Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 19:11
Een aantal weken geleden heb ik een Asus Transformer Flipbook 300LA gekocht. Omdat ik al enige tijd geen windows meer draaiend heb ergens in huis, moest ook deze laptop een ubuntu installatie krijgen. Alles ging vrijwel zonder moeite. Op 2 dingen na. Waarvan sommige functie toesten er 1 van zijn.

Ik kan bijvoorbeeld wel het volume bedienen, maar de scherm helderheid bijvoorbeeld niet.
Ik heb gekeken of ik met xevtest iets van output kon krijgen. Maar dat heeft niet geholpen. Het lijkt wel of de toesten gewoon niet herkent worden door de kernel?

acip_listen gaf evenmin output. Evenals dmesg waarbij ik bij de laaste niet echt begreep hoe deze zou moeten werken aangezien er van geen enkele toets output verscheen.

Wanneer ik in elk geval de key code kan achterhalen kan ik mogelijk wel weer vinden hoe ik deze kan mappen. Maar dat is dus tot op heden nog niet gelukt.

Hebben jullie nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:54

Quad

Doof

De key zal ingebakken zijn in je BIOS, dus de juiste Windows versie downloaden en installeren en hij pakt het automagisch.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter verduidelijking, als je in terminal het programma xev start
zie je wel aanslagen van andere toetsen verschijnen maar niet die van je functietoetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 20:08

Super_ik

haklust!

Hier staat hetzelfde probleem + oplossingen: http://askubuntu.com/ques...oesnt-work-on-asus-laptop
Staat daar niets tussen waar je iets mee kan? Heb je google al geprobeerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Super_ik op 19-05-2015 23:14 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapio88
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ooit kreeg ik notificaties van het forum, nu blijkbaar niet. Sorry voor te vertraging.

@pingy, ja xev geeft wel resultaten voor andere toetsen. Ook voor de F toetsen, maar niet van alle toetsen wanneer ik fn ingedrukt houdt.

Uiteraard had ik google al geprobeerd. Even als wat oplossingen die ik gevonden had. Ik ga in elk geval jullie linkjes nog even bekijken. Dank voor de tips. Wanneer ik weer wat meer heb laat ik het weten

Update
Hint naar apci opties in grub leide mij naar het volgende topic
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2253541

Hierin worden de juiste grub opties genoemd, waardoor het voor mij werkt.

[ Voor 18% gewijzigd door jaapio88 op 22-05-2015 22:53 ]

Pagina: 1