Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?

Nieuwe smartphone
Wat is je budget?
maximaal 300 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu een Nexus 4. Deze is helaas vandaag stuk gevallen waardoor het touchscreen niet meer functioneert. :'(

Enkele eisen die ik persoonlijk aan een smartphone stel:

Android. (minimaal 4.4 en bij voorkeur een grote custom rom / modding community.
Minimaal een 4,7 inch scherm maximaal 5,5 inch.
Minimaal 2GB ram.
Minimaal een 720p scherm. Hoger mag, hoeft niet.
Stuk betere accuduur dan mijn huidige N4. (dit vond ik een van de meest irritante dingen aan deze telefoon, na maximaal 2 uur SOT was die de laatste tijd al leeg)

Oh ja, en ik wil graag weer een nieuwe telefoon (de vorige 2 waren tweedehands)

Wat heb je zelf al gevonden?

Modellen die ik overweeg:

pricewatch: LG G2 16GB Zwart

pricewatch: Sony Xperia Z1 Zwart

En uiteraard de 1+1 (16GB)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel enorm tussen deze modellen. De 1+1 is op papier de betere telefoon maar heeft nogal wat problemen en met garantie lijkt het mij een gedoe. De S4 is een wat ouder model maar wel de goedkoopste. En de G2 en Z1 schijnen beiden constructief niet zo goed in elkaar te zitten.

Wie lost mijn dilemma op? Diegene mag een koekje komen halen.

Alvast bedankt. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2015 13:06 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:21
Nou ik heb zelf ook een LG G2 gehad, en ik heb hier geen problemen mee gehad.
De batterij gaat ook heeeel lang mee, en er zijn genoeg customs roms voor.

enig nadeel is dat er geen sd kaartje in kan

-edit-

de one plus one heb ik ook gehad, dit toestel vond ik ook heel erg fijn toestel.
Mooi groot scherm, mooi interface ... alleen kan ook geen sd kaartje in, en vaak geen 4g. (alleen met tmobile geloof ik)

[ Voor 34% gewijzigd door Aggressor op 19-05-2015 19:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
SD kaart is opzich niet zo'n probleem als ik minimaal 16GB heb (voldoen ze allemaal aan)

4G zit niet in mijn abbo dus is in principe niet zo boeiend momenteel. :) voor de toekomst leuk inderdaad, dus weegt wel mee, maar is niet doorslaggevend voor mij.

Heb jij ook maar iets van de bekende 1+1 problemen ervaren?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:21
nou ik heb de 1+1 voor mijn broertje gekocht, en hij heeft helemaal geen problemen gehad tot nu toe.
Toen het toestel hier binnen kwam heb ik hem even uitgetest ...

en ik vond hem zelfs mooier dan mijn lg g3 ... echt een mooie interface, en lag lekker in de hand

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 19-05-2015 19:21 ]

• EFCK
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-11-2021
Ik zat met hetzelfde dilemma.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen om de LG G2 te nemen, maar dan wel de 32gb versie (±€330). Heb hem gisteren binnen gekregen, dus kan er nog weinig over zeggen. Met de bouwkwaliteit is in mijn ogen niks mis (al moet ik wel toegeven dat mijn One M7 luxer aanvoelde) en qua accu zit ik nu op 57% (gisteren 17:00 van de lader gehaald en natuurlijk veel apps e.d. gedownload en bezig met instellen van telefoon), dus dat lijkt ook wel goed te zitten!
Tot nu toe zeer tevreden dus!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 16:46

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Er staat een Chinese telefoon op uitkomen met echt goede specs (beter dan de 1+1) en een paar unieke features, waar de afwerking ook nog eens luxe is in mijn ogen:
http://www.elephone.hk/P7000.html

Hij voldoet zover ik kan zien aan al je specificaties.

Wat betreft ROMs, daar heeft Elephone een naam hoog te houden.
Bij launch worden deze ondersteund:
• Android Lollipop (stock)
• Android KitKat (stock)
• Cyanogenmod
• Xiaomi’s MIUI
• Meizu’s Flyme OS
• Huawei’s EMUI
• Freeme OS

De accu is 3450 mAh, wat méér dan behoorlijk is.

Het toestel is voor rond de 200 euro te pre-orderen waarbij de levering al over een paar dagen begint.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

1+1 vind ik veel geld voor een redelijk oud toestel (is ondertussen al meer dan een jaar oud) en prijs is zelfs licht gestegen.

S4 van samsung heeft update naar 5.0 gehad en veel zaken verbeterd die daarvoor minder waren. Touchwizz is veel minder zwaar en heeft positieve invloed op gebruikservaring en batterijduur.
bang for buck denk ik dat je met de S4 het beste bent en het is qua scherm en cpu een meer dan degelijk toestel naar hedendaagse normen.

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-10 11:51
Als S4 gebruiker kan ik deze zeker aanraden. Ik gebruik deze al twee jaar en kan er nog makkelijk mee doorgaan. Ik loop nog niet tegen zaken aan die al wel mogelijk zijn, maar niet voor mijn S4.

Het scherm is gewoon goed, in goed licht krijg je prima foto's en als je alles goed hebt ingesteld haal je 4 uur SoT. Custom Roms zijn er genoeg dus ook op dat gebied zit je goed. Design is je persoonlijke smaak maar ik vind hem zelf nog steeds erg mooi, mooier dan de S5. LTE werkt ook prima. Als je gedetailleerde vragen hebt hoor ik het wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Franco10 op 20-05-2015 11:11 ]

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-11 16:46

DexterDee

I doubt, therefore I might be

DexterDee schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:04:
Het toestel is voor rond de 200 euro te pre-orderen waarbij de levering al over een paar dagen begint.
Of vandaag (en volgende week woensdag) als je snel bent voor rond de 144 euro:
http://www.elephone.hk/MerchantSnapActivity.html

Dat is echt geen geld voor een toestel met dergelijke specs (afgezien van mogelijke import heffingen dan)

8)

[ Voor 13% gewijzigd door DexterDee op 20-05-2015 11:25 ]

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Verwijderd

Topicstarter
Een chinese telefoon anders dan de 1+1 komt er niet in. Gedoe met importkosten en terugsturen eventueel bij garantie, geen zin in. :P

De S4 schrap ik ook van mijn lijstje, totaal geen fan van touchpizz en custom roms werken niet optimaal volgens de users op XDA.
Pagina: 1