Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi versterker?

Pagina: 1
Acties:

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online
http://www.koopjedeal.nl/...i-adapter-aanbieding.html

Is zoiets nou echt nuttig als je al in het bezit bent van een laptop met een zeer degelijke netwerk kaart?
Kan nergens echt relevante informatie googelen.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:32
Lijkt me een normale Wi-Fi dongel die je niet nodig hebt al je een "Moderne" Laptop hebt. Dit soort dingetjes zijn leuk voor aan de Raspberry Pi of andere spullen....

Cloud ☁️

• WouterL
  • Nu online
Ze laten het hier voorkomen alsof het je huidige wifi signaal zou versterken namelijk.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:32
Wouter lucassen schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:03:
Ze laten het hier voorkomen alsof het je huidige wifi signaal zou versterken namelijk.
Tuurlijk doen ze dat: het verkoopt :P

Cloud ☁️

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Het lijkt me een eenvoudige wifi stick die het aanschaffen niet waard is. Het is volgens mij een Gembird WNP-UA-004 of Gembird WNP-UA-005. Mijn ervaring met dergelijke mini wifi sticks is dat door de beperkte omvang het bereik tegenvalt.

De zogenaamde aanbieding stelt eigenlijk niets voor; andere shops bieden het voor dezelfde prijs of soms zelfs iets goedkoper aan. Dus als je je wifi wil versterken zou ik dit ding links laten liggen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

In mijn tablet met ruk wifi is het wel een aanwinst.

Maar als je lappie al goeie wifi heeft .. niet doen

er wordt iig niets versterkt. het is gewoon een ander wifi kaartje

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 19-05-2015 20:06 ]

Iperf

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wouter lucassen schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:03:
Onzin. Is een miniscuul kleine WiFi-adapter met de weinig florisante Realtek RTL8192 chip erop en twee uitermate kleine antennes.

Het zijn vooral de antennes die bepalen hoe goed een WiFi-oplossing werkt en de kans dat deze minkukel beter antennes heeft dan je laptop is verwaarloosbaar. Komt bij dat dit 2.4GHz-only is en je dus pech hebt als er ergens interferentie is. Dit is alleen zinnig voor iemand met laptop of ander device zonder WiFi-adapter die geen enkele eis heeft qua performance en een zeer sterk signaal zonder interferentie heeft van z'n 2.4GHz AP.

Heb je problemen met WiFi op je laptop, begin met troubleshooting om te achterhalen wat het probleem is (demping, interferentie of brakke apparatuur). Pas als je zeker weet dat het aan de NIC in je laptop ligt heeft het zin om naar andere oplossingen te kijken en zelfs in dat geval wil je GROTE antennes, niet kleine :o

Oslik blyat! Oslik!

• WouterL
  • Nu online
Tis bijna bedrog dan:P Ik heb gelukkig geen Wifi problemen, maar wat extra juice/bereik is nooit verkeerd. Ik heb dan ook een Killer e2200 netwerk kaart. Geen klagen.
Pagina: 1