Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• stephenskocpol
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08 18:22
Voor mijn reisjes waar ik langere tijd geen oplader bij de hand heb, heb ik een slimme dumbphone genomen. De Nokia 301 draait Symbian S40 en ondersteunt precies nog nét Whatsapp. Heel fijn!

Helaas kom ik erachter dat google in 2013 zijn ondersteuning voor synchronisatie voor Mail For Exchange heeft opgedoekt voor nieuwe gebruikers. Ik lees vage berichten op het internet dat het mogelijk is om alsnog je contacten te synchroniseren via CardDAV, maar kan nergens vinden hoe.

Iemand een idee hoe je contacten moet syncen met Google via CardDAV op Symbian S40?

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:17
Voor zover ik weet kan dit niet. Eén van de redenen waarom ik voor mijn Nokia 808 alle contracten heb over gezet naar Microsoft (Outlook.com). Dat gaat gemakkelijk. Account aanmaken (als je die nog niet hebt en al je google contacten importeren). De mail for exchange van Microsoft werkt wel, Google mail heb ik ingesteld als IMAP (https://support.google.co.../1668960?hl=en#ts=1665018).

Mocht je erg gehecht zijn aan je google contacten en agenda kun je bijvoorbeeld memotoo.com als tussenstation gebruiken. Gebruik van CarDAV ken ik niet. Gemakkelijker is het niet geworden.

[ Voor 4% gewijzigd door coenox op 20-05-2015 09:42 ]