beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 01-05-2021
Beste lezers,

Ik krijg sinds vanavond een fout melding in het spel Witcher 3. Dit begon te gebeuren toen ik de laatste driver had geïnstalleerd voor mijn videokaart (MSI GTX 970) de driver versie is: 352.85. Ik krijg de volgende fout: beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld. Ik heb dit probleem ook gehad op mijn oude pc. Hier heb ik dit opgelost in MSI afterburner door de Core clock en Memory clock op zijn laagst te zetten. Nou heb ik dit ook als tijdelijke oplossing bij mijn huidige systeem. Hiermee speel ik Witcher 3 helaas wel op een lagere framerate wat ik persoonlijk erg vervelend vind spelen.

Mijn systeem is misschien 3 weken oud en heb ik zelf in elkaar gezet. Geen problemen mee gehad tot op heden. Het probleem is dus ontstaan sinds de installatie van een nieuwe driver (Ik weet niet of dat dit ook de oorzaak is).

Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing heeft. En even ter zijde... dit is toch belachelijk dat er al zo lang van deze problemen zijn met de drivers van Nvidia. Als je het opzoekt op internet ook krijg je tal van forums etc. 400 euro voor een videokaart is niet niks. dan mag je toch wel verwachten dat het vlekkeloos loopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

uhm ... ouder driver eens terugzetten ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
Fish schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:02:
uhm ... ouder driver eens terugzetten ?
Zal het even proberen maar denk niet dat dit werkt aangezien dit bij mijn oude pc ook niet werkte. Maar het is natuurlijk het proberen waard. :P

EDIT: Drivers zijn geinstalleerd zal kijken of er nog problemen optreden.

[ Voor 11% gewijzigd door Tim Sannen op 19-05-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
Ik heb dit probleem ook met mijn GTX 980. De nieuwe drivers lijken een overclock op je kaart niet leuk te vinden. Clocks terug zetten of oudere drivers installeren dus.

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
hubhib schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:18:
Ik heb dit probleem ook met mijn GTX 980. De nieuwe drivers lijken een overclock op je kaart niet leuk te vinden. Clocks terug zetten of oudere drivers installeren dus.
Dit zou zomaar eens waar kunnen zijn. Ik heb de oude drivers (de GTA v ready drivers) er sinds 19:00 al op staan en in 3 uur tijd geen probleem meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Sannen
Ik heb zojuist weer hetzelfde probleem gehad. Windows kernel mode 350.12 is gecrasht en hersteld van wat ik me herinner wat er stond.

EDIT: Zojuist alweer 2x gecrasht. Heeft iemand misschien nog een oplossing? :? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Tim Sannen op 22-05-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416548

Goedemorgen,

Probleem zit ook niet in de hardware, het spel is uiterst gevoelig voor OC tuning.
Gezien het feit dat praktisch alle videokaarten stock voor een klein deel zijn getuned, crasht het spel op deze wisselingen.

Ik had sinds gisteren exact hetzelfde probleem en alleen met het spel The Witcher 3.
Crysis 3 op ultra uren gespeeld......The Witcher crashte binnen 5 min al...

Wat ik gedaan heb om het op te lossen zie deze video link:
YouTube: HOW TO FIX nVidia driver crash (nvlddmkm) Event ID 4101

Suc-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan ook komen door een brakke stroomvoorziening, dus als je een voeding hebt die niet helemaal lekker werkt (of niet gewoon heel stabiel is) kan de driver nog wel eens gaan trippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D33F
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-07 20:18

D33F

Tweelingtemmer

Ik heb hier the Witcher 3 gewoon fatsoenlijk draaiend met een redelijke OC, mits ik de oudere drivers gebruik (347.88).

Sinds de GTA V drivers heb ik last gehad van vastlopers, ook wanneer mijn kaart op stock snelheid liep, en met de 352.xx drivers is mijn computer zelfs vastgelopen tijdens het browsen met Chrome :|.

Toen dus terug naar 347.88 en sindsdien loopt alles weer vlekkeloos en stabiel.

Lies are obvious to read because the truth is already written

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik draai al tijden op 347.88 en update Nvidia ook niet meer.
Deze driver is volledig stabiel en geeft 0,0 crashes. Ik zou dus even uninstallen en een download linkje zoeken voor deze versie :)

Maar inderdaad, het is treurig dat de boel crasht..

Edit: http://www.nvidia.com/dow...rResults.aspx/83080/en-us
Dit lijkt me een goede download link!

[ Voor 18% gewijzigd door stin00 op 29-05-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:28
Ik krijg ook crashes met de nieuwste drivers :( Nu terug naar de 347.88 zoals "stin00" zei.. Hopelijk helpt dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Probook8979
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:40
QuZyX schreef op donderdag 4 juni 2015 @ 21:01:
Ik krijg ook crashes met de nieuwste drivers :( Nu terug naar de 347.88 zoals "stin00" zei.. Hopelijk helpt dit :)
Hoe heb je Het uiteindelijk opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:28
Probook8979 schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 07:13:
[...]

Hoe heb je Het uiteindelijk opgelost?
Ooh.. dat is al even geleden... Ondertussen heb ik nog altijd mijn trouwe GTX 970 met de laatste Nvidia drivers... al mijn games lopen perfect.. :)

Laatste updates van Nvidia, Windows 10 en mijn game(s).. alles werkt perfect!
Pagina: 1