Toon posts:

Samsuns S5 vs SDcard 128gb (ruzie)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zonet mijn sdcard leeg willen maken op mijn laptop (acer aspire 5720Z). Voorheen ging dit prima. Datakabel inpluggen in S5, USB ingang inpluggen in de daarvoor bestemde ingang, kaart openen, klaar.

Nu doe ik hetzelfde, maar de S5 laad wel op, maar geeft geen keuze om de telefoon als opslag te gebruiken (of wat er ook staat als het normaal werkt).

De kaart wordt ook niet geopend via de kaarthouder als ik hem daarin stop en in de laptop steek.

Heb het kaartje ook gecheckt in een andere telefoon en daar wordt deze niet in herkend, maar dit is een ouder model en een EVO kaartje van Samsung pakt deze wel gewoon, dus waarschijnlijk ligt het aan de gevoeligheid.

Wat kan ik nu doen?

Op dit moment ben ik het kaartje, welke in de kaarthouder zit, aan het formatteren naar NTFS (volgens mij was dat voorheen ook gebeurd, toen het kaartje net binnen was (nieuw).

Als dat het probleem niet oplost, wat kan ik dan nog doen? En hoe krijg ik +/-400 foto's en bestanden, welke nu noodgedwongen op mijn telefoon opgeslagen zijn, veilig uit mijn telefoon -> laptop?

Voor de info: Ik ben een vrouw, apparaten hebben altijd ruzie met mij :P maar luister graag naar advies!

Iemand bereid om mij te kunnen helpen? Alvast bedankt!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-01 15:35
Je zou in ieder geval je kaartje moeten formatteren als FAT32 of exFAT (kan alleen met 3rd party applicatie).

Je kunt via alternatieven als Airdroid je bestanden via wifi op je pc opslaan, verder wil het ook weleens helpen de drivers van je telefoon opnieuw te laten installeren. (in apparaatbeheer even je aangeloten telefoon opzoeken en dan klikken op installatie ongedaan maken, telefoon opnieuw inpluggen en gaan!)

[ Voor 4% gewijzigd door jordy2811 op 19-05-2015 18:37 ]

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:40

OgWok

U.N.C.L.E.

Haal de "handige buur-man/vrouw" erbij. Niet gaan lopen modderen en vervolgens je foto's/bestanden wegspelen. NTFS formatteren? Daar kan Android niks mee.

[ Voor 20% gewijzigd door OgWok op 19-05-2015 18:40 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
jordy2811 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:36:
Je zou in ieder geval je kaartje moeten formatteren als FAT32 of exFAT (kan alleen met 3rd party applicatie).

Je kunt via alternatieven als Airdroid je bestanden via wifi op je pc opslaan, verder wil het ook weleens helpen de drivers van je telefoon opnieuw te laten installeren. (in apparaatbeheer even je aangeloten telefoon opzoeken en dan klikken op installatie ongedaan maken, telefoon opnieuw inpluggen en gaan!)
Update; de kaart wordt wel herkend nu in de S5, hij geeft aan dat deze 125gb vrij heeft. Echter zit hij wederom ingeplugd in de laptop, maar daar blijft het stil.
OgWok schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:38:
Haal de "handige buur-man/vrouw" erbij. Niet gaan lopen modderen en vervolgens je foto's/bestanden wegspelen. Niet NTFS formatteren; daar kan Android niks mee.
Gelukkig heb ik de belangrijkste dingen op de laptop staan. De overige bestanden ga ik proberen via bovenstaande over te sluizen...

Ik las namelijk ook iets over een totale reboot? En anders maar de buurman..

Verwijderd

Topicstarter
Net getest of een gemaakte foto ook wordt opgeslagen op de sd kaart. Dit is gewoon wel het geval.
Waarom de kaart dan niet herkend wordt, begrijp ik niet.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Kan de S5 wel zulke grote kaartjes aan? Kan best zijn dat 32 GB de grens is.

Verwijderd

Topicstarter
Oeh, dat weet ik niet.. Het ging goed...
Ik ga eens even googlen.

