Type FD harde schijf uitlezen

Pagina: 1
Acties:

• Terrorbone
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-10-2025
Beste Tweakers lezers,

ik heb een freecom NAS gekocht en helaas is de utp-poort hiervan defect. daardoor kan ik de harde schijven dus niet meer benaderen. nu heb ik de harde schijven uit de nas gehaald en wilde ik ze gaan uitlezen in MiniPE waar ik met diverse programma's heb geprobeerd om de harde schijf uit te lezen. nu is de data telkens onleesbaar en de harde schijf heeft de partitie type FD en is nu niet uit te lezen. heeft iemand een idee hoe ik toch de data nog kan benaderen zonder de NAS zelf te gebruiken?

ik hoop dat iemand me een stap ik de goede richting kan geven zodat de data niet verloren is gegaan. alvast bedankt voor de tips!

nas type: Freecom DualDrive Network Center 2TB
P/N: 34830

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:44

TommieW

Numa numa.

Blijkbaar heeft had je NAS software RAID. Kijk even hier naar. Maar je hebt geen back-up? :/

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat je met een Linux live-cd zo weer bij je data kan.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Na <5 minuten te hebben gezocht, weet ik dat betreffend NAS XFS als filesystem gebruikt.

TS mag zelf een tooltje zoeken dat XFS begrijpt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2015 18:01 ]

• Terrorbone
super fridgeman, ik ga er direct mee aan de slag en zal morgen mijn bevindingen even in de reacties zetten.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 17:59:
Na <5 minuten te hebben gezocht, weet ik dat betreffend NAS XFS als filesystem gebruikt.

TS mag zelf een tooltje zoeken dat XFS begrijpt.
Afhankelijk van de RAID-instelling kan het zijn dat eerst de raidset opgebouwd moet worden.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Gebruik gewoon Linux, dat werkt voor deze schijf gewoon. Daarna kan je je bestanden naar NTFS of FAT overzetten, want dat zijn de enige bestandssystemen die Windows voor schijven ondersteunt.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:44

TommieW

Numa numa.

Terrorbone schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 18:04:
super fridgeman, ik ga er direct mee aan de slag en zal morgen mijn bevindingen even in de reacties zetten.
Alsjeblieft. :w

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Terrorbone
heb de harde schijf uiteindelijk weten uit te lezen in unbuntu zelf :)
Pagina: 1