Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WifiInfoView ziet device met altijd 100% strength?

Pagina: 1
Acties:

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
Hallo,

Ik wilde onlangs het Wifi netwerkverkeer bij mij in de buurt eens een beetje in kaart brengen..
Dit om te kijken of ik met het wisselen naar een ander kanaal op mijn router een andere signaal sterkte zou kunnen bekomen.

Zodoende heb ik dus WifiInfoView op mijn laptop geïnstalleerd. Freeware en werkt gewoon goed en simpel. :)

Grappig is dat ongeacht vrij of bezet kanaal, mijn signaalsterkte niet echt leek te verbeteren, ik zat steevast tussen de 60 en 68% signal strength (op zolder.... mijn router hangt op de begane grond...dus opzich prima).

Wat ik echter wel vreemd vond is dat WifiInfoView een MAC adres leek te laten zien wat altijd 100% signal strength en RSSI 10 gaf.
Ik dacht eerst dat dit de Wifi adapter van de laptop zelf was (daar zat ik tenslotte op te werken), maar na het opzoeken van het MAC address met AIDA64 bleek dit niet het geval te zijn.
Zodoende heb ik verder gezocht; LAN adapter van de laptop...mijn telefoon die zich op hetzelfde bureau bevond...allemaal zonder succes (makes sense...dit zijn tenslotte devices, geen access points).

Heeft iemand enig idee welk apparaat ik hier zie? Of is dit iets 'virtueels' wat de software zelf toont?

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ewxVounOsYxvwIOTxub7Jc6T/medium.png

[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 19-05-2015 19:45 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• DiGyPh0
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 13:54
Heb je toevallig een chromecast?
Het lijkt namelijk erg veel op dit

π-♭

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Een MAC-adres is niet altijd een device. Kan van alles zijn :-) bijvoorbeeld een beacon.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11 19:07

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Topicstarter
DiGyPh0 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:55:
Heb je toevallig een chromecast?
Het lijkt namelijk erg veel op dit
Ik heb geen chromecast in huis en er zijn geen andere wireless devices nabij in dezelfde ruimte (alles daar buiten zou niet consequent een signal strength 100% kunnen hebben lijkt me? :)

Als ik de link volg van de post die je plaatste en zoek op de eerste range van het MAC Address kan de website geen MA-L listing vinden:
Here are the results of your search through the public section of the IEEE Standards MA-L database report for FA-8F-CA:

Sorry!

The public MA-L listing contains no match for the query FA-8F-CA
Please back up to the search page and try again.
----
johnkeates schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:58:
Een MAC-adres is niet altijd een device. Kan van alles zijn :-) bijvoorbeeld een beacon.
Enig idee hoe ik dit kan achterhalen? Voor zover ik weet heb ik geen andere vreemde wireless devices in huis. Maar ook al zou dit apparaat zich bij de buren bevinden, dan is een signal strength van altijd 100% nog steeds vreemd toch?

[ Voor 20% gewijzigd door Da_maniaC op 19-05-2015 20:00 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-11 11:22
Da_maniaC schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:59:
[...]

Ik heb geen chromecast in huis en er zijn geen andere wireless devices nabij in dezelfde ruimte (alles daar buiten zou niet consequent een signal strength 100% kunnen hebben lijkt me? :)

Als ik de link volg van de post die je plaatste en zoek op de eerste range van het MAC Address kan de website geen MA-L listing vinden:

[...]

----

[...]

Enig idee hoe ik dit kan achterhalen? Voor zover ik weet heb ik geen andere vreemde wireless devices in huis. Maar ook al zou dit apparaat zich bij de buren bevinden, dan is een signal strength van altijd 100% nog steeds vreemd toch?
Zoals de post in de link al aangeeft, gaat het om een locally administered MAC adres (FA aan het begin). Dit ga je dus niet terug vinden in listings. Probeer het nog eens met F8 ipv FA, dan heb je namelijk een globally administered adres.

Let er wel op dat dit niks hoeft te zeggen, locally administered adressen mag je, volgens de standaard, voor de rest zelf invullen.

Daarnaast hoef het niet vreemd te zijn dat je 100% signaal ontvangt als het beacon maar genoeg zendkracht heeft en de antenne maar groot genoeg is.

Helaas denk ik dat je niet echt veel extra info kunt afleiden aan de info die je nu ontvangt. Het loont de moeite om te kijken of je ergens buitenshuis een andere signaalsterkte kunt vinden. Met die informatie kun je misschien achterhalen waar het signaal ongeveer vandaan komt.