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20-01 15:35
Officieel wordt er dacht ik inderdaad SDHC (tot 32gb) ondersteund, maar het SDXC (tot 2TB) is exact hetzelfde protocol en wordt in 99 van de 100 gevallen ook ondersteund.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Verwijderd

Topicstarter
Volgens andere gebruikers op diverse fora, zou 128gb gewoon ondersteund worden door de S5.
Ik heb hem tot vandaag ook zonder problemen kunnen gebruiken.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

OK. Dan is er wat anders aan de hand. Klopt wat je zegt, want als in mijn Smartphone aan de Mac hang wil de Smartphone de geheugenkaart connecten. Misschien eens de S5 helemaal opnieuw opstarten?

Verwijderd

Topicstarter
Terwijl deze aan de datakabel hangt? En ook de laptop opnieuw opstarten?

Ben nu iig bezig met airdroid, even alles overzetten op de laptop. Misschien daarna maar weer een fabrieksreset...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sowieso is 64GB geen enkel probleem voor een S5.. dus dan heb je het al over de SDXC standaard..

en dan zou elk kaartje binnen die standaard gewoon moeten werken lijkt me :-P

en verder ES File explorer.. kan je ongeveer alles zo mee copyeren naar een netwerk share..

[ Voor 21% gewijzigd door SMSfreakie op 19-05-2015 19:07 ]

404 Signature not found

Verwijderd

Samsung S5? Heeft mirrorofsecrets al Samsung Kies geïnstalleerd om te kijken of de foto's daarmee zijn te kopiëren?

http://www.samsung.com/nl/support/usefulsoftware/KIES/

Veel simpeler kan ik het niet maken, wat aan bovenstaand verhaal begrijpt mirrorofsecrets niet?

Samsung zegt zelf dat de S5 SD kaartjes tot 128GB ondersteunt;
The Galaxy S5 supports SD cards of up 128GB capacity.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 19:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fridgeman, ik begrijp 'm niet helemaal :?

Die airdroid is trouwens hemels! Ideale uitvinding :)

Verwijderd

Topicstarter
dubbel

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 19:09 ]

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 19:08:
Fridgeman, ik begrijp 'm niet helemaal :?

Die airdroid is trouwens hemels! Ideale uitvinding :)
Da's meestal als er in de derde persoon over je wordt gesproken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik in de gaten, maar wat zou ik moeten bekijken of installeren?

Op dit moment weigert trouwens airdroid ook... Ik en apparaten... Ik denk dat ik maar postzegels ga verzamelen

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Even afstand nemen. Niets installeren. Kaartje eruit en kijken of alles normaal werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Maar wel de telefoon resetten zodra ik de overige bestanden veilig heb?
En na die reset checken of het "normaal" werkt zonder kaartje? Of met kaartje...

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Resetten? Gewoon uitzetten. Kaartje eruit en dan zien of de S5 gewoon werkt. Zonder kaartje.
Of is er al van alles op het kaartje gezet?

Verwijderd

Topicstarter
Er is nog niets terug opgezet, kaartje is nog leeg nu...

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik kan beoordelen, werkt de telefoon zonder sd kaart prima. Enkel de apps die op de sd kaart staan, zijn nu op mijn telefoon grijs, maar dat is logisch. Verder geen bijzonderheden.

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Bij verbinden aan de pc, wordt de telefoon weer verbonden met de pc? (dus ook de bestanden bereikbaar/zichtbaar)

Verwijderd

Topicstarter
Jeeeej! De reset heeft geholpen!

Ik kan nu weer de kaart zien wanneer ik mijn telefoon inplug via de datakabel.
Misschien scheelt het ook dat ik een andere kabel dan de originele heb genomen. Who knows!

Anyway hij doet het weer -> Me happy!

Thanks voor de tips en adviezen allemaal :)

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:39:
Jeeeej! De reset heeft geholpen!

Ik kan nu weer de kaart zien wanneer ik mijn telefoon inplug via de datakabel.
Misschien scheelt het ook dat ik een andere kabel dan de originele heb genomen. Who knows!

Anyway hij doet het weer -> Me happy!

Thanks voor de tips en adviezen allemaal :)
Gefeliciteerd. Overigens altijd handig een adapter te hebben waar je het micro-sd kaartje in kan doen, zodat je die kan lezen op je pc.
Telefoon stuk? Dan kan je nog bij je bestanden op dat micro-sd kaartje, via je pc.
(Maar, dat wist je waarschijnlijk al)

Pagina: 1