUR

...aan het typen

Net getest: op iOS is standaard wél een scrollbar zichtbaar...

[ Voor 8% gewijzigd door BUR op 27-10-2016 11:47 ]

Pagina: 